تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از 500 وسیله بازی شناسایی شده در مراکز تفریحی تنها یک وسیله استاندارد سازی شده است/ تاکید مقامات قضایی بر استاندارد سازی وسایل بازی کودکان

ساعت: 18:10 منتشر شده در مورخ: 1397/07/17 شناسه خبر: 1417039

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه از 500 وسیله بازی شناسایی شده در مراکز تفریحی تنها یک وسیله استاندارد سازی شده است گفت: مقامات قضایی استان بر استاندارد سازی وسیله بازی مراکز تفریحی زنجان تاکید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; داود کارگرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در بحث حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی برای هر محصولی معیار استاندارد لازم تعریف شده است اظهار کرد: این معیار‌ها با کمک متخصصان حوزه بهداشت٬ کشاورزی و استاندارد تعیین شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش استاندارد در حوزه واردات کالا تصریح کرد: در خصوص واردات کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند و از منابع قانونی مانند گمرک وارد شده و به لحاظ داشتن استاندارد کنترل می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان افزود: گمرک اجازه ترخص کالا را نمی‌دهد مگر اینکه تاییدیه استاندارد از لحاظ دارا بودن استاندارد لازم باشد اجازه ترخص کالا داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهایی که واردات می‌شود مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها است بیان کرد: در استان زنجان بیشتر مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و ماشین آلات بوده که اگر کالاهای واراداتی مشمول استاندارد اجباری باشد ترخیص کالاها با تاییدیه اداره کل استاندارد انجام می‌شود.

کارگرزاده خاطر نشان کرد: تا به امروز کالایی از گمرک وارد نشده که مشمول استاندارد اجباری باشد که مطابق با استاندارد تعریف شده نباشد.

وی به مسئله استاندارد بودن وسایل‌های شهربازی‌ها و وسایل بازی پارک‌های سطح شهر اشاره و بیان کرد: این وسایل ها یا استاندارد سازی شدند یا جمع آوری شده و یا در حال استاندارد سازی هستند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه وسایل‌هایی شهربازی که در حال استاندارد سازی هستند به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تا زمانی که روند دریافت مراحل استاندارد سازی انجام نشده به بهره برداری نمی‌رسد ابراز کرد: وسایل بازی که در مراکز تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به امروز تنها یک وسیله بازی استاندارد لازم را دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 500 وسایل بازی در پارک‌های شناسایی شده تنها یک وسایل مجوز استاندارد دارد بیان کرد: البته ناگفته نماند نه اینکه کار نشده٬ شهرداریها به ویژه شهرداریهای استان خیلی کار کردند ولی منجر به صدور پروانه و گواهی استاندارد نشدند.

کارگرزاده با اشاره اینکه موضوع استاندارد سازی وسایل بازی کودکان را بارها در کارگروه استاندارد سازی مطرح کردیم افزود: دلیل غیر استاندارد بودن وسایل بازی کودکان در شهرستان ابهر منجر به وقوع حادثه تلخی شد.

وی با بیان اینکه به منظور استاندارد سازی وسایل بازی کودکان به همه شهرداریهای سطح استان نامه نوشتیم بیان کرد: تبعات غیراستاندار بودن وسایل بازی کودکان به همه شهرداریها گفته شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان از سوی دادگستری نیز اخطاریه‌های لازم در خصوص استاندارد سازی و یا جمع آوری وسایل بازی کودکان داده شده است افزود: در این خصوص از سوی معاون دادستان تذکر جدی نیز به شهرداریها داده شده است.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از 500 وسیله بازی شناسایی شده در مراکز تفریحی تنها یک وسیله استاندارد سازی شده است/ تاکید مقامات قضایی بر استاندارد سازی وسایل بازی کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..