تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلول بنیادی خون‌ساز به کمک بیماری‌های بدخیم خونی می‌آیند/جمع آوری یکصد نمونه بند ناف از سطح استان‌ها

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: سلول بنیادی خون‌ساز می‌تواند برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی، بیماری‌های مغز استخوان، بیماری‌های خون محیطی و خون موجود در جفت کاربرد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشرفت دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دریچه ای جدید به علم پزشکی نوین گشوده است؛ سلول‌های بنیادی سلول‌های ریزی هستند که با تقسیم در بدن، تولید و تکثیر می‌شوند، این سلو‌ل‌ها چند سالی است که برای درمان بیماری‌ها به کمک محققان آمده‌اند؛ سلول‌هایی مفید که تقريبا در  تمام بافت‌های بدن يافت می‌شوند و به نوعی مسئول ترميم این بافت‌ها به شمار می‌روند.

پژوهشگاه رویان با استفاده از این سلول‌های بنیادی موفق به درمان و بهبودی برخی بیماری‌ها شده است؛ بانک سلول‌های بنیادی خون محیطی از جمله بخش‌هایی است که در پژوهشگاه رویان  فعالیت می‌کند و به برخی نتایج علمی دست یافته است، در بانک خون محیطی انواعی مختلف از سلو‌‌ل‌ها شامل گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و سلول‌های پیش‌ساز خون‌ساز وجود دارند.

بیشتر بخوانید: بیم و امید پشت درهای بسته رویان

خبرنگار: شعبانی‌/

بانک سلول‌های بنیادی خون محیطی پژوهشگاه رویان به منظور خدمات رسانی به افراد مبتلا به بیماری‌های مولتیپل میلوما، لنفوم هوچکین، لنفوم نان هوچکین، آنمی آپلاستیک، لوسمی حاد لنفوئیدی، آنمی سلول داسی شکل و غیره ایجاد شده و در حال فعالیت است.

مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی‌ خون‌ساز، اظهار کرد: سلول بنیادی خون‌ساز از منابع مختلفی به دست می‌آید و در این بین 3 منبع مهم برای جمع‌آوری این سلول ها کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان بیان کرد: سلول بنیادی خون‌ساز می‌تواند برای درمان بیماری‌های بدخیم‌ خونی، بیماری‌های مغز استخوان، بیماری‌های خون محیطی و خون موجود در جفت‌ کاربرد داشته باشد؛ در این بین به دلیل محدودیت سلول بنیادی مشتق‌ از مغز استخوان‌، خون بند ناف به عنوان یکی از منابع استفاده شده کارایی دارد و در حال حاضر خدمات مربوط به جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آن را در برنامه داریم.

خبرنگار: شعبانی‌/

وی درباره بند ناف ذخیره شده در شرکت فناوری بُن‌ ‌یاخته‌های رویان، گفت: از سال 1384 در شرکت بُن‌ یاخته‌های رویان این تحقیقات شروع شده است و بیش از 100 هزار نمونه بند ناف را جمع‌آوری کرده‌ایم؛ این نمونه‌ها در تمام استان‌ها جمع‌آوری شده است و خانواده‌هایی که مایل هستند به مراکز مراجعه کرده و در نهایت داده‌های آنها به تهران منتقل می‌شود و بانک خون بند ناف ذخیره‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: کورسوی امید برای بیماران مبتلا به ALS/ بلا‌هایی که این بیماری بر سر افراد می‌آورد

ضرابی‌ تصریح کرد: نمونه‌های خون بند ناف چیزی بیش از 20 نمونه‌ برای بیماری‌های خونی قرار گرفته‌ است که از این بین تعدادی مربوط به خواهر و برادر بیمار بوده است؛ در حال حاضر برای بیماری عصبی، CP و اوتیسم‌ کارآزمایی‌ بالینی انجام می‌دهیم تا بتوان از آنها برای درمان قطعی استفاده کرد.

خبرنگار: شعبانی‌/

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان یادآوری کرد: در یک طرح کارآزمایی بالینی‌ طرح مشترکی با مرکز طبی کودکان داریم که 140 کودک مبتلا به فلج مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلول بنیادی خون‌ساز به کمک بیماری‌های بدخیم خونی می‌آیند/جمع آوری یکصد نمونه بند ناف از سطح استان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..