تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامانه پایش مردمی رونمایی شد

سامانه پایش مردمی رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از سامانه پایش مردمی ساپرا و اعطای مجوز به فعالان رسانه های صوت و تصویر فراگیر روز دوشنبه ۱۶ مهر برگزار شد.

الفخانی معاونت پایش و نظارت صوت و تصویر فراگیر با بیان اینکه امروز سامانه پایش مردمی را رونمایی می کنیم، گفت:به منظور استفاده آحاد مردم سامانه ای را تنظیم کردیم که بتواند با نصب آن، زمان مشاهده محتوا وارد سامانه شده و نظرات مثبت و انتقالی خودشان را نسبت به محتوای آن مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: فقط بخش پایش مردمی این سامانه که امروز افتتاح می شود در صفحه مربوط به ساپرا قابل دسترسی است و مردم می توانند درباره این سامانه و محتوای آن اظهار نظر کنند.اگر فقط بخواهند اعلام نظر کنند فقط می توانند با ورود به سامانه نظرشان را ثبت کنند اما برای انتقاد باید کد رهگیری دریافت کنند و اگر علاقه مند به اطلاع از اخبار باشند با قراردادن شماره تلفن همراه و کد رهگیری می توانند پیگیری انتقادشان را داشته باشند. امروز اولین ثبت نظر را در این سامانه خواهیم داشت.

لطف الله سیاهکلی رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر گفت: فضای مجازی را به دو بخش کاربر محور و ناشر محور تقسیم کرده ایم  یعنی اینکه محتوایی که قبل از انتشار توسط یکی از عوامل رسانه بارگذاری می شود ناشرمحور و بارگذاری توسط دیگران کاربر محور نامیده می شود.

وی با بیان اینکه این موضوع  در دنیا هم به شیوه های مختلفی تقسیم بندی شده است، گفت: زمانی که درست بررسی می کنیم متوجه می شویم  آنها هم مثل ما همان کاربر و ناشر محور هستند البته شیوه نظارت آنها متفاوت بود.

وی بیان کرد : هر کدام از شما شاید به قصد ایجاد رسانه  یا به قصد کسب و کار سایتی راه بیندازید اما ما به این موضوع کاری نداریم بلکه زمانی که شما سایتی را راه اندازی می کنید در حوزه عمومی قرار می گیرید و تابع مقررات می شوید، در حوزه عمومی منفعت عمومی ،امنیت ملی ،وحدت ملی معیار ما است .

برای اینکه شما با فضای رسانه ای آشنا شوید کلاس های آموزشی از ۲۵ مهر ماه در دانشگاه صدا و سیما با حضور استاتید برجسته برگزار خواهد شد و موضوعات متنوعی را در کلاس های آموزشی خواهیم داشت.

سیاهکلی با بیان اینکه دفاتری راه اندازی کرده ایم تا در ارزیابی محتوا به شما عزیزان کمک کند، گفت: به پنج دفتر مجوز داده ایم و محتواهای چالش بر انگیز  مثل سریال و مستند ها را دسته بندی کرده ایم تا از دفاتر مجوز بگیرند.

وی افزود:شعار ما در این سازمان رسیدن به محتوای صحیح و سالم و پاک است صحیح یعنی محتوا بر اساس مستندات باشد و ادبیات را رعایت کرده باشند همچنین سالم یعنی اثر محتوا روی مخاطب نباید اثر منفی داشته باشد پاک هم یعنی حلال و حرام را رعایت کند .

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامانه پایش مردمی رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..