تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخالفان لایحه «سی اف تی» مقابل مجلس تجمع کردند

مخالفان لایحه «سی اف تی» مقابل مجلس تجمع کردند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایرنا نوشت: همزمان با بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسمCFT در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مخالفان این لایحه از دقایقی قبل مقابل ساختمان بهارستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان که به حدود 100 نفر می رسند با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواهان تصویب نشدن لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هستند.
در پلاکاردهای مخالفان این لایحه نوشته شده است: نباید مجلس CFT را تصویب کند، نباید سرنوشت مشابه برجام را در کشور ایجاد کنیم، ما مخالفان لایحه CFT هستیم.
این تجمع کنندگان هیچ شعاری نمی دهند و تنها مقابل مجلس با پلاکاردهایی به سمت خیابان ایستاده اند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در جلسه غیر علنی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این لایحه با حضور نمایندگان دولت و مجلس درحال بررسی است. 
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز در جلسه علنی این لایحه را بررسی می کنند.
به گزارش ایرنا، دولت برای بهبود جایگاه خود در گروه ویژه اقدام مالی، به تازگی لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان یافته، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرده است. 
گروه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا همان FATF در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند. 
گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) تیرماه سال 95 و به دنبال اجرای برجام و نیز برخی اقدام های ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام های متقابل اتخاذ شود برای مدت یک سال تعلیق کرد. 
این گروه در نشست تیرماه امسال خود در والنسیای اسپانیا اعلام کرد که با توجه به پایبندی ایران به تعهدات خود برای شفاف سازی نظام پولی و بانکی، یکسال دیگر به ایران فرصت داد تا اصلاحات قانونی لازم را برای جرم انگاری پولشویی، جرایم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم انجام دهد. 

29215




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخالفان لایحه «سی اف تی» مقابل مجلس تجمع کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..