تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير ۹۰ دقيقه خواب روي توانايي حافظه

تاثير 90 دقيقه خواب روي توانايي حافظه

خبرگزاري آريا – محققان دانشگاه «بريستول» دريافتند که يک چرت کوتاه مي‌تواند به مغز در پردازش اطلاعات ضمير ناخودآگاه کمک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، دانشمندان انگليسي پس از چند دهه پژوهش توانستند شواهد محکمي مبني بر اهميت خواب روي تقويت حافظه و شناخت محيطي پيدا کنند.
اين مسئله واضح است که اطلاعاتي که در زمان بيداري در ذهن يک فرد به دست مي‌آيد، پس از يک دوره خواب در اعماق ذهن نقش مي‌بندد.
در اين راستا، محققان دانشگاه بريستول از سال ۲۰۱۶ تاکنون پژوهشي را انجام داده‌اند که “خواب” را به عنوان بخش حياتي در فرآيند مطالعه دروس مي‌داند و محققان اين پروژه معتقدند دانشجويان بايد براي حفظ سريع‌تر اطلاعات، خواب خوبي داشته‌ باشند.
اين تحقيقات نشان مي‌دهد، يک چرت کوتاه مي‌تواند به يک فرد کمک کند که اطلاعات گوناگون را در ذهنش پردازش کند. با خواب کوتاه، حتي اطلاعاتي که فرد در حالت خودآگاه از درک آنها ناتوان است و در ضمير ناخودآگاه وي قرار دارد، بهتر پردازش مي‌شود.
تاکنون محققان به اين موضوع پي برده‌ بودند که خواب به بهبود توانايي‌هاي فرد در حل مشکلات کمک مي‌کند که تحقيقات محققان دانشگاه بريستول نيز تصديقي بر اين نکته بود.
در اين مطالعه روي ۱۶ فرد سالم آزمايشاتي صورت گرفت و پاسخ عصبي شرکت‌کنندگان آزمايش با استفاده از نوار مغزي رديابي شد.
پس از اولين دور آزمايش به برخي از شرکت‌کنندگان گفته‌ شد که مستقيما يک خواب ۹۰ دقيقه‌اي داشته‌ باشند. اين در حالي بود که باقي شرکت‌کنندگان بيدار مانده‌ بودند.
پس از آن آزمايش دوباره تکرار شد.
نتايج نشان داد، گروهي که پس از دور اول آزمايش خوابيدند، در پاسخ‌ نوار مغزي خود سرعت بيشتري يافتند و عملکرد آن‌ها بهبود پيدا کرد.
به همين دليل اين محققان فرضيه‌اي را مطرح کردند که يک چرت ۹۰ دقيقه‌اي به نحوي مي‌تواند توانايي شرکت‌کنندگان در پردازش اطلاعات مغزي در ضمير ناخودآگاه را بهبود بخشد.
«ضمير ناخودآگاه» به عنوان يک پايگاه اطلاعاتي بسيار بزرگ در مغز است که همه‌ سرگذشت انسان‌ها از کودکي تا مرگ را در خود ذخيره مي‌کند.
همه تجربيات زندگي، باورها و اعتقادها در ضمير ناخودآگاه فرد ذخيره مي‌شود.
اين تحقيقات بينش جديدي را در مورد چگونگي عملکرد مغز در پردازش اطلاعات فراهم مي‌آورد. اطلاعاتي که آگاهانه آن‌ها را درک نمي‌کنيم.
تيم تحقيقاتي دانشگاه بريستول در حال انجام تحقيقات بيشتري در زمينه مکانيسم‌هاي عصبي اساسي است که به يافتن راه‌هايي براي تصميم‌گيري بهتر کمک مي‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير ۹۰ دقيقه خواب روي توانايي حافظه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..