تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بنکسی، هنرمندی که تابلوی ۱ میلیون پوندی اش را خرد کرد!

۷۸۱۴۵۳

۲۷۶ بازدید

برترین ها: بنکسی «Banksy» نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است. هنر خیابانی او طعنه ‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه ‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرده برداری ویژه ‌ای خلق می‌ شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان ‌ها، دیوارها و پل ‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده ‌است.

در حال حاضر بنکسی یکی از با استعدادترین و رمزآلودترین هنرمندان در جهان است. در ماه جولای امسال، او نمایشگاهی را در گالری لازینک لندن برپا کرد که طرفداران زیادی را از پیر و جوان به سمت کارهایش جلب کرد.

در آخرین حراج هنری که جمعه شب در ساتبيز لندن برگزار شد نیز او یکی از تابلوهای خود با نام «دختری با بادكنك» را به قیمت بيش از يک ميليون پوند فروخت اما پس از اين كه اثرش چكش خورد، بوم نقاشي از ميان دستگاه كاغذ خردكنی كه در قاب تعبيه شده بود، بيرون آمد و حضاری كه به رشته ‌های اين بوم چشم دوخته بودند را غافلگیر کرد. 

بنکسی، هنرمندی که تابلوی 1 میلیون پوندی اش را خرد کرد!

خالق اثر كه از اين اتفاق بي ‌خبر نبود در صفحه اينستاگرامش عكسی از اثر خرد شده را كه از پايين قاب آويزان است، پست كرد و نوشت: «برو، برو، رفت.»
بنكسی با اين كار يكي از بي‌ پرواترين شوخی ‌های تاريخ هنر را به نام خود ثبت كرد.

اما ما درباره این هنرمند که امروزه تیتر روزنامه ها و مجلات شده است، چه می دانیم؟ به راستی ارزش کارهای او چقدر است؟ او از چه زمانی حرفه اش را آغاز کرده است؟

بنکسی کارش را از بریستول انگلستان، در سال 1990، آغاز کرد. او ابتدا آثارش را با قلمو و به دست های خودش تکمیل می کرد اما بعدتر از شیوه استنسیل که نوعی چاپ است، بهره گرفت.

بنکسی، هنرمندی که تابلوی ۱ میلیون پوندی اش را خرد کرد!

اسم واقعی بنکسی چیست؟

با این که افراد بسیاری سالها تلاش کردند که هویت واقعی بنکسی را شناسایی کنند اما هویت او همچنان نامعلوم است. البته 2 فرضیه در مورد نام واقعی او وجود دارد که یکی از آنها رابرت بنکس و دیگری رابین گانینقام می باشد. البته هنوز هیچکدام از اینها تایید یا رد نشده است.

فرضیه رابین گانینقام به تصویری از یک هنرمند که در بریستول انگلستان زندگی می کرد و بعدها به لندن نقل مکان کرد باز می گردد. این نام از نظر جغرافیایی با نقل مکان بنکس جور در می آید.

تخصص بنکسی در هنر خیابانی ست. او به سراسر جهان سفر و روی دیوارهای شهر آثارش را خلق می کند. این تصویر که در پاریس ثبت شده، دخترک پناهنده ای را نشان می دهد که با اسپری روی دیوار در حال نقاشی ست.

بنکسی، هنرمندی که تابلوی 1 میلیون پوندی اش را خرد کرد!

چرا بنکس هویت واقعی اش را فاش نمی کند؟

بنکس هنوز هم که هنوز هویت اش را پنهان می کند، دلیلش هم نقاشی های غیر قانونی اوست. در واقع او نمی خواهد که خودش را گرفتار کند. البته نقادان اعتقاد دارند که این شخصیت ابهام آمیز خود یکی از ترفندها محبوبیت و شهرت اوست.

سرمایه او چقدر می ارزد؟

فوربز ارزش سرمایه او را 20 میلیون دلار تخمین زده است. اما او خودش در مصاحبه ای گفت: «موفقیت تجاری برای یک هنرمند گرافیتی، شکست محسوب می شود.»

بنکسی، هنرمندی که تابلوی 1 میلیون پوندی اش را خرد کرد!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بنکسی، هنرمندی که تابلوی ۱ میلیون پوندی اش را خرد کرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..