تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تسهیلات در بانک مرکزی به بن بست خورده است/ فناوری در ایران مشتری ندارد/ شرکت‌های دانش بنیان در معرض نابودی هستند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

سرکار گفت: محصولات نانوی ایران به ۴۰ کشور صادر می‌شود و به واسطه همین صادرات می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.

استفاده نکردن از دانش ایرانی معضل بزرگ اقتصاد دولتی/ تسهیلات در بانک مرکزی به بن بست خورده است/ فناوری در ایران مشتری ندارد/ شرکت‌های دانش بنیان در معرض نابودی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که در محل ستاد فناوری نانو در حال برگزاری است با اشاره به افتتاحیه نمایشگاه نانو گفت : شنبه ۲۱ مهر ماه یازدهمین نمایشگاه با حضور تمام مجموعه‌های فعال آغاز می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به بخش های مختلف نمایشگاه گفت: نهادهای ذیربط حوزه فناوری نانو، بخش دانشجویی و دانش آموزی و شرکت‌های فعال در عرصه نانو در این نمایشگاه حضور دارند.

هدف از تدوین سند نانو

وی درباره سند نانو گفت: در سند ده سال اول فعالیت‌های آموزشی و پزوهشی و ساخت زیرساخت های مناسب هدف ما بوده است در این برنامه به دنبال توسعه زیرساخت های مختلف بوده ایم

سرکار با بیان اینکه سند ده سال دوم به تجاری سازی توجه دارد، اظهار کرد،: در این سند به صادرات محصولات نانو توجه داریم بازار ۸۰ میلیونی داخل برای شرکت ها کوچک است و آنها باید به بازار خارجی وارد شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: دنیا باید بپذیرد ایران در حوزه نانو توانایی دارد و از امسال نمایشگاه به تجاری سازی توجه بسیاری دارد.

مهمترین دستاورد در نمایشگاه نانو

وی با اشاره به برنامه امسال نمایشگاه گفت: با اولویت توسعه صادرات محصولات نانو نمایشگاه برگزار می‌شود و میزبان صاحبان صنایع هستیم تا آنها با ظرفیت توسعه صنعتی نانو تکنولوژی آشنا شوند

سرکار با اشاره به توسعه بازار شرکت‌ها اظهار کرد: مخاطبان اصلی نمایشگاه شرکت‌ها هستند و نمایندگان مجلس و مسئولان باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما توسعه بازار و صادرات اولویت است

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره حضور هیئت های بین المللی از ایران گفت: در برنامه ریزی‌ها مقرر شده است که هیئت‌های تجاری به ایران بیایند و در همین راستا هیئت‌هایی از۴۰ کشور جهان مانند از کره، مالزی، اندوزی، روسیه، ارمنستان و... به ایران می‌آیند.

صادرات محصولات نانوی ایران به ۴۰ کشور جهان

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای جهان توسعه بازار نانو را در اختیار گرفته‌ایم، گفت: در چین ۴ دفتر ایجاد شده است و فناوری ایران را به چین برده‌ایم و به کمک چینی ها پروژه‌هایی انجام گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره صادرات گفت: به ۴۰ کشور محصولات ایران صادر می‌شود و به واسطه همین صادرات می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به جذب سرمایه در نمایشگاه نانو گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی سرمایه گذاران و شرکت هاست و همچنین در بخش چالش‌ها به دنبال ارائه راهکار به شرکت ها برای حل مشکلات آنها هستیم.

وی درباره بخش دانش آموزی گفت: بخش های آموزشی همانند سال گذشته وجود دارد اما بیش از آنکه به دنبال آموزش باشیم به دنبال سرمایه گزاری و صنعتی کردن محصولات هستیم.

