تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف جسد مثله شده روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول

کشف جسد روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، خبر‌های اولیه حاکی از پیدا شدن جسد مثله شده جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله مشهور سعودی در یکی از مناطق استانبول ترکیه است. وی از هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز مشکوکی ناپدید شده بود.

الجزیره پیش از این به نقل از پایگاه میدل‌ایست‌آی اعلام کرده بود جمال خاشقجی قبل از کشته شدن در کنسولگری عربستان در استانبول، شکنجه شده است.

خبرگزاری رویترز نیز شب گذشته گزارش داد دو منبع آگاه ترکیه‌ای گفته‌اند برآورد اولیه پلیس این کشور حاکی از آن است که جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

این منابع آگاه ترکیه‌ای گفته‌اند که خاشقجی ترور شده و جسدش از کنسولگری به بیرون منتقل شده است.

یکی از این منابع گفته بود: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده، ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است.»

واشنگتن‌پست نیز به نقل از بازپرسان ترکیه‌ای نوشته است تیمی 15 نفره از عربستان سعودی، جمال خاشقجی را [در کنسولگری این کشور در استانبول] به قتل رسانده‌اند!

همچنین عرب پست گزارش داده است که خاشقجی زیر شکنجه کشته شده و فیلمی از او پیش از به قتل رسیدن، ضبط شده است!

روزنامه نیویورک تایمز هم به نقل از رئیس «انجمن رسانه‌های عربی» ترکیه و دوست جمال خاشقجی نوشته است که مقامات ترکیه "تکه تکه شدن جسد خاقشجی" را تایید کرده‌اند.

منابع مطلع در ترکیه اعلام کردند افرادی که همزمان با حضور جمال خاشقجی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شدند، از عناصر پلیس سعودی هستند.

انتشار گزارش‌ها درباره احتمال ترور شدن این روزنامه‌نگار منتقد سعودی با واکنش‌های زیادی همراه شده است. سازمان عفو بین‌الملل در همین رابطه با بیان اینکه ترور جمال خاشقجی پیام وحشتناکی برای منتقدان سعودی است، عنوان کرد این اتفاق به این معنی است که منتقدان [آل‌سعود] حتی در خارج از عربستان نیز امنیت جانی ندارند.

انجمن خبرنگاران بدون مرز نیز در واکنش به اخبار مربوط به ترور این روزنامه‌نگار منتقد عربستانی گفته است اگر کشته شدن جمال خاشقجی تایید شود، اتفاقی خوفناک خواهد بود.

جمال خاشقجی هفته گذشته زمانی که به همراه نامزدش برای ثبت ازدواج قانونی‌اش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفت، دیگر هرگز از آن خارج نشد. دوربین‌های ساختمان‌های اطراف هم نشان می‌دهند که این روزنامه‌نگار مخالف آل‌سعود وارد کنسولگری شده اما از آن خارج نشده است.

محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی روز جمعه یعنی دو روز پس از ناپدید شدن خاشقجی در مصاحبه با بلومبرگ ادعا کرد که به پلیس ترکیه اجازه می‌دهد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را برای یافتن او بگردد اما اکنون خبر رسیده پیکر این روزنامه‌نگار عربستانی در یکی از مناطق استانبول کشف شده است.

انتهای پیام/

جسد منتقد سعودی در استانبول پیدا شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف جسد مثله شده روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..