اینستاگرامی ها

پکیج تبلیغاتی

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در س


مطالب مهم

»اخبار سپاه و داعش و سوریه » حمله مجلس » سریال عاشقانه » سریال شهرزاد » سهام عدالت » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




اينقدر به خودتان فشار نياوريد!

اينقدر به خودتان فشار نياوريد!

خبرگزاري آريا –
عوارض استرس شديد
ياد بگيريد چگونه دست از سخت گيري نسبت به خود برداريد و از استرس‌هاي‌تان کم کنيد‎
زندگي امروزه خودش به تنهايي آنقدر استرس دارد که ديگر لازم نباشد خودمان فشار بيشتري وارد کنيم اما دقيقا اين کاري است که بيشتر ما انجام مي‌دهيم و گاهي حتي خودمان هم نمي‌فهميم.
اولين قدم براي کم کردن از فشارها اين است که بدانيم چه زمانهايي خودمان بي‌دليل شرايط را براي خود سخت مي‌کنيم. نيازي نيست خودتان را سرزنش کنيد، بلکه کافيست ياد بگيريد چگونه دست از سخت گيري نسبت به خود برداريد و از استرس‌هاي‌تان کم کنيد.
۱٫ تفاوت ميان کمال گرا بودن و به دنبال هدف بودن را بدانيد
خيلي‌ها درگير عادتهاي کمال گرايانه مي‌شوند و اين را نمي‌دانند که راه بهتري هم وجود دارد که بدون ضربه زدن به خودشان، در آنچه که هستند بهترين باشند. بسياري از کمال گراها تا حدودي باور دارند که حتما بايد به کمال برسند وگرنه شکست خواهند خورد؛ اين باور نه تنها استرس برانگيز است بلکه در واقع منجر به کاهش احتمال موفقيت نيز مي‌شود.
اول بايد فرق بين کمال گرايي و پيگيري هدف را بدانيد و واقعا درک کنيد چرا کمال گرا بودن بيشتر نوعي آسيب به خود است تا يک ويژگي مثبت. هميشه «تمام تلاشت را بکن» بهتر از «کامل و بي‌عيب باش» است و در بلند مدت نيز رفتاري سالم‌تر به شما مي‌رود.
اگر ديديد بيشتر ذهن‌تان درگير اشتباهاتي است که در گذشته مرتکب شده‌ايد تا کارهايي که درست انجام داده‌ايد، و وقتي کاري انجام مي‌دهيد که کاملا بي‌ نقص نيست اما خوب است دچار اضطراب مي‌شويد، بايد به خود هشدار دهيد که طرز فکرتان درست نيست و را بهتري هم براي ارزيابي خودتان وجود دارد.
۲٫ ميان سختکوش بودن و داشتن شخصيت نوع A تعادل برقرار کنيد
سخت کار کردن اگر هدفمند و متناسب باشد و حس «انجام و رسيدن» را در حد معقول پاسخ بدهد، مي‌تواند باعث استرس کمتر بشود. اما رفتارهاي تيپ شخصيتي A که با رقابت پذيري فوق العاده مرتبط است مي‌تواند براي سلامت جسم و روح گران تمام شود و به روابط نيز آسيب بزند.
افرادي که تيپ شخصيتي‌شان از نوع A است نسبت به افراد معمولي که سختکوش‌اند و اشتياق و هيجان تعديل شده‌اي دارند، بيشتر دچار بيماريها مي‌شوند و معمولا رفتارهايي از خود بروز مي‌دهند که کمتر سالم و درست‌اند.
شما شايد قادر نباشيد شخصيت خود را عوض کنيد اما مي‌توانيد از شدت جوانب منفي آن بکاهيد و تمرکزتان را روي خونسردي و آرامش بيشتر بگذاريد تا تفاوت را ببينيد و احساس کنيد.
مقابله با استرس
اگر زندگي‌تان تعادل نداشته باشد خيلي تحت استرس خواهيد بود‎
۳٫ بين داشتن يک زندگي رضايتبخش و آشفتگي و فرسودگي با مشغله‌ها مرز مشخصي تعيين کنيد