تاسیس آزمایشگاه نانو در چین با هدف درآمدزایی

سرکار با بیان اینکه تمام فعالیت‌های ترویج، توسعه، آموزش و بازار پیوست تجاری دارند، اظهار کرد: در تمام برنامه ها به دنبال درآمد زایی هستیم و نمونه بازر آن تاسیس دو آزمایشگاه نانو تکنولوژی در چین است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره برنامه های آموزشی گفت: به دنبال برگزاری دوره‌های علمی با همکاری دیگر کشورهای جهان هستیم.

وی درباره صنعت اظهار کرد : به دلیل آنکه صنعت در کشور ما وجود ندارد کشش فناوری کم است برخی از فناوری هایی که در ایران توسعه پیدا می‌کند، مشتری ندارند.

سرکار با بیان اینکه عرضه اقتصاد کشور به دست دولت است، گفت: خودروسازان در داخل کشور خودرویی می‌سازند که معلوم نیست چه ویژگی هایی دارند و بی کیفیت هستند کدام یک از خودروسازان حاضر هستند محصولات خودرا بر پایه نانو بسازند ؟ استفاده نکردن از از دانش ایرانی معضل بزرگ اقتصاد دولتی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد : با صنایع خرد همکاری‌های مناسبی داشته‌ایم و تکنولوژی پوشش تزئینی که روی شیرآلات قرار می‌گیرند امروز به رشد خوبی رسیده‌اند اما هنگامی که می‌گوییم می‌توانیم قطعات خودرو را با پوشش سخت بسازیم، توجهی نمی‌کنند.

دست خودروساز در جیب دولت است

وی با اشاره به ساخت محصولات های تک اظهار کرد: به کمک تکنولوژی توانستیم در صنعت خودروسازی به رشد خوبی برسیم اما متاسفانه به دلیل آنکه خودرو ساز دستش داخل جیب دولت است این محصولات را ا ما خریداری نکردند و مجبور شدیم محصولات نانویی را با قیمتی بالاتر به چین بفروشیم.

سرکار تصریح کرد : تنها درصورتی که تحریم ها فشار آورد دوباره به تکنولوژی‌های ایرانی روی می‌آورند در غیر این صورت هیچ نهادی به خودرو ساز داخلی توجه ندارد.

شرکت‌های دانش بنیان مشکل نبود سرمایه‌گذار دارند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مشکلات بسیاری دارند، اظهار کرد : شرکت‌های دانش بنیانی که شکل گرفته‌اند با خطر نابودی مواجه هستند و در این صورت نیروی متخصص ایرانی بیکار خواهد شد، چرا می‌گویند به تولید کننده توجه نداشته باشید.

وی ادامه داد : شرکت های دانش بنیان مشکل پیدا کردن سرمایه گذار دارند و یک نفر باید بیاید و مشکل شرکت ها را برطرف کند، امیدوار هستیم با تصویب ‌FATF مشکلات برطرف شود و کانال‌هایی برای تسهیل شرکت‌ها بوجود آید.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره خط اقتصادی معاونت علمی و بانک مرکزی اظهار کرد : دوماه گذشته یکسری مذاکره انجام گرفت اما با تغییر و تحولات در بانک مرکزی این راه بسته شده است و هیچ یک از شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو نتوانسته اند تسهیلات را از بانک مرکزی دریافت کنند.

بودجه‌ای برای بردن شرکت‌ها به کشورهای خارجی نداریم

وی با اشاره به قراردادهای تجاری گفت: سال گذشته برنامه‌های خوبی در کشورهای خارجی انجام گرفت اما امسال هیچ بودجه‌ای نداریم تا شرکت‌ها را به کشورهای خارجی ببریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد : ما برای ثبت اختراع در جهان باید در بازار آزاد به دنبال دلار باشیم و مگر می‌شود اینگونه کار کرد؟ در حوزه دریافت تسهیلات و منابع مالی به بن بست خورده‌ایم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تسهیلات در بانک مرکزی به بن بست خورده است/ فناوری در ایران مشتری ندارد/ شرکت‌های دانش بنیان در معرض نابودی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..