تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه/ هدایت گردشگر از دروازه شمالی ساختاری است

ساعت: 14:05 منتشر شده در مورخ: 1397/07/17 شناسه خبر: 1416867

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه که در قدیم بعنوان دروازه اصلی ارگ مورد استفاده بوده، آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،میرموسی انیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما علاقمندیم جبهه شمالی را قوی تر کنیم و گردشگران در آن مسیر حرکت کنند و سعیمان بر احیا برج و بارو در این دروازه به منظور احیا پیشینه تاریخی این دروازه است.

وی ادامه داد: در این راستا بیشتر از توان داخلی مجموعه و استادکاران پایگاه جهانی سلطانیه بهره می بریم، سنگ های برج و بارو از محلی که سابقا در تامین سنگ مجموعه سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفته، تامین می شود.

 

مدیرپایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه هدایت گردشگر از دروازه شمالی یکی از کارهای مهم ساختاری است که در این پایگاه جهانی صورت گرفته است، عنوان کرد: بر آن شدیم تا گردشگر را در مسیری قرار دهیم که بیشترین فضا را از مجموعه دریافت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال های اخیر ورودی غربی بعنوان ورودی اصلی ارگ مورد استفاده قرار می گرفت که مسیر به ورودی شمالی تغییر یافت .

وی با بیان اینکه این تغییر محاسن بسیاری دارد،افزود: اول ابنکه گردشگر در مسیر ورودی تاریخی گنبد قرار می گیرد و حس و حال گذشته به او دست می دهد‌ . در این مسیر بازدید کننده آثار بیشتری از ارگ را مشاهده کرده و درک بیشتری نسبت به ارگ سلطانیه خواهد داشت.

به گفته انیران این مسیر سابقا شن ریزی شده بود که برای سهولت تردد مسیری از تخته فرآوری شده و مقاوم ایجاد شده و فاز اول آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: در فاز دوم بعلت شیب مسیر نیاز به پله داریم همچنین مناسب سازی مسیر برای معلولین و جانبازان نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه/ هدایت گردشگر از دروازه شمالی ساختاری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..