تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفتار عجیب یک هنرمند: پاره کردن نقاشی هزار پوندی در حراجی!! +عکس

«بنکسی» در حراجی ساتبی بعد از فروختن تابلوی «دختری با بادکنک»به قیمت 1000 پوند نقاشی را ریز ریز کرد

اقدام عجیب «بنکسی» در حراجی ساتبی

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد و هنوز هویت اصلی‌اش کاملا فاش نشده است.
آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده‌است
نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

دختری با بادکنک,بنکسی,ساتبی
تابلوی دختری با بادکنک

این هنرمند مرموز دو شب پیش در حراج ساتبی اقدامی بسیار عجیب و غافلگیرانه انجام داد.

بنکسی یکی از معروف‌ترین آثار خود را درست پس از این‌که به قیمت یک میلیون پوند به فروش رسید، در یک شوخی عجیب و نامعقول در خانه حراجی ساتبی در لندن از بین برد.
این کار یکی از مشهورترین آثار هنرمند «دختری با بادکنک» بود؛ این اقدام بنکسی هم خریدار اثر و هم هنرمندان دیگر را بهت زده کرد.

تابلوی دختری با بادکنک,بنکسی,حراجی ساتبی
تابلوی دختری با بادکنک


گفته شده به‌ محض اینکه نقاشی «دختری با بادکنک» به یک خریدار تلفنی فروخته شد، توسط دستگاه خرد کنی که در قاب آن تعبیه شده بود ریز ریز شد!!
رییس بخش هنرهای معاصر حراجی ساتبی گفته که تابحال چنین اتفاقی در حراجی ساتبی نیفتاده است و آنها در حال پیگیری این موضوع هستند.

البته کارشناسان هنری احتمال داده اند که ارزش این اثر هنری با این کار بالاتر هم برود!

رییس بخش هنرهای معاصر حراجی ساتبی گفته که تا به‌ حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم. این اثر درست بعد از اینکه بنکسی با فروش آن به یک رکورد جدید دست یافته بود به طور خود به‌ خود پاره پاره شد. به‌شدت درگیر آن هستیم تا متوجه تأثیرات این اتفاق بر حراجی خود شویم.

البته کارشناسان آثار هنری در فضای مجازی اعلام‌ کرده‌اند که ارزش اثر «دختری با بادکنک» با این شوخی به شدت بالا خواهد رفت.

بنکسی پس از این رویداد پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و در آن ضمن بازنشر تصویر نقاشی نوشت: «می‌رود، می‌رود، رفته.»

بیشتر بدانید : زمانی که بنکسی در کسوت یک نقاش بی چهره روانه زندان شد + تصاویر آثار

بیشتر بدانید : آیا هنرمند مرموز در مراسم اسکار شرکت می‌کند؟

بیشتر بدانید : باارزش ترین آثار هنری جهان که از موزه های هنری دزدیده شدند! + عکس (قسمت2)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفتار عجیب یک هنرمند: پاره کردن نقاشی هزار پوندی در حراجی!! +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..