تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه‌های استانی؛ سدی در برابر صنعت نشر/ مراکز پخش کتاب، زیرزمینی فعالیت می‌کنند

نمایشگاه های استانی؛ سدی در برابر صنعت نشر/ مراکز پخش کتاب زیرزمینی فعالیت می کنندعلی حاجی تقی مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه های کتاب استانی گفت: نمایشگاه های استانی کتاب بسیار پیچیده است. این نمایشگاه ها توانسته به اقتصاد برخی ناشران به خصوص  ناشرانی که به منظور شرکت در نمایشگاه های کتاب مجوز نشر می گیرند کمک کند اما در مجموع نمایشگاه های استانی نه تنها به اقتصاد نشر کمکی نکرده بلکه سدی در برابر پیشرفت صنعت نشر به خصوص کتابفروشی ها شده است.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که کسی جرأت نمی کند در زمینه احداث کتابفروشی سرمایه گذاری کند نمایشگاه استانی برگزار می شود، گفت:برپایی نمایشگاه استانی در این شهرها می تواند تا مدت ها کسب و کار کتابفروشان را تحت تاثیر قرار دهد و اقتصاد آنها را با مشکل مواجه کند.

مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی بیان کرد:مسیر توزیع کتاب باید مسیری طبیعی و استاندارد را طی کند از این رو معتقدیم زنجیره ناشر،مرکز پخش و کتابفروشی باید زنجیره توزیع کتاب باشد.

وی افزود:بحث هایی  هم اکنون می شود درباره اینکه کتابفروشی ها کتاب نمی آورند و توزیع کتاب در کتابفروشی ها عادلانه نیست بنابراین باید نمایشگاه های استانی کتاب را تقویت کرد اتفاقا خود این نمایشگاه های استانی کتاب دلیل مشکلات کتابفروشی ها است. لزوم برگزاری این نمایشگاه ها در دورانی بود که با کمبود کتاب مواجه بودیم و باید کارهای اورژانسی در این زمینه انجام می شد اما هم اکنون زمان برنامه ریزی است و شاید نمایشگاه های استانی علت همین کمبود کتابفروشی و مراکز پخش کتاب  است.

مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی با اشاره به اینکه نمایشگاه های استانی کتاب یکبار در سال  در یک شهر برگزار می شود و در آن مدت نیاز کتاب آن شهر برای یک سال تامین می شود، بیان کرد: اگر سیستم توزیع کتاب درست شود اقتصاد کتابفروشی ها بهبود پیدا می کند.در سال های اخیر طرح های حمایتی از کتابفروشی ها بدون حذف طرح های دیگر  اجرایی شد و هم اکنون طرح تابستانه کتاب  هم تاثیر کافی برای اقتصاد کتابفروش ها ندارد.

حاجی تقی با بیان اینکه اگر از کتابفروشی ها از لحاظ قانونی و مسائل تسهیلاتی حمایت شود مراکز پخش به مراتب بهتر می توانند در زمینه اقتصاد نشر کمک کنند، گفت:اکثر مراکز پخش ما زیرزمینی فعالیت می کنند به دلیل اینکه حمایت های قانونی مانند معافیت بیمه ای و مالیاتی از آنها نمی شود بنابراین  مراکز پخش، کتاب ها و آثار ناشرانی را توزیع می کنند که در زمینه فروش آن مطمئن هستند از این رو اگر به جای کارهای زود بازده در زمینه اقتصاد نشر روی مراکز پخش سرمایه گذاری کنیم مشکلات توزیع کتاب کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/

چرا اقتصاد کتابفروشی ها به بن بست رسیده است؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه‌های استانی؛ سدی در برابر صنعت نشر/ مراکز پخش کتاب، زیرزمینی فعالیت می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..