تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور از افزایش پلاستیک جلوگیری کنیم

چطور از افزایش پلاستیک جلوگیری کنیم با این روش ها از تولید پلاستیک جلوگیری کنیم

هر انسانی از مرگ حیوانات و آبزیان غمگین می‌شود و هیچ‌کسی دوست ندارد که از خود برای نسل‌های آینده، تلی از زباله برجای بگذارد. به همین خاطر چند راهکار را در این مطلب بررسی می‌کنیم که اعضای هر خانواده‌ای می‌توانند آنها را به‌ کار برده و به مقدار شایان توجهی به کم شدن تولید زباله کمک کنند. بی‌تردید اگر همه در این راستا قدم برداریم می‌توانیم آرام آرام مشکل ازدیاد پلاستیک را برطرف کنیم.

کنترل کودکان را به دست بگیرید
آمارها نشان می‌دهند که در آمریکا 500 میلیون پلاستیک به صورت روزانه تولید می‌شود. خانواده‌ها می‌توانند با آموزش کودکانشان در این راستا قدم بردارند. برای مثال با مراجعه به رستوران‌ها و یا بستنی‌فروشی‌ها همواره به کودکان ظروف پلاستیکی مخصوصی می‌دهند؛ بهتر است که به کودکانتان اجازه بدهید که ظرف مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و دفعات دیگر از همان ظرف استفاده کند. با خریدن شکلات یا یک جایزه‌ی کوچک می‌توانید فرزندانتان را در راستای استفاده‌ی چندباره از ظروف پلاستیکی‌شان تشویق کنید.

پلاستیک

هوشمندانه انتخاب کنید
در هنگام خرید بستنی یا خوراکی‌های روزانه‌ی خود آن برندهایی را انتخاب کنید که ظرف‌هایی قابل بازیافت دارند. با این کار تولیدکنندگان را مجبور به تولید ظروف بهتر و باکیفیت‌تر خواهید کرد. آموزش کودکان در این راستا نیز مفید خواهد بود. به کودکان بیاموزید که کدام ظروف مناسب‌تر هستند و بهترین انتخاب‌ها کدامند.

خرید

هدایای خود را بهتری کادو کنید
شاید شما هم با این صحنه روبه‌رو شده باشید که بعد از پایان یک جشن تولد، در همه‌جا کیسه‌ها و ظروف پلاستیک به چشم می‌خورند. اگر تولد کودکی خردسال باشد، این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد زیرا بسیاری از کادوها هم اسباب‌بازی‌های پلاستیکی هستند. اگر همه‌ی ما تلاش کنیم که کادوهای مناسب‌تری بخریم و کادوهایمان را در کیسه‌هایی عاری از پلاستیک، قرار بدهیم بدون شک تغییری اساسی در راستای کم شدن پلاستیک انجام می‌شود.

هدیه

بعد از خرید دقت کنید
وقتی از فروشگاه‌های مختلف خرید می‌کنید، احتمالا اجناس شما را در کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دهند. سعی کنید که کیسه‌های کمتری بردارید و وقتی کودکانتان شما را هنگام خرید همراهی می‌کنند، به آنها نشان بدهید که باید کیسه‌های کمتری برداشت. حقیقت این است که برای حمل بسیاری از کالاها اصلا نیازی به کیسه‌ی پلاستیکی نیست، پس از یاد نبرید که پلاستیک کمتر، زندگی بهتری را برای آیندگان به ارمغان خواهد آورد.

خرید میوه

نوع بسته بندی ناهار امر مهمی است
تحقیقات نشان داده‌اند که کودکان بین 8 تا 12 سال، در طول یک سال چیزی حدود 30.39 کیلوگرم پلاستیک استفاده می‌کنند. میزان فاجعه را زمانی متوجه می‌شوید که بدانید این عدد تنها مربوط به زمان ناهار خوردن آنهاست. مادر و پدرها می‌توانند با چند راهکار کوچک این عدد را کم کنند برای مثال اگر غذاها را در کیسه‌های پلاستیکی قرار ندهید و یا از ظروف فلزی استفاده کنید، هیچ مشکلی برای شما و یا فرزندتان پیش نخواهد آمد اما کمک بزرگی به سلامت محیط زیست کرده اید.

ناهار

مراقب طبیعت باشید
طبیعت‌گردی تفریح پرطرفداری است و اعضای هر خانواده‌ای چندوقت یکبار به طبیعت می‌روند تا هوایی تازه کرده و از روزمرگی‌ها نجات پیدا کنند. متاسفانه افراد بسیاری پس از اتمام پیک‌نیک‌های خانوادگی مقدار زیادی زباله تولید کرده و در طبیعت رها می‌کنند. توصیه می‌کنیم زباله‌ها و ظروف پلاستیکی خود را جمع‌آوری کرده و با خود ببرید و در جایی دور بریزید که آن‌ها را بازیافت کنند. اگر جمع کردن زباله برای شما کار دشواری است، توصیه می‌شود که تا جایی که برای شما امکان دارد در پیک‌نیک‌هایتان از ظرف‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

زباله در طبیعت

درست بازیافت کنید
تمامی پلاستیک‌ها قابل بازیافت نیستند اما نباید از یاد برد که برخی از آنها نیز قابلیت بازیافت دارند. باجه‌های بازیافت زباله مکان‌های خوبی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما هستند، با یکبار مراجعه به آنها می‌توانید اطلاعات زیادی درباره‌ی انواع زباله‌ها و روش‌های صحیح بازیافت بیاموزید. البته متاسفانه باجه‌های بازیافت زباله اغلب در شهرهای بزرگ وجود دارند ولی امیدواریم که به زودی مساله‌ی بازیافت جدی‌تر گرفته شود.

بازیافت زباله

بطری های پلاستیکی را تحریم کنید
بطری‌های پلاستیکی از مهم‌ترین مواردی هستند که به افزایش میزان زباله در دنیا کمک می‌کنند. خانواده‌ها و به‌خصوص بانوان عزیز می‌توانند با یک قانون ساده، از تولید بی‌رویه این بطری‌ها جلوگیری کنند. قانون این است "بطری پلاستیکی به هیچ وجه اجازه‌ی ورود به خانه را ندارد". این قانون پس از مدتی میزان خرید بطری‌ها را کم می‌کند و کودکان نیز کمتر علاقه‌مند به خرید آنها می‌شوند.

بطری پلاستیکی

مفید باشید
اگر اوقات فراغت زیادی دارید، می‌توانید با کمی برنامه‌ریزی از زمانتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. کافی‌ست عضو کمپین‌های جمع‌آوری زباله و یا حفاظت از محیط زیست شوید و برای بهتر شدن وضعیت کره‌ی زمین تلاش کنید. با عضو شدن در این گونه گروه‌ها می‌توانید با سایر راه‌های حفاظت از طبیعت نیز آشنا شوید.

تمیز کردن طبیعت

منبع: لست سكند

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور از افزایش پلاستیک جلوگیری کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..