تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه کودکمان را میوه خور کنیم؟

فرزانه محمدی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خوردن میوه از6 ماهگی به کودکان توصیه می‌شود و به دلیل فیبر‌های خاصی که دارد برای رشد کودک لازم و ضروری است؛ اگر کودکی دارید که میوه دوست ندارد ابتدا در قالب یک داستان و پند فواید میوه خوردن را برای او یادآوری کنید، چرا که کودکان معمولا از داستان‌ها پند‌های واقعی می‌گیرند و در زندگی خویش به آن عمل می‌کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ممکن است کودک به دلیل بی‌اشتهایی تمایلی به خوردن میوه در یک زمان مشخص نداشته باشد، گفت: اگر کودکی تمایل به مصرف میوه ندارد این بی‌میلی را به حساب وقت‌هایی که اشتهایش باز می‌شود بگذارید.

بیشتر بخوانید: رشد قدی کودکان با تغذیه سالم/ والدین مراقب تغذیه کودکانشان باشند

چگونه کودکمان را میوه خور کنیم؟

محمدی ادامه داد: برای اینکه اشتهای کودکتان کور نشود مواد شیرین از جمله ژله و شکلات را دور از چشم آن‌ها نگه داری کنید  و هنگامی که احساس گرسنگی دارد در درجه اول میوه و سبزیجات را پیشنهاد دهید، اگر فرزند شما به خوردن آب میوه تمایل دارد موقع آب گرفتن میوه‌ مورد نظر مقداری آب هویج، کرفس و انواع سبزیجات هم به آبمیوه  اضافه کنید، طوری که مزه اولیه خود را از دست ندهد.

وی افزود: کودکان به خوردن سس خیلی علاقه دارند بنابراین دست به کار شوید با عصاره میوه‌ها سس بسازید؛ آنها از خوردن میوه همراه با سس هم لذت می‌برند، این روش تغذیه‌ای را برای او محدود نکنید برای اینکه کودکتان از خواص میوه بیشتر بهره ببرد آن را در صبح زود به کودک دهید، مخصوصا آب مرکبات هنگام صبح اشتها آور است و به رشد کودک کمک شایانی می کند.

بیشتر بخوانید: تغذیه مناسب برای کودک دبستانی مان چیست؟

چگونه کودکمان را میوه خور کنیم؟

این متخصص تغذیه یادآوری کرد: اگر کودکتان با ترفندهای پیش رو مشتاق به خوردن میوه نشد آن ها را در ظرفی برایش تزیین کنید و بخواهید بنا به اشتهایی که دارد از میوه‌ها بردارد و بخورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه کودکمان را میوه خور کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..