تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحریم موضوع جدیدی نیست/ بازار به روند مثبت ادامه می دهد

از ابتدای سال شاخص بورس رشد چشمگیری را تجربه کرده است، اما این رشد در نیمه دوم سال هم تکرار خواهد شد؟! کدام صنایع سود ده هستند و تحریمها چقدر می تواند بر بورس اثر گذار باشد، همه اینها سوالاتی است که در گفت و گو با فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی، مطرح شد.   

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از "عصر مالی"،  مدیرعامل کارگزاری بانک دی در پاسخ به این سوال که بازار سرمایه در نیمه دوم سال به کدام سمت می رود، گفت: بازار سهام از ابتدای سال تا کنون بازدهی 100 درصدی داشته اما هنوز هم نسبت به سایر بازارهای موازی ظرفیت رشد دارد.

آقابزرگی با  اشاره به مواردی مانند تطبیق قیمت تمام شده مواد اولیه شرکت‌ها و صنایع به نسبت نرخ و قیمت ارز حاصل از صادرات یا نرخ فروششان، تصریح کرد: با اعلام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چنانکه انتظار می رفت طی دو سه روز گذشته شاهد تغییراتی بودیم اما روند آن استمرار نداشت.

وی ادامه داد: به شکل کلی افزایش نرخ ارز و تثبیت بازار  ثانویه و بازار آزاد در سود و زیان شرکت‌ها خود را نشان می‌دهد و طبیعتا شاهد افزایش سود ناشران  و به دنبال آن افزایش قیمت سهام آنها خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی تاکید کرد: البته نباید انتظار داشت که رشد قیمت سهام در نیمه دوم سال همانند نیمه اول تند باشد، اما روند کلی بازار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان عدد و رقم خاصی برای شاخص کل اعلام کرد، گفت: با فرض ثبات شرایط در حوزه سیاسی و اقتصادی به نظرم بازدهی 40 الی 50 درصد را می توانیم پیش بینی کنیم . البته همین طور که گفتم این مسئله تاثیرپذیری بسیاری از تصمیم‌های سیاسی، شرایط منطقه‌ای و همچنین اظهار نظرهای و مواضعی که از سوی مسئولین مطرح می شود، دارد

آقابزرگی در خصوص صنایع با پتانسیل سودآوری بالاتر گفت: صنایعی که صادارت محور هستند، امکان رشد قیمتی بیشتری دارند. شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و صنایع معدنی از جمله شرکت‌های لیدر هستند که حجم قابل توجهی از بازار ما را در بر می‌گیرند. اما هرگونه کاهش یا افزایش قیمت نفت و نوسانات نرخ ارز، بر این بخش اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آبان ماه، رویدادی سیاسی در انتظار کشور است، خاطرنشان کرد: باید قبول کرد که تحریم‌ها مقوله جدید برای کشور ما نیست و طی حداقل 20 سال گذشته ما تحریم‌هایی با شدت متفاوت را داشته ایم. بنابراین راه‌کارهای میان برد برای اینکه بتوانیم به صورت عملیاتی به اهداف و مقاصد خود برسیم وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: به نظر من این تحریم ها نمی‌تواند تاثیر خاصی داشته باشد به ویژه اینکه در حقیقت ممکن است درآمدهای نفتی به دلیل فشارهایی که وجود دارد با چالشهایی مواجه شود اما با افزایش بهای نفت و نیز افزایش نرخ تسهیل ارزی که خواهیم داشت قسمت عمده‌ای از نیازهای کشور محقق می‌سازد. لذا به نظر من تصور اینکه ما به نقطه صفر درآمدی برسیم امری نادرست است

وی در پاسخ به این سوال عصرمالی که در شرایط کنونی که دوران رونق بورس است چه اقداماتی باید از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی صورت گیرد، تصریح کرد: در این راستا، دو نقش کلی را می توانیم برای فعالان بازار تعریف کنیم. در این میان، انتظار از حقوقی‌ها بیشتر است که به نوعی در جهت روان سازی و افزایش کارکردها ایفای نقش کنند. در حقیقت نباید در موضع معکوس عرضه و تقاضا قرار گیرند بلکه باید کمک کنند بازار روان‌تر شود.

وی ادامه داد: اما به نظرم وظیفه اصلی با شرکت‌های ناظر و بورس است که از این موقعیت به وجود آمده برای تسهیل در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و صنعت کمک کنند به صورتی که رویه کاری و مالی شرکت‌ها را باید تسریع کنند و تسهیلات بیشتری قائل شوند.

آقابزرگی در پایان خاطرنشان کