تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسنامه دار شدن 5 هزار غار کشور

از سوی محققان پایگاه داده های علوم زمین نقشه پراکندگی غارهای ایران در مقیاس یک میلیونیم تهیه شد.

در کشور بیش از 5 هزار غار وجود دارد که 2 هزار و 500 غار کشف و ثبت شده و تنها 220 غار دارای شناسنامه و داده های آن در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جمع آوری شده است.

بر این اساس محققان پایگاه داده های علوم زمین کشور در راستای حفظ و نگهداری داده ها، دستیابی به ذخایر آب کارستی و درجه بندی غارها بر اساس چگونگی کاربرد آنها اعم از کاربردی آموزشی، گردشگری و اکتشافی اقدام به تهیه نقشه پراکندگی غارهای ایران کردند.

این مطالعات در سه فاز "شناخت"، "پیاده سازی" و "ذخیره سازی داده ها" انجام شد و در نهایت نقشه یک میلیونیم غارهای کشور و تهیه نقشه های استانی بنا به درخواست استان ها انجام شده و به زودی اطلاعات غارهای کشور بر روی سایت پایگاه داده های علوم زمین به آدرس webgis.ngdir.ir قابل دسترسی خواهد بود.

استفاده از لایه های اطلاعاتی سنگ در برگیرنده غار، سیستم درزه های منطقه، گسل ها، فرایندهای تشکیل غار، کدگذاری بر مبنای عوامل تشکیل دهنده غار، نویسه گردانی اسامی فارسی غار بر اساس استاندارد بین المللی و لاتین نویسی فارسی و طراحی راهنمای گویا برای کاربر غیر متخصص از جمله ویژگی های این نقشه ها است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسنامه دار شدن 5 هزار غار کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..