تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه‌هاي پنهان التهاب در معده

نشانه‌هاي پنهان التهاب در معده

خبرگزاري آريا –
 علايم التهاب در معده, بيماري کرون
گاستريت خودايمني به واسطه کمبود ويتامين B12 رخ مي دهد
گاستريت را به طور خلاصه مي توان التهاب ديواره داخلي معده تعريف کرد. افراد بسياري ممکن است فکر کنند که به يک سوء هاضمه مبتلا هستند، در شرايطي که مشکل اصلي آنها گاستريت است.
اگر با احساس سوزش و خارش در معده خود مواجه هستيد ممکن است به گاستريت مبتلا باشيد. تنها روش براي شناسايي اين شرايط انجام آندوسکوپي است.
گاستريت شرايطي است که بر اساس نمونه برداري از ديواره داخلي معده تشخيص داده مي شود. اگر با مشکلي پايدار در معده خود مواجه هستيد، بهتر است براي بررسي دقيق‌تر شرايط به پزشک مراجعه کنيد.
در ادامه با برخي از نشانه هاي گاستريت بيشتر آشنا مي شويم.
اغلب با احساس نفخ مواجه هستيد
دلايل مختلفي مي توانند موجب نفخ معده شوند و بيشتر مواقع اين شرايطي عادي است و به مشکل خاصي اشاره ندارد. با اين وجود، اگر احساس مي کنيد همواره يا پس از بيشتر وعده هاي غذايي با نفخ مواجه هستيد، بهتر است براي بررسي دقيق شرايط به پزشک مراجعه کنيد. در شرايطي که گاستريت مي تواند موجب نفخ شود، اما دلايل زمينه اي ديگري مانند اختلال در گوارش نيز ممکن است زمينه ساز اين شرايط باشند.
زياد بادگلو مي زنيد
افراد مبتلا به گاستريت به طور معمول با رشد بيش از حد باکتري هليکوباکتر پيلوري مواجه هستند. عفونت اچ. پيلوري که به گفته کلينيک مايو ممکن است در نيمي از جمعيت جهان يافت شود، يکي از دلايل اصلي گاستريت است و در صورت عدم درمان مي تواند موجب سرطان نيز شود. زماني که معده اسيد توليد مي کند تا ذرات غذا را تجزيه کند، براي محافظت از ديواره داخلي خود نيز مخاط ترشح مي کند. باکتري ها مي توانند در اين سد مخاطي اختلال ايجاد کرده و اين شرايط مي تواند به گاستريت منجر شود. اگر گاستريت به واسطه عونت باکتريايي معده شکل گرفته باشد، اچ. پيلوري مي تواند فعاليت آنزيمي ديواره داخلي معده را تغيير دهد و موجب علائمي مانند بادگلو شود.
پس از يک وعده غذايي کوچک احساس سيري مي کنيد
يکي ديگر از عوارض جانبي اچ. پيلوري احساس سيري و پري در قسمت بالايي معده پس از خوردن حتي يک وعده غذايي کوچک است. باکتري ها مي توانند موجب افزايش گاز شوند، معده را متورم کرده و به احساس پري و سيري زودهنگام و سريع منجر شوند.
 علايم التهاب در معده, بيماري کرون
گاستريت را به طور خلاصه مي توان التهاب ديواره داخلي معده تعريف کرد
کمبود ويتامين B12 داريد
اين ويتامين را مي توانيد با مصرف گوشت، لبنيات، و تخم مرغ تامين کنيد و وجود آن براي حفظ سلامت بدن و سطوح بالاي انرژي ضروري است. يک عفونت اچ. پيلوري مي تواند توانايي بدن در تجزيه پروتئين مورد نياز براي جذب اين ويتامين ارزشمند از غذا را کاهش دهد. مطالعه اي در سال ۲۰۱۳ نشان داد که درمان عفونت هاي اچ. پيلوري به افزايش سطوح ويتامين B12 در افرادي که پيش از آن با کمبود اين ماده مغذي مواجه بودند، منتج شده است. اين شرايط مي تواند در نهايت احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد که اين بيماري نيز با کمبود ويتامين B12 پيوند خورده است.
از سوي ديگر، کمبود ويتامين B12 موجب گاستريت مي شود. گاستريت خودايمني به واسطه کمبود ويتامين B12 رخ مي دهد و موجب مي شود تا بدن به سلول هاي سالم و عادي حاضر در ديواره داخلي معده حمله کند.
به بيماري التهابي روده مبتلا هستيد
افرادي که به بيماري هاي التهابي روده مانند بيماري کرون يا کوليت اولسراتيو مبتلا هستند، در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به گاستريت قرار دارند. در يک مطالعه، عفونت اچ. پيلوري در يک سوم از بيماران مبتلا به بيماري کرون تشخيص داده شد.
وزن از دست مي دهيد
زماني که پس از يک وعده غذايي کوچک احساس سيري در شما شکل مي گيرد، کاهش وزن به واسطه کاهش اشتها و مصرف کالري کمتر اجتناب ناپذير است. برخي بيماران به واسطه احساس ناراحتي قادر به غذا خوردن نيستند، از اين رو، با کاهش وزن مواجه مي شوند.
