تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت استان زنجان در حوزه حقوق آب و زمین بیت‌المال رضایت بخش نیست

ساعت: 20:39 منتشر شده در مورخ: 1397/07/17 شناسه خبر: 1417085

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: وضعیت استان زنجان در حوزه حقوق آب و زمین بیت‌المال رضایت بخش نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به ماموریت مهم این شورا و تقدیر از گزارشات ارائه شده در این جلسه اظهار کرد: پیش از این اقدامات متعددی در حوزه حفاظت از حقوق بیت‌المال صورت گرفته است اما طبق اطلاعاتی که بنده اخذ کردم، متاسفانه مشکلات هنوز حل نشده است؛ از همین رو بر آن شدیم که هرچه زودتر شورا را تشکیل داده و این نگرانی را برطرف کنیم .

وی با اشاره به اینکه در این جلسه از صدر تا ذیل آنچه ارائه شد گله‌مندی بود و این یعنی همه به مشکلات موجود واقفیم گفت: پس اگر اینطور است چه کسی به غیر از این شورا باید این مشکلات را حل کند؛ اگر در استان معضلات زمین‌خواری و تغییر کاربری و تصرفات غیرقانونی و پسماندها با حجم بالا وجود دارد؛ توقع بر این است که جلسات منظم شده و یک مقدار به کارها شتاب‌دهی شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: طبق گزارشاتی که من دریافت کردم؛ استان وضعیت خوبی در موارد فوق‌الذکر ندارد؛ از همین رو باید تلاش کنیم که نواقص موجود را حل کنیم و در جلسات آتی شورای حفظ حقوق بیت‌المال به صورت تخصصی به موضوعات نگریسته و نسبت به حل و فصل آن اقدام شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای حل مشکلات موجود عنوان کرد: نباید این ظرفیت‌ها مکتوم باقی بماند و باید از آن در شان جمهوری اسلامی استفاده شود؛ پس چه ظرفیتی بالاتر از همین شورای حقوق بیت‌المال است که تعداد زیادی از کارشناسان و صاحب‌نظران در آن حضور دارند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه به چند نکته در حوزه آب و زمین‌های متصرفی ادارات اشاره کرد و گفت: اولا اینکه در حوزه آب و زمین و موضوعات مرتبط، ارائه آمار از سوی همه دستگاه‌ها باید متقن و مبتنی بر داده‌های صحیح باشد؛ اما متاسفانه طبق گزارشی که ارائه شد؛ آمارها باهم متفاوت بوده و این مشخص می‌کند که آمارها بر اساس مصنوعات گردآوری شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نکته دوم نیز این است که اقدامات مقابله‌ای باید با تدبیر انجام شود، ابراز کرد: نباید در حل مشکل به گونه‌ای عمل کنیم که گره‎ای بر گره موجود اضافه شود؛ بلکه باید با تدبیر؛ عقلانیت و تعقل مشکلات را حل کنیم و در این حوزه سعی نکنیم همدیگر را متهم کنیم.

وی افزود: مشکلات موجود در جامعه ناشی از کم کاری همه ماست؛ از همین رو همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم؛ در همین راستا مجموعه قضایی استان نیز آماده همکاری است؛ لذا تاکید ما بر این است که در حوزه دادسراها؛ دادگاه‌ها و هم تجدیدنظر افرادی انتخاب شوند که با توجه به معضل موجود در استان بهتر بتوانند مشکلات را حل کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه با تاکید بر اتخاذ تصمیمات بازدارنده  در حوزه آب و زمین بیان کرد: اصلا درست نیست که در استان زنجان که زیاد با موضوعات امنیتی دیگر مواجه نیست؛ چنین آماری در حوزه آب و زمین موجود باشد.

وی با درخواست از اراضی؛ منابع طبیعی و شهرداری برای ارائه آمار متقن و دقیق از زمین‌های متصرفی دستگاه‌های متبوع اظهار کرد: اگر آماری نداشته باشیم؛ حتی اگر کسی به دستگاه ما شبیخون زد؛ متوجه ضایعه پیش آمده نخواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: متاسفانه در گذشته یک عده اراضی دولتی را گرفته‌اند؛ با این حال شکایتی نشده است که برای جلوگیری از این کار باید اولا باید سریعا دستگاه سند دار کردن اراضی خود را پیگیری و نسبت به شناسنامه دار کردن اراضی خود اقلام نماید .

وی در پایان به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:همه وظیفه داریم در جهت رفع نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری گامهای بلندی برداریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت استان زنجان در حوزه حقوق آب و زمین بیت‌المال رضایت بخش نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..