تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دارو سالانه ۹تا ۱۲ درصد گران می‌شود/ تهیه داروی گران سفره مردم را کوچک می‌کند

۹۷ تحریم های بین المللی علت افزایش قیمت شیرخشک و دارو/ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در برنامه تلویزیونی شهر برگ در باره مسائل دارویی اظهار کرد: ۹۵ تا ۹۷ درصد از دارو‌های ساخت داخل است و همچنین ۵۷ درصد از مواد اولیه آن‌ها هم توسط محققان در داخل کشور ساخته می‌شود به طور کلی از نظر ریالی ۷۰ درصد برای کشور و ۳۰ درصد تولید خارج است.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی نگرانی‌ها برای کمبود و قیمت دارو گفت: بخشی از این نگرانی‌ها به دلیل مسائل روانی است  و سالیانه بین ۹تا ۱۲ درصد قیمت دارو افزایش پیدا می‌کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: علاوه بر موضوع کمبود و قیمت دارو  فهرستی از داروهای مجاز را داریم که اگر پزشکی خارج از لیست دارویی تجویز داشته باشد، تخلف کرده است.

وی درباره ترخیص دارو اظهار کرد: برخی اقدامات برای ترخیص دارو با همکاری سران سه قوه، مصوبه هیئت دولت، گمرک و بانک مرکزی انجام گرفته است.

اکثر سیاست گذاران دنیا راستگو نیستند

قاضی زاده هاشمی درباره برخی از مشکلات حاشیه‌ای در درمان مردم بیان کرد: اکثر سیاست گذاران دنیا راستگو نیستند و مردم این مسائل را می‌دانند و خانواده‌ای که بیمار دارد به دنبال دارو است گاهی اوقات یا دارو را پیدا نمی‌کند یا آنرا با قیمتی بالاتر باید خریداری کند و به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی قیمت شیرخشک افزایش پیدا کرده است.

وی درباره تحریم های دارویی گفت: گویی برخی قوانین بین المللی تنها ما نوشته شده است و کشورهای دیگر به هیچ قانونی پایبند نیستند خردسالان به شیر خشک لازم دارند و بیماران خاص به دارو محتاج هستند با تهیه داروی گران تر سفره آنها کوچک تر خواهد شد و در صورت پیدا نکردن داروی مورد نیاز خود جانشان به خطر خواهد افتاد.

قاضی زاده هاشمی درباره ترخیص دارو اظهار کرد : طبق همان مصوبه دولتی که به آن اشاره کردم ظرف ده روز آینده داروها ترخیص می شوند و البته تنها اقلامی که مشمول پرداخت مایه التفاوت قیمت ارز بوده‌اند در این مصوبه جای ندارند.

تجویز داروی خارج از لیست جرم است

وزیر بهداشت درباره میزان دستمزدها گفت: در شورای عالی بیمه میزان دستمزد ها افزایش پیدا نکرده اند.

وی با اشاره به چگونگی بهره مندی از پولی که برای افزایش دستمزدها مورد استفاده قرار می گرفته است اظهار کرد: این پول را در دارو، حق ویزیت و آزمایشگاه صرف کرده ایم و البته برای آن مصوبه مجلس وجود داشت که بر اساس آن هر فردی که خارج از لیست دارو تجویز کند مجرم است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دارو سالانه ۹تا ۱۲ درصد گران می‌شود/ تهیه داروی گران سفره مردم را کوچک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..