تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخاب شهر باستانی گرگان به عنوان پایگاه ملی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی، اعضای کمیته تخصصی میراث فرهنگی کشور، معاون میراث فرهنگی استان، مدیر اجرایی پایگاه شهر باستانی جرجان و مدیر دیوار بزرگ گرگان و کارشناسان در محل معاونت میراث فرهنگی کشور، شهر باستانی گرگان (جرجان) به عنوان پایگاه ملی معرفی و تصویب شد.

وی به مزیت‌های پایگاه ملی شدن شهر باستانی گرگان اشاره کرد و افزود: با این تصویب، امکان ردیف اعتباری ویژه برای این اثر تاریخی فراهم می‌شود.

کریمی گفت: امکان رفع مشکلات پایگاه شهر جرجان به ویژه مشکلات مادی برای ادامه مطالعات باستان شناسی و کاوش‌های آن و مطالعات بین رشته‌ای فراهم می‌شود.

کریمی ادامه داد: جذب و آموزش نیروی‌های انسانی، تملک یا اجاره ساختمان اداری پایگاه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهر باستانی، تامین اعتبار مالی از مزایای پایگاه ملی شدن این شهر باستانی است.

وی گفت: همچنین برای تحقق اهدافی مانند احداث موزه تخصصی و تامین اعتبار مالی برای تملک و آزاد سازی زمین‌های واقع در حریم این شهر از دیگر مزایای پایگاه ملی شدن این شهر است.

شهر باستانی گرگان (جرجان) در شهرستان گنبدکاووس با شماره ۷۲۶ در سال ۱۳۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

شهر باستانی گرگان به عنوان پایگاه ملی انتخاب شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخاب شهر باستانی گرگان به عنوان پایگاه ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..