داشتن يک زندگي راضي کننده بسيار عاليست اما اگر زندگي‌تان تعادل نداشته باشد خيلي تحت استرس خواهيد بود و اين استرس بيشتر اوقات رهاي‌تان نخواهد کرد. چگونه مي‌توان ميان هيجان براي تلاش و پريشان شدن مرز گذاشت؟
مي‌توانيد اينطور شروع کنيد: در پايان روز ببينيد چه احساسي داريد؟ در پايان هفته چطور؟ (وقتي که قرار است هفته‌اي جديد با چالش‌هايي جديد را شروع کنيد) و بررسي کنيد آيا زندگي‌تان جوري است که براي روابط و ورزش و خواب کافي و مراقبت‌هاي فردي‌تان وقت داشته باشيد؟
مراقبت از خود براي کنترل استرس ضروريست و هيچ هدفي نبايد جلوتر از اين هدف قرار بگيرد، وگرنه آنقدر خسته و فرسوده مي‌شويد که رسيدن به هدف تقريبا غيرممکن خواهد شد.
۴٫ يک واقع بين خوشبين باشيد نه بدبين
خيلي از افراد انگار از تفکر مثبت هراس دارند! و فکر مي‌کنند اگر مشکلات را آنقدر جدي نگيرند يا رويکردشان مثبت باشد خودشان را گول زده‌اند و در نهايت به جايي مي‌رسند که راه فراري از استرس‌هاي بيشماري که براي خود تراشيده‌اند ندارند.
تفکر واقع بينانه و مثبت (تمرکز روي مثبت‌ها بدون اينکه رسيدگي به مشکلات و واکنش مناسب نشان دادن ناديده گرفته شود) مي‌تواند کمک‌تان کند در زندگي موثرتر باشيد و کمتر دچار استرس شويد.
يکي از بهترين استراتژيهاي تفکر مثبت و خوشبيني، الگوي خاصي از تفکر است که به شما اجازه مي‌دهد توجه خود را معطوف کارهايي کنيد که اعتماد بنفس‌تان را بالا مي‌برند و اين امکان را فراهم مي‌کنند که در آينده بهتر و بهتر عمل کنيد.
۵٫ احساسات خود را سرکوب نکنيد تا واقعا احساس کنيد
شايد شنيده باشيد که سرکوب کردن احساسات و هيجانات کار درستي نيست و نبايد احساسات خود را انکار کنيد.
هر چند مهم است که بين پرداختن به احساسات و درگير نشخوارهاي فکري شده تفاوت قائل شويد اما انکار کردن احساسات اصلا براي‌تان خوب نيست. يک راه موثرتر براي اينکه در شرايط استرس برانگيز به خودتان کمک کنيد اين است که نسبت به حس خودتان آگاه‌تر باشيد و بدانيد چرا اين حس را داريد و با نوشتن، گفتگو کردن و درد دل کردن و يا مشورت با يک روانشناس به آنچه در درون‌تان مي‌گذرد بها دهيد و سپس به فعاليت‌هايي بپردازيد که حال‌تان را خوب مي‌کنند، روحيه‌تان را تقويت مي‌کنند و شما را به پيشرفت تشويق مي‌کنند.
۶٫ ضعف‌هاي خودتان و ديگران را بپذيريد
حتما ديگر به اين نتيجه رسيده‌ايد که بهترين راه تسکين استرس، سخت نگرفتن به خودتان است. پس مي‌توانيد با سخت نگرفتن به ديگران هم از استرس‌تان کم کنيد.
رفتارهاي ديگران را به خودتان نگيريد و سعي کنيد بهترين ويژگي‌هاي ديگران را ببينيد و از نگاه آنها به مسائل نگاه کنيد. ياد بگيريد که خودتان و ديگران را ببخشيد و با اشتباهات گذشته‌ي خود و ديگران حال‌تان را خراب نکنيد.
مديتيشن يکي از بهترين و ساده‌ترين راههايي است که با نگه داشتن شما در زمان حال، آرامش مطلوبي به شما مي‌دهد و کمک‌تان مي‌کند با خودتان و بقيه مهربان‌تر باشيد.
منبع: برترين ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اينقدر به خودتان فشار نياوريد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..