تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل بروز کبد چرب چيست؟

علل بروز کبد چرب چيست؟

خبرگزاري آريا – يک فوق تخصص گوارش چاقي، عدم تحرک و چربي خون بالا مهم‌ترين دلايل ابتلا به کبد چرب خواند و رژيم غذايي را درمان اصلي اين بيماري عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، حافظ فاخري در گفتگو با مهر در رابطه با بيماري کبد چرب و انواع آن، گفت: تمجع بيش از حد چربي ها در سلول هاي کبدي منجر به بروز کبد چرب مي‌شود.
وي اضافه کرد: اين بيماري بسته به ميزان مقاومت بدن و طول دوران بيماري به درجات شديد و خفيف تقسيم مي‌شود.
فاخري با بيان اينکه اگر ميزان چربي هاي انباشته شده در سلول هاي کبد زياد نبوده و در حد معمول باشد، عنوان کرد: در اين شرايط تنها با تجمع عادي چربي ها در کبد روبرو هستيم که به سادگي نيز قابل درمان است.
اين متخصص گوارش با بيان اينکه در صورتي که حجم چربي هاي انباشته شده در زياد باشد، کبد دچار التهاب مي‌شود، تصريح کرد: در صورت وجود بيش‌از حد چربي، کبد دچار التهاب شده، عکس العمل نشان داده و فرد دچار هپاتيت خواهد شد.
فاخري با بيان اينکه ابتلا به هپاتيت يا کبد چرب شديد در دراز مدت موجب چروکيدگي و انهدام بخش‌هايي از کبد مي‌شود، بيان کرد: از بين رفتن قسمت‌هايي از کبد عوارض شديدي را براي بدن به دنبال دارد، چراکه نبودن بخشي از کبد مانعي براي انتقال خون به اين عضو شده و با نفوذ خون به ديگر اعضاي بدن شاهد ابتلا به واريس مري و معده خواهيم بود.
وي ادامه داد: ابتلا به اين بيماري عوارض ديگري همچون بزرگ شدن طحال را به دنبال خواهد داشت.
فاخري يکي از عوارض ابتلا به هپاتيت و پيشرفت آن را عدم توانايي کبد در توليد پروتئين خواند و اظهار کرد: در اين شرايط به دليل محصور شدن کبد با سلول هاي خوني، توانايي توليد پروتئين در اين عضو از بين رفته و شکم با مايعات نامناسب پر مي‌شود.
وي عدم امکان هضم مايعات و تجمع سموم در بدن را نتيجه ابتلا به کبد چرب دانست و ابراز کرد: وقتي کبد قدرت هضم و دفع سموم را از دست دهد، اين مواد در بدن و نواحي شکم تجمع کرده و با عوارضي خطرناک حتي باعث کاهش هوشياري فرد نيز خواهد شد.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه رسوب شديد چربي ها در کبد در دراز مدت ابتلا به سرطان‌هاي کبدي را به‌دنبال خواهد داشت، تصريح کرد: علاوه بر سرطان، فشار خون، بروز بيماري هاي قلبي و عروقي، و ابتلا به بيماري هاي متابوليکي از جمله ديابت از ديگر پيامدهاي کبد چرب است.
رژيم غذايي و تناسب قد و وزن درمان اصلي کبد چرب
فاخري با بيان اينکه با مراقبت‌هاي ساده اي مي‌توان از ابتلا به کبد چرب پيشگيري کرد، تاکيد کرد: با رعايت نکات ساده بهداشت عمومي و تغذيه‌اي، ميتوان از بروز بيماري کبد چرب جلوگيري کرده و يا درجات آن را کاهش داد.
وي شايع‌ترين دلايل ابتلا به کبد چرب را برشمرد و اضافه کرد: چاقي، عدم تحرک و چربي خون بالا مهم‌ترين دلايل ابتلا به کبد چرب است.
اين متخصص گوارش رعايت تناسب قد و وزن را مهم‌ترين اقدام براي پيشگيري از کبد چرب خواند و خاطرنشان کرد: وجود رژيم غذايي متعادل و مراقبت‌هاي غذايي حتي مي‌تواند درجات کبد چرب را کاهش داده و از پيشرفت آن جلوگيري کند.
فاخري بيان کرد: اساسي ترين درمان براي بيماران کبد چرب کم کردن وزن و رعايت رژيم غذايي زير نظر پزشک است.
وي ورزش روزانه و تحرک بدني را شرط اصلي براي پيشگيري از کبد چرب خواند و عنوان کرد: داشتن ورزش روزانه يا حداقل هفته‌اي سه روز نيم ساعت پياده‌روي، با سوزاندن چربي اضافي بدن در پيشگيري از کبد چرب بسيار موثر است.
اين متخصص گوارش، چربي خون بالا را ديگر عامل مهم ابتلا به کبد چرب خواند و ادامه داد: اين افراد بايد با مصرف داروها و آنتي اکسيدان‌هاي لازم از التهاب و چرب شدن کبد پيشگيري کنند.
فاخري اثر دارو را در درمان کبد چرب جزئي خواند و خاطرنشان کرد: اولين و مهم‌ترين درمان در کبد چرب رعايت رژِيم غذايي و عدم چاقي بوده و مصرف دارو به تنهايي بدون رژيم غذايي تاثيري در درمان اين بيماري نخواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل بروز کبد چرب چيست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..