شما به واسطه مصرف غذاي آلوده مي توانيد به راحتي در معرض اچ. پيلوري قرار بگيريد. زماني که باکتري وارد بدن شما مي شود، در ديواره داخلي معده ساکن شده و آنجا باقي مي ماند. درمان به موقع اين عفونت نه تنها براي تسکين هرچه سريع‌تر، بلکه براي از بين بردن احتمال ابتلا به سرطان معده نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است. درمان اچ. پيلوري از طريق مصرف آنتي بيوتيک ها امکان پذير است، اگرچه امکان دارد خلاص شدن از عفونت به طور کامل زمانبر باشد.
 علايم التهاب در معده, بيماري کرون
اگر با احساس سوزش و خارش در معده خود مواجه هستيد ممکن است به گاستريت مبتلا باشيد
با حالت تهوع مواجه هستيد
در کنار بادگلو زدن و نفخ، عفونت اچ. پيلوري مي تواند موجب حالت تهوع نيز شود. حرکت صفرا، يک مايع گوارشي که توسط کبد توليد مي شود، از روده کوچک به معده ممکن است منبع حالت تهوع يا استفراغ باشد. بازگشت صفرا در واقع يک نوع گاستريت است. با اين وجود، حالت تهوع مي تواند نشانه اي از سوء هاضمه نيز باشد، از اين رو، اين مساله را بايد پيش از احساس نگراني درباره عفونت اچ. پيلوري مد نظر قرار دهيد.
الکل مي نوشيد يا از مواد مخدر استفاده مي کنيد
عفونت اچ. پيلوري تنها روشي نيست که ابتلا به گاستريت را به همراه دارد. دلايل ديگري نيز وجود دارند که از آن جمله مي توان به مصرف الکل و ماده مخدر کوکائين اشاره کرد. الکل، کوکائين، و برخي مواد مخدر ديگر ممکن است معده را ملتهب کرده يا ديواره مخاطي آن را تخريب کنند که معده را نسبت به عفونت و التهاب آسيب پذير مي کند.
زياد از داروهاي ضد التهاب استفاده مي کنيد
ادويل مي تواند به سرعت درد را تسکين دهد، اما مي تواند به معده نيز آسيب برساند. مصرف بيش از حد داروهاي ضد التهاب غيراستروئيدي مانند موترين و ادويل (هر دو حاوي ايبوپروفن هستند) و آلو (Aleve) که ماده فعال آن ناپروکسن است مي تواند ديواره داخلي معده را ملتهب کرده و به گاستريت منجر شود.
مطالعه اي جديد نشان داده است که داروهاي ضد التهاب غيراستروئيدي مي توانند موجب زخم هاي گوارشي نيز شوند. اين زخم ها در ديواره داخلي معده و قسمت بالايي روده کوچک شکل مي گيرند.
 علايم التهاب در معده, بيماري کرون
در کنار بادگلو زدن و نفخ، عفونت اچ. پيلوري مي تواند موجب حالت تهوع نيز شود
سيگار مي کشيد
همه ما مي دانيم که سيگار کشيدن براي بدن مضر است. اين عادت خطر ابتلا به گاستريت را به واسطه چند برابر کردن روش هايي که به ديواره داخلي معده آسيب وارد مي کنند، افزايش مي دهد. سيگار کشيدن مي تواند توليد مخاط محافظ در معده را کاهش دهد. همچنين، اين عادت به نظر مي رسد توليد پپسين، يک آنزيم معده که پروتئين را تجزيه مي کند، را افزايش مي دهد که اين نيز مي تواند به التهاب معده منجر شود. همچنين، سيگار کشيدن مي تواند جريان خون به ديواره داخلي معده را کاهش داده و روند بهبودي التهاب يا زخم ها را کند سازد.
به کم خوني مبتلا هستيد
افرادي که بيش از ۴۰ سال سن دارند و داراي علائم سوء هاضمه و کم خوني (آنمي)، مانند خستگي هستند، بايد به يک متخصص گوارش مراجعه کنند تا آندوسکوپي قسمت بالاي دستگاه گوارش براي بررسي دقيق شرايط انجام شود. کم خوني ممکن است به واسطه گاستريت فرسايشي، نوعي نادر که موجب تشکيل زخم در ديواره معده شده و مي تواند به خونريزي مزمن در معده منجر شود، شکل گرفته باشد. خونريزي معده مي تواند منبع کم خوني باشد.
خونريزي روده اي را تجربه مي کنيد
نشانگر کليدي خونريزي روده اي مشاهده خون در مدفوع يا استفراغ است. از علائم ديگر مي توان به گرفتگي هاي معده، تنگي نفس، و ضعف اشاره کرد. همچنين، دليل اين شرايط ممکن است گاستريت فرسايشي باشد. در صورت مشاهده شواهد حاوي خون در کوتاه‌ترين زمان ممکن به پزشک مراجعه کنيد.
منبع:asriran.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه‌هاي پنهان التهاب در معده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..