تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سمیرا حسن‌پور از مرضیه «دلدادگان» می‌گوید

۷۸۱۴۰۷

۷۹۲ بازدید

روزنامه آرمان امروز: سریال دلدادگان که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود، سریالی پر بازیگر است که در فصل اول انبوهی از بازیگران خوب و بنام نتوانستند قصه‌ای که در بطن خود ماجراهایی نو را بیان می‌کرد را به‌خوبی روایت کنند، اما در فصل دوم خلاف فصل یک عمل کرد و با اینکه بازیگران این فصل آنقدر هم به نام نیستند اما بازی‌های قابل قبولی را ارائه کردند.

یکی از این بازیگرها سمیرا حسن‌پور است که تا به‌حال در پنج سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته که شاخص‌ترین آنها مجموعه تلویزیونی «پایتخت» بود. گفت‌وگو با حسن‌پور را درباره «دلدادگان» در ادامه می‌خوانید:

شما بعد از اولین سریال تلویزیونی‌تان که همکاری با گروه «پایتخت» بود دیگر در این مدیوم ظاهر نشدید.

بعد از بازی در فیلم سینمایی «تمشک» که اولین حضورم در سینما بود،فقط در چند کار سینمایی و تئاتر حضور داشتم. در این سال‌ها کمتر به سمت تلویزیون آمدم چراکه فیلمنامه‌های زیادی به دستم می‌رسید و واقعا دوستشان نداشتم و در بعد از بازی در «پایتخت» هیچکدام از فیلمنامه‌های پیشنهادی ترغیبم نکرد که در سریال‌ها بازی کنم. اکثر این آثار یا شخصیت نداشت و یا پُر بود از قصه‌های تکراری با پرداخت‌های تکراری و بود و نبود کاراکتر اصلا تاثیری در آنها نداشت.

«دلدادگان» ویترین بازیگری‌ام را متفاوت کرد

شاید هم تصورتان بر این بود که همه گروه‌ها باید مثل گروه قبلی باشند و به نوعی توقع خودتان را بالا برده بودید.

درست است. شاید حضورم در سریال پایتخت با آن گروه حرفه‌ای و کارگردانی آقای مقدم و نویسندگی محسن تنابنده و آن بازیگران کاربلد که از همه نظر غنی بود توقعم را بالا برده بود و جنس کار طوری بود که مردم دوستش داشتند و از دیدنش لذت بردند و این بهترین اتفاق برای یک بازیگر است.

شما فقط در یک فصل از سریال «پایتخت» حضور داشتید. چرا در فصل‌های بعدی نبودید؟

قصه تغییر کرد و دوستان دیگری به جای من بازی کردند. چندی قبل هم قرار بود در سریال «علی‌البدل» که نوروز ۹۶ پخش شد، بازی کنم که محقق نشد. سیروس مقدم و الهام غفوری از خوب‌های تلویزیون هستند و من هم دوست دارم که با آنها همکاری داشته باشم اما بعد از پایتخت این فرصت دیگر مهیا نشد که بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم.

در کل دوست دارید تا در چه کارهایی به ایفای نقش بپردازید؟

به‌عنوان یک بازیگر حاضرم سال‌ها در خانه بنشینم و کار نکنم، اما کاری که دوست دارم را بازی کنم و کاری باشد که هم خودم و هم مردم آن را دوست داشته باشند و بعد از این‌همه سال سابقه بازیگری نمی‌توانم نقشی را بازی کنم که شناسنامه ندارد و حضور در کاری که از همه نظر خوب باشد برایم اهمیت بالایی دارد.

حرف‌هایتان درست است اما بخشی از بازیگری بُعد امرار معاش آن است. با شرایطی که می‌گویید از نظر مالی روی درآمد این حرفه حساب باز نمی‌کنید؟

دیگر این نقطه ضعف خیلی از ما بازیگران است و من تقریبا تا الان مقابل این موضوع ایستادگی کردم و تا به حال شهامتش را داشتم که با موضوع مالی کنار بیایم. البته دستمزدهای ما آنچنانی نیست، اما همان هم بخشی از درآمدمان است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

«دلدادگان» ویترین بازیگری‌ام را متفاوت کرد

شما دقیقا برعکس بازیگرانی هستید که سالی چند نقش متفاوت را بازی می‌کنند.

شخصیتم طوری نیست که بتوانم چند کاراکتر را به‌صورت همزمان با هم بازی کنم چراکه دوست دارم یک کاراکتر را بازی کرده و در آن زندگی کنم و اصلا نمی‌دانم چطور می‌شود که در چند جا حاضر بود! حضور زیاد را نمی‌پسندم و باید حتما در همان یک کاراکتر تمرکز داشته باشم.

ممکن است عده‌ای از بازیگران نقش‌هایی را دوست داشته باشند، اما تا به‌حال فرصت حضور در آنها را نداشته باشند. این ماجرا برای شما هم اتفاق افتاده است؟

تا به‌حال تمام نقش‌هایی که دوست داشتم را بازی کردم، اما نقش‌هایی هم بودند که به‌دلیل شخصی و حرفه‌ای نتوانستم در قالب آنها قرار بگیرم و آنها را از دست دادم و از این بابت ناراحتم.

شما این شب‌ها با سریال «دلدادگان» در قاب تصویر ظاهر شدید. سریالی که به‌رغم فصل اول و بی‌رمقی قصه در این فصل، در فصل 2 به‌شدت خوب عمل کرده است و مخاطبانش چند برابر شده‌اند. تا به حال در نقش‌های اینچنینی بازی کرده بودید؟

در کل از آن دسته بازیگرانی هستم که علاقه زیادی به کارهای تاریخی،‌کلاسیک و قدیمی دارم و حضور در نقش‌های تاریخی را هم به همان نسبت دوست دارم. اما تا به حال و قبل از سریال «دلدادگان» پیشنهاد بازی در کارهای تاریخی نداشتم. تا اینکه بازی در فاز گذشته این سریال به من پیشنهاد شد.

البته تاریخی که در این سریال نشان داده می‌شود تاریخ دوری نیست و جزو تاریخ معاصر حساب می‌شود.

بله، این سریال برای تاریخ خیلی دوری نیست و برای سال ۴۰ است، منتهی زمانی را نشان می‌دهد که من هنوز به دنیا نیامده بودم.

برای اینکه به شخصیت مرضیه بیشتر نزدیک شوید، از چه ابزاری کمک گرفتید؟

بازی در این سریال هم برایم چالشی بود که از لحاظ فیزیکی، رفتار، صحبت کردن و... باید تغییراتی را در نوع بازیم اعمال می‌کردم و همین موضوع برایم جذابیت داشت. از طرفی معتقدم کاراکترهای قدیمی در تاریخ ثبت شده‌اند و مثل شی زیبای قدیمی و عتیقه که همه دوست دارند به آنها نگاه کنند، با بازی در نقش‌های تاریخی ما هم مثل همان شی قدیمی در ذهن مردم ماندگار می‌شویم. در حال حاضر خیلی از بازیگران خوب کشورمان، نقش‌های خوب تاریخی بازی کردند، از جمشید مشایخی و علی نصیریان و ژاله علو گرفته تا... همگی در کاراکترهای تاریخی درخشیدند و زمانیکه نامشان می‌آید بلافاصله نام نقششان در ذهن‌ها تداعی می‌شود و من همین را دوست دارم که ویترینی جذاب و فراموش نشدنی است و امیدوارم این اتفاق برایم بیفتد.

«دلدادگان» ویترین بازیگری‌ام را متفاوت کرد

نقشی که شما در این سریال بازی می‌کنید در طول زمان دچار تغییراتی می‌شود.

خیلی خوشحالم که در فاز زمان گذشته این سریال بازی کردم و اولین باری بود که در شهرک سینمایی جلوی دوربین رفتم و همین برایم سرشار از انرژی بود. خداوند علی حاتمی که موسس این شهرک بوده را رحمت کند که جزو کارگردان‌های محبوبم هست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سمیرا حسن‌پور از مرضیه «دلدادگان» می‌گوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..