تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکسن آنفلوانزا در قم توزیع می شود

واکسن آنفلوانزا در قم توزیع می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نیکپور، مدير گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری های مرکز بهداشت استان با اشاره به اينکه بيماری آنفولانزا ميهمان ناخوانده و هميشگی اين فصول است، گفت: اين بيماری با علائم شاخصی چون تب بالای 38درجه، گلو درد، سردرد، درد عضلانی و سرفه بروز می کند.

وی افزود: برخی از مردم اين بيماری را با بيماری سرماخوردگی اشتباه می گيرند و از آنتی بيوتيک استفاده میکنند که هيچ تاثيری در درمان اين بيماری ندارد.

نیکپور با بيان اينکه يکی از راه‌های پيشگيری از بروز اين بيماری تزريق واکسن است، افزود: همه افراد می توانند از این واکسن استفاده کنند اما برخی از گروه های خاص مثل افراد بالای 65سال، زنان باردار، بيماران قلبی و ريوی مزمن، افراد مبتلا به ديابت و کسانی که از داروهای سرکوب کننده سيستم ايمنی استفاده می کنند، افراد مبتلا به سرطان، نارسايی کبد و کليه و کارمندان و کارکنان مراکز خاص مثل دامپزشکی، بيمارستان‌ها، بايد اين واکسن را تزريق کنند.

مدير گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری های مرکز بهداشت قم با بیان اینکه واکسن آنقلوانزا به تعداد کافی در کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته حدود شش هزار واکسن آنفلوانزا تزریق شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند پارسال حدود 6هزار واکسن استفاده شود.

نيک پور افزود: در بهترين شرايط از زمان تزريق واکسن دو تا سه هفته طول می کشد تا ايمنی مناسب در فرد ايجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترين زمان تزریق واکسن برای کسب بالاترین سطح ایمنی، تزريق واکسن در اواسط شهريور و اوايل مهر است.

انتهای پیام/ش

توزیع واکسن آنفلوانزا در قم 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکسن آنفلوانزا در قم توزیع می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..