تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«نشانه‌های سینمای کودک» منتشر شد

«نشانه‌های سینمای کودک» نوشته محمدعلی زم منتشر شد.

به گزارش ایسنا این کتاب در ۲۰۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان  در نشر کتاب جمهور راهی بازار شده است.

«رشد شناختی-روانی کودک در سینمای خلاق و حلال»، «رشد هیجانی کودک در سینمای خلاق و حلال»، «رشد تربیتی-آموزشی در سینمای خلاق و حلال» و «در دسترس بودن اقتصاد سینمای خلاق و حلال کودک»  فصل‌های مختلف کتاب  هستند.

در شروع کتاب می‌خوانیم: منظور از خلاق بودن سینما، غیرکلیشه‌ای بودن، پیش‌تر و بیش‌تر از نیاز کودک را دیدن، قدرت اقتباس، قابلیت خلق مجدد و بازسازی از قصه‌ها، افسانه‌ها و ادبیات کهن را داشتن، گرفتار رفتارها و ابزارهای تکنیکی  نماندن، و جرأت ساده‌سازی را حسب قابلیت‌های مضمونی داشتن است.

و منظور از حلال، بهره‌مندی از موضوعات و مسائلی است که طرح آن‌ها خارج از حیطه حرام  و در منطقه‌الفراغ موضوعات، مجاز باشد و از سویی گشاینده گره‌های کور فرهنگی و رافع عصبیت‌های قومی و اجتماعی باشد. سینمایی که در آن هدف وسیله را توجیه نکند، همه عناصر به‌کارفته در پشت و روی صحنه و ارتباطات انسانی‌اش، حلال بوده باشد، سینمایی که به خیال و تخیلات انسانی در محدوده حلال‌های الهی بپردازد، رشد مخاطب، قصد اصلی آن باشد، از ورود کردن به کج‌راهه‌های زاییده  اوهام و خیالات منفی پرهیز داشته باشد، سینمای غیرایستا، پیشتاز تربیت، شکوفاگر خلاقیت و شکافنده ذهن و رشد و جهت‌دهنده انرژی مثبت! باشد. متضمن تحقق دینی نیازهای خلاقانه و واقع‌بینانه مخاطبان باشد و …

 همچنین در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: بیایید و بیاییم به دنیای مظلوم، بی‌پناه و پهناور خیالی کودکان بها بدهیم. بیاییم گلستان و بوستان و شاهنامه و نظامی و عطار و حافظ و تاریخ رشادت‌ها و شجاعت‌های انسانی و مقاومت‌های دوران اسلامی و گذشته و معاصر ایرانی خود را از دریچه سینما، وانمایی و بازآفرینی کنیم و محصول آن را سببی برای اقتدار فرهنگی، موجی برای رونق سینما و حاملی برای افزایش تأثیرگذای اخلاق و فرهنگ و متانت ایرانیان در جهان بنمایانیم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««نشانه‌های سینمای کودک» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..