تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مديريت رفتار با فرزندان

مديريت رفتار با فرزندان

خبرگزاري آريا –
مديريت رفتار با فرزندان
مديريت رفتار با فرزندان‎
اويار حسيني مشاور خانواده اظهار کرد: بسياري افراد در مواقع بحرانعکس‌العمل‌هاي افراطي از خود نشان مي‌دهند که اين رفتار اوضاع را پيچيده‌تر مي‌کند؛ يک مادر حق دارد نگران آينده نوجوانش باشد، حق دارد از عادت به سيگار بترسد، اما بايد بداند که چگونه بايد با نوجوانش صحبت کند تا اوضاع را مديريت کند؟ در قدم اول اين مادر بايد احساس خودش را خيلي شفاف بيان کند.
اگر فرزندمان سيگار کشيد بايد چگونه با او رفتار کنيم؟
اين مشاور خانواده بيان کرد: وقتي براي نخستين بار متوجه سيگار کشيدن فرزندتان شديد بايد رفتاري منطقي از خود نشان دهيد و بگوييد، وقتي سيگار توي جيبت ديدم انگار دنيا روي سرم خراب و وجودم پر از غم و ترس شد، حتما در حضور پدرت بايد درباره علت سيگار کشيدنت گفتگو کنيم، براي فردا يک جلسه سه نفره مي‌گذارم تا دليل سيگار کشيدن را بگويي، من و پدرت تا سن بلوغ بايد مراقب سلامت ذهن و بدنت باشيم ؛ نکته مهم‌تر اين است که در اين جلسه نبايد خواهر و برادر نوجواني که سيگار مصرف کرده، حضور داشته باشند.
رفتار درست به کودک در زمان مواجه شدن با مشکل
اويار حسيني ادامه داد: با فرزندتان اينگونه صحبت کنيد؛ مثلا به او بگوييد ازتو انتظار دارم تا فردا کمتر با من حرف بزني تا بتوانم بهتر خودم را آرام کنم.
در جلسه سه نفره بعد از ارزيابي علت, به نوجوان کمک مي‌شود جايگزيني بهتر براي رفع نيازش پيدا کند و حتما در صورت نياز براي او تنبيهي در نظر گرفته مي‌شود، اما نکته مهم اين است که خود نوجوان در پيدا کردن تنبيه مناسب و طول مدت تنبيه مشارکت مي‌کند.
وي يادآوري کرد: تجربه نشان داده است اگر نوجوان اختلالات خلقي و شخصيتي نداشته باشد، مشکل حل خواهد شد؛ اين زمان يکي از موارد مشکل‌زاست که اگر والدين نتوانند آن را مديريت کنند، آينده کودک تحت شعاع قرار گرفته و تبديل به يک بحران در زندگي مي‌شود، بهترين کار براي مقابله با اين موارد مشورت با يک مشاور است تا بتوان به درستي در اين راه قدم برداشت.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مديريت رفتار با فرزندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..