تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلی که به طور کامل توسط ربات‌ها ساخته شده است + فیلم

پلی که به طور کامل توسط ربات‌ها ساخته شده است + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تعریف قدیمی چنین می‌گفتند که پل طاقی است بر روی رودخانه، دره یا هر نوع گذرگاه که رفت‌وآمد را ممکن می‌سازد. اما امروزه در مبحث مدیریت شهری، پل را سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی قلمداد می‌کنند تا ضمن استفاده از فضا (نه صرفاً سطح زمین) بتواند عبورومرور و دسترسی به اماکن را آسان‌تر کند. این سازه بشر سال‌های زیادی است که عبور و مرور را برای ما تسهیل کرده است.

ساختن سازه‌های شهری یکی از پرهزینه‌ترین و خطرناک‌ترین اموری است که انجام می‌شود. خطرهای بسیار افرادی که در حال کار هستند را تهدید می‌کند. در طول شش ماه گذشته، MX3D از ربات‌های صنعتی برای چاپ یک پل فولادی ضد زنگ عابر پیاده در هلند استفاده کرده است. قرار است این پل روی یکی از کانال‌های شهر آمستردام گذاشته شود. این چهار ربات به تنهایی این پل را ساخته اند و در طول ساخت کاملا مستقیم به بدنه آن متصل بوده اند. برای پرینت این پل آن‌ها از یک رشته فولاد ضد زنگ استفاده کرده اند. پروسه ساخت این پل جذاب شش ماه به طول انجامید. این سازه 41 فوت طول و 20 فوت عرض دارد. وزن آن 9920 پوند است و شامل 683 مایل کابل است.

از این پل آینده ساز، پیش از این‌که در دسترس عموم قرار گیرد چند آزمایش برای سنجش استحکام و مقاومتش گرفته خواهد شد. این پل می‌تواند آینده سازه‌های شهری را دگرگون کند. داشتن چنین تکنولوژی برای ساخت می‌تواند به ما کمک کند که بدون دخالت انسانی، سازه‌های شهری بسیار دقیق و مستحکم بسازیم. با این‌کار دیگر جان و مال انسان برای ساخت و ساز به خطر نمی‌افتد. در ادامه فیلم پروسه ساخت این پل را مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید: تاثیر رایانه بر خواب فرزند شما

انتهای پیام/

پل ساخته‌ی دست ربات‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلی که به طور کامل توسط ربات‌ها ساخته شده است + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..