تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه و برنامه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اعلام شد

بودجه و برنامه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، با حضور تقی اکبرزاده نویسنده و پژوهشگر تئاتر مقاومت در تماشاخانه‌ سرو برگزار شد.

بنا بر این گزارش، محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب ودفاع مقدس در این نشست ضمن اشاره به فراز و نشیب‌های انجمن تئاتر مقاومت اظهار کرد: با کمک هنرمندان سعی داریم یک بار دیگر تلاش‌های چند سال گذشته انجمن تئاتر دفاع مقدس را بررسی کنیم و ظرفیت‌ها را با قوت بیشتری پی بگیریم. مقام معظم رهبری در دیدار با هنرمندان دفاع مقدس بر لزوم چند برابر شدن تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس تاکید داشتند. از همین رو، ما در وهله‌ اول می خواهیم به دغدغه حضرت آقا لبیک بگوییم و تلاش می‌کنیم در عرصه‌ هنر‌های نمایشی نزدیک به دغدغه‌های ایشان قدم برداریم. انتظار می‌رود هنرمندان با هم افزایی به سمت افزایش تولید آثار فاخر بروند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در سال‌های نه چندان دور انجمن افتاد، اتفاقات خوبی بود. ما امسال شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت را درپیش داریم و به شکل منظمی زمینه‌ اجرا را برای برگزیده‌های جشنواره در تماشاخانه‌ سرو برپا می کنیم.

سلیمانی فارسانی تصریح کرد: رویکرد تازه‌ حمایتی نسبت به اجرای آثار در تماشاخانه‌ سرو داریم و بعد از نمایش «به روی نی» که اکنون در حال اجراست، نمایش «خاک» را به کارگردانی علی برجی خواهیم داشت. نمایشی هم در حوزه کودک با نام «هاکوپار» در دست تولید است و محتوای آن درباره نه به استعمار است.

وی افزود: همچنین از هنرمندانی که آثارشان در حوزه‌ دفاع مقدس پر مخاطب بوده، دعوت می کنیم. کارگروهی برای بررسی ادبیات نمایشی عرصه‌ دفاع مقدس را تشکیل می دهیم که به هنرمندان برای پرداخت به مسائل واقعی دفاع مقدس مشاوره دهند.

سلیمانی فارسانی چاپ نمایشنامه‌های دفاع مقدسی را از برنامه‌های دیگر این انجمن خواند و گفت: شورای سیاستگذاری امسال با حضور اساتید در انجمن تئاتر دفاع مقدس تشکیل می‌شود. یکی از اهداف انجمن برقراری ارتباط مستمر با دانشجویان ادبیات نمایشی در دانشگاه‌هاست.

تقی اکبرزاده نویسنده و پژوهشگر حوزه تئاتر دفاع مقدس در ادامه‌ نشست بیان کرد: تئاتر مقاومت بخشی از تئاتر کشور است و هرگونه تقویت این حوزه باعث پیشرفت تئاتر خواهد شد و برعکس. انتخاب پایان نامه‌های برتر تئاتر مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی و راه اندازی پرتال پژوهشی تئاتر مقاومت از برنامه های ماست.

وی تصریح کرد: پرتال پژوهشی مشاور به گروه‌های نمایشی در باب تئاتر دفاع مقدس و مقاومت است چنانچه در حوزه‌ کار پژوهشی نقد نشویم، یعنی مسیر را یک‌طرفه طی می کنیم.

سلیمانی فارسانی هم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شفاف سازی بودجه انجمن تئاتر تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: چهار و نیم میلیارد تومان بودجه سالانه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است. البته شاید به زعم شما خروجی مناسب نداشتیم، اما تلاش شده و تا حدودی هم کار ارائه دادیم. از همه‌ متولیان این حوزه‌ استدعا می‌کنیم که کمک کنند توان انجمن دیده شود.

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه و برنامه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..