تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارآفرینان بزرگ جهان و ایده‌های پولسازشان

ایده‌های کارآفرینان بزرگ جهان، آن هم در روزگاری که با نسل میلیونر‌های زیر ۴۰ سال مواجه هستیم، همیشه خواندنی و آموزنده است.

وب‌سایت روزیاتو – علی زمانی: ایده های کارآفرینان بزرگ جهان، آن هم در روزگاری که با نسل میلیونرهای زیر ۴۰ سال مواجه هستیم، همیشه خواندنی و آموزنده است.این مطلب شما را با ایده های فوق العاده میلیاردرهای جهان آشنا می کند. ایده هایی که خیلی از آنها از مسیر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات می گذرد.

۱٫ پونی ما

او کارآفرین و سرمایه دار چینی است که شرکت Tencent را بنیان گذاشت. در سال ۱۹۷۱ میلادی متولد شد و در دانشگاه شن ژن در رشته رایانه تحصیل کرد.

وی شرکت تنسنت را در سال ۱۹۹۸ به همراه یکی از هم کلاسی های دوران دانشگاهی خود تاسیس کرد که در حوزه پیام رسان های مجازی و بازی های موبایلی و سرویس های پرداخت آنلاین فعالیت دارد.

معروف ترین محصول این شرکت WE CHAT است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۵ میلیارد دلار درامد داشت. اپلیکیشن وی چت هم چون واتس آپ و اینستاگرام، قریب به ۱ میلیارد کاربر دارد.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«در امریکا، زمانی که ایده ای را به بازار عرضه میکنید، معمولا چند ماه فرصت دارید تا سر و کله رقیب پیدا شود و در این مدت می توانید بخش قابل توجهی از بازار را بگیرید.

در چین، در همان روز های اولیه ارائه محصول به بازار، صد رقیب پیدا می کنید. در اینجا، ایده مهم نیست! اجراست که اهمیت دارد. ثروت به شما رضایت نمی دهد. مهم ترین موضوع، خلق کالایی است که از سمت کاربران به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد.

بزرگ ترین بحران من، این است که نمی دانم جوان ها از چه خوششان می آید. بزرگ ترین نگرانی من، این است که کاربران آینده اینترنت چه علایق و عادت هایی دارند.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۲٫ فرانسوا پینو

پینو، موسس شرکت کرینگ است که طراحی وتولید لوازم لوکس را بر عهده دارد. متولد فرانسه (پایتخت مد جهان) و کارش را مثل رهبر لویی ویتون، از کارگاه چوب بری آغاز کرد. در دهه ۹۰، فروشگاه های لوکس پینو در سراسر جهان تاسیس شد. شرکت کرینگ، در سال ۲۰۱۷ میلادی درآمدی معادل ۱۸ میلیارد دلار ثبت کرد. او ۲ هزار اثر هنری دارد. او پای ثابت جشنواره فیلم کن هر سال است.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«اینکه بتوانیم از چشم مشتریان به محصولی که تولید میکنیم بنگریم، یک نقطه قوت است. اما هم زمان، باقی ماندن در این زاویه دید برای کسب و کار خطرناک تر است. من هیچ احساس نوستالژیکی در وجودم ندارد. فقط آینده است که میتواند مرا به خودش جذب کند. توسعه پایدار مانند شکاف در بدنه کشتی است که می تواند عرضه را بهم بزند. امروز، شرکت هایی وجود ندارد و مشغول فعالیت هسند که در آینده قرار است بر همه حکومت کنند. فقط به این خاطر که می توانند به راحتی از آنچه در پیش است سر دراورند.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۳٫ پل آلن

او دوست و همکاری بیل گیتس بود که غول مایکروسافت را راه اندازی کردند. متولد سیاتل و در مدرسه توانایی خود را در برنامه نویسی بالا برد و در سال ۱۹۷۵ میلادی، مایکروسافت با ایده او شکل گرفت. ثروتش حدود ۲۷ میلیارد دلار است.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«در صنعت رایانه، شما باید یک تیم از افراد متخصص میان رشته ای داشته باشید که بتوانند در کنار هم قرار بگیرند. به مشکلات حمله کنند. پس از حل هر مشکل، باید به سراغ رفع مشکل بعدی بروید و امیدوار باشید که بالاخره همه چیز آن طور که باید می شد. تکنولوژی برای جمع بسیار زیادی از آدم ها لذت بخش است. آن قدر لذت بخش که خیلی از آن ها نمی توانند تعادل لازم را برای کنترل آن برقرار کنند و هم زمان از زندگی خود به همان اندازه لذت ببرند. چه چیزی باید خلق شود؟ این برای من هیجان انگیز ترین سوال ممکن است. چه چیزی نیاز داریم که اکنون نداریم؟ چطور می توانیم نیروهای خود را فعال کنیم؟»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۴٫ کارل ایکان

سرمایه گذار سرشناس آمریکایی و مالک شرکت ENTREPRIZSE در سال ۱۹۳۶ در نیویورک. در پرینستون، دانشگاهی که آلبرت انیشتن در انجا تدریس می کرد، درس خوانده و از سال ۱۹۶۱ میلادی در وال استریت مشغول به کار است. وی اکنون بیش از ۱۶ میلیارد دلار دارایی دارد.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«من به شرکت به چشم کسب و کار نگاه میکنم اما وال استریت، آن ها را با معیار گزارش های مالی فصلی می سنجد. من خریدهایم را بر اساس پتانسیل های موجود و میزان خلاقیت موجود در شرکت ها انجام می دهم اما وال استریت، بابت درامد های موجود پول می دهد و برای همین است که آن ها چیزهای زیادی را از دست می دهند. موقعیت هایی که من آینده آن ها را میبینم. من از اینکه سهام دارانم سود ببرند خیلی خوشحالم. اما رابین هود نیستم و پیش از هر چیزی، از سودی که بدست می آورم خوشحال میشوم. دراین کسب و کار، یاد میگیرید که اگر احتیاج به دوست دارید، بهتر است برای خودتان یک سگ بخرید.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۵٫ مایکل دل

موسس و مدیر DELL بزرگ ترین شرکت خصوصی دنیا. متولد ۱۹۶۵ در هیوستون آمریکا و عاشق خرید و فروش سهام از کودکی. در سال ۱۹۸۳ میلادی در تگزاس مشغول به تحصیل شد و از سال ۱۹۸۴ از دانشگاه بیرون زد تا وقتش را صرف تاسیس DELL.COM کند. او اکنون ۲۳ میلیارد دلار ثروت دارد.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«برای رسیدن به موفقیت لازم نیست حتما نابغه باشید یا آینده نگری خاصی داشته باشید یا حتی دانش آموخته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید، رویا و چارچوب کاری است. خیلی ها اغلب از من می پرسند که چطور باید تبدیل به یک کارآفرین موفق شد. باید صادقانه بگویم که این سوال را دوست ندارم. چون اگر منتظرید که یک نفر به شما در مورد کارآفرین شدن پند و اندرز بدهد، به احتمال زیاد کارآفرین نمی شوید. کارآفرین باید ۳ قوه محرک داشته باشد:

اشتیاق به آنچه انجام می دهد مشکلی که باید برای حل آن دست به کار شود هدفی که باید دنبال کند. »

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۶٫ ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیر TESLAاست. سازنده خودروهای پیشرفته الکترونیکی. در سال ۱۹۷۱ میلادی در آفریقای جنوبی بزرگ شد و به کانادا رفت و از دانشگاه پنسیلوانیا دانش آموخته شد. سپس به استنفورد رفت و پس از چند روز انصراف داد تا به دنبال رویاهایش باشد. یعنی تاسیس شرکت هوا فضا.

سال ۱۹۸۱ وقتی که ایلان ۱۰ ساله بود، پدرش را راضی به خرید رایانه کرد. ۲ سال بعد توانست بلستر، نخستین نرم افزار بازی طراحی خودش را بفروشد. او با تاسیس شرکت تسلا و راه اندازی پروژه SPACE X شناخته شده است و از معدود سرمایه دارانی است که به صورت عمده روی به عمل درآوردن ایده های بلند پروازانه سرمایه گذاری میکند.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«باید یک نکته خجالت آور اعتراف کنم. من بازی های ویدیویی دوست دارم. همین بود که از دوره کودکی به نرم افزار علاقمند شدم. دلم میخواست پول دربیاورم تا بتوانم رایانه بهتری بخرم و بازی های ویدیویی بهتری داشته باشیم. دلیلم برای کار همین بود. یعنی اصلا هدفی مثل نجات دادن دنیا نداشتم. اگر به دنبال تاسیس شرکت هستید باید بدانید که این کار مثل پختن کیک است. باید همه مواد اولیه را داشته باشید. باید کار کیک پختن را هم بدانید.

باید همه مواد اولیه لازم را داشته باشید و به میزان مناسب از هر کدام استفاده کنید. یک نقل قول مسخره شنیدم که می گوید: در NASA گزینه شکست روی میز نیست. گزینه شکست همه جا روی میز است. اگر هیچ وقت در معرض شکست نباشد یعنی به اندازه کافی خلاقیت ندارید.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۷٫ تاداشی یانای

تاداشی یانای، رییس هیات مدیره و بزرگ ترین سهامدار شرکت FAST RETAILING است. شرکت مادر یونیکلو که معروف ترین برند لباس ژاپن است. یاتای در سال ۱۹۴۹ میلادی جنوب ژاپن متولد شد. پدرش پس از تولد او فروشگاه لباس های مردانه را تاسیس کرد. یاتای در دو رشته اقتصاد و علوم سیاسی درس خواند و پس از دانش اموختگی به کسب و کار پدرش پیوست.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«من به سبک کارآفرینان سیلیکون ولی فکر میکنم. شکست ، معلم بسیار خوبی است و البته باید به یاد داشته باشید که موفقیت هم هیچ وقت دوام نمی آورد. چه درحوزه فناوری و چه در حوزه مد و لباس. برای همین، باید همه چیز را با هدف مشتریان پیش برد. اگر مدام در فکر رویاها و هدف هایتان هستید، برای رسیدن به آنها دست به کار شوید و در این مسیر، همیشه خوتان را به چالش بکشید و بعد می فهمید که آن رویها و هدف ها واقعا چه هستند. برای رسیدن به موفقیت مثال زدنی باید دیوانه باشید و کمی هم عجیب و غریب رفتار کنید.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

۸٫ ولادیمیر لیسین

دلادیمیر سرگئییویچ لیسین، صنعتگر و کارآفرین روس، مالک بزرگ ترین شرکت فولاد روسیه است. در سال ۱۹۵۶ میلادی به دنیا آمد و در نوجوانی اولین شغلش مکانیکی در معدن زغال سنگ بود. او پس از تحصیل در دانشگاه متالوژی سیبری به عنوان مهندس در یکی از شرکت های معدنی مشغول به کار شد و بعد از سال ها توانست به جمع سهامداران عمده فولاد بپیوندد. او ۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد.

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»

«اگر بخوام صادق باشم، باید بگویم که من زمانی تصمیم گرفتم کسب و کارم را راه بیندازم که متوجه شدم امکان چنین کاری وجود ندارد. چون در کشوری بزرگ شدم که این کار در آن امکان پذیر نبود. در قانون مجازات اتحاد جماهیر شوروی، حتی بندهایی در خصوص مجازات فعالیت های کارآفرینانه هم وجود داشت. برای جنگیدن بر سر سود، راه های زیادی وجود دارد. من در تجارت دقیقا همان راهی را انتخاب می کنم که در زندگی شخصی هم ممکن است انتخاب کنم. نشان دادن ثروت و تجمل از نظر من کار خوبی نیست. نباید این مزیت ها را به رخ دیگران کشید. با نشان دادن آنچه شما می توانید انجام دهید و دیگران نمی توانند به آن ها توهین نکنید.»

نگاهی به ایده کارآفرینان بزرگ جهان: از «مایکل دل» تا «پل آلن»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارآفرینان بزرگ جهان و ایده‌های پولسازشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..