تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی با پیام رییس فیزو در پیام نور

 مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی با حضور مسئولان وزارت علوم و ورزش دانشگاهی و ورزشکاران دانشجو به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش سایت پی ان یو نیوز مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی با حضور مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم،عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش، هاشمی طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور، مدیران تربیت بدنی بخش های مختلف آموزش عالی، برخی از روسای فدراسیون های ورزشی و  دانشجویان فعال در رشته های مختلف ورزشی برگزار شد.

پیش از آغاز این مراسم، مسئولان و ورزشکاران حاضر در این مراسم، ضمن پیاده روی دسته جمعی با حضور بر مزار شهدای گمنام در محل این دانشگاه، به مقام والای شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور در آغاز این مراسم که در سالن اجتماعات پیام نور برگزار شد، با خیر مقدم به مهمانان مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی و اشاره به موفقیت های ورزشکاران دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی روز ۲۰ سپتامبر در جهان برگزار می شود که بدلیل تقارن آن با عزاداری امام حسین(ع) به امروز(دوشنبه) موکول شد.

وی با تاکید بر جایگاه ورزش در این دانشگاه گفت: همواره سعی کرده ایم چه در بعد ورزش قهرمانی و یا همگانی سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم و خوشبختانه نتیجه این توجه کسب موفقیت‌های مختلف توسط ورزشکاران پیام نور در میدان های بین المللی بوده است.

دهخدا: ورزش دغدغه اصلی مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیست

در ادامه محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی طی سخنانی با اشاره به اهمیت ورزش نزد سازمان های مختلف بین المللی گفت: دغدغه اصلی مدیران ما در مدارس و دانشگاه ها تنها معطوف به وضعیت درسی دانش آموزان و دانشجویان شده است. اعتقاد داریم از طریق ورزش می توان به توسعه سلامت روحی، روانی، جسمی و همچنین توسعه دانش دست یافت. کسب موفقیت های ملی و بین المللی نیز باعث توسعه اجتماعی و فراگرفتن انواع مهارت های اجتماعی می شود. به دلیل جایگاه ویژه ورزش، سازمان یونسکو روز ۲۰ سپتامبر را به عنوان روز ورزش دانشجویی در جهان انتخاب کرده است.

در ادامه ورزشکاران باستانی با اشعار مرشد در مدح شهدای کربلا به روی سن آمدند و به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال حضار همراه بود.

دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به تلاش ها و موفقیت های بدست آمده توسط ورزش دانشگاهی ایران گفت: در دولت فعلی تاکنون ۲ مرتبه حضور جدی در رقابتهای یونیورسیاد داشتیم که خوشبختانه با نتایج خوب و کسب عناوین نهمی و دهمی همراه بود و امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده در یونیورسیاد سال آینده نیز نتایج خوبی را کسب کنیم. توجه ویژه ای به ورزش دانشجویی داریم و امیدوارم موفقیت های دانشجویان ورزشکار ایرانی کماکان ادامه داشته باشد.

وی افزود: در بحث ملی نیز اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم با برگزاری المپیادهای ملی و همگانی برنامه های خوبی را بصورت منظم اجرا و همچنین در دست اقدام دارد. همچنین ۲۵ زمین چمن مصنوعی و اتاق های تندرستی دیگری در کنار خوابگاه های دانشجویی نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسند و پروژه هایی که تا ۸۰ درصد رشد داشته تا پایان سال جاری به پایان خواهند رسید.

در ادامه عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه ورزش در مراکز علمی و تربیتی گفت: اگر چرخ ورزش در آموزش و پرورش و دانشگاه ها روان بچرخد نباید نسبت به آینده کشور دغدغه ای داشته باشیم چرا که عقل سالم در بدن سالم است و چه خوب است این موضوع مورد توجه جدی تر مسئولان این بخش ها قرار گیرد. امیدوارم گرامیداشت این روز باعث توسعه هر چه بیشتر ورزش در دانشگاه ها شود.


 همچنین  پیام ویدئویی اولگ ماتیتسین رییس فدراسیون جهانی ورزش دانشگاهی به مناسب روز جهانی ورزش دانشگاهی به نمایش درآمد که متن آن به شرح ذیل است:


دوستان عزیز

 ۲۰ سپتامبر، دانشجویان جهان روز ورزش دانشگاهی را جشن می گیرند. روز ورزش دانشگاهی فرصت مناسبی برای یادآوری ارزش ها و معنای درست ورزش است. ورزش قدرات زیادی در اتحاد و آموزش دارد.

آموزش جهانی دانشگاهی برای ما بسیار اهمیت دارد. ورزش در موفقیت های نهایی زندگی ما تأثیر دارد و ارزش ها و جنبه های زندگی را آموزش می دهد. ورزش به ما یاد می دهد که چگونه بر ضعف هایمان پیروز شویم و چگونه با تیم کار کنیم و به موافقان و مخالفان خود احترام بگذاریم و طبق قوانین بازی کنی

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول ۹۸-۹۷ دانشگاه پیام نور کلیک کنید

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیک کنید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی با پیام رییس فیزو در پیام نور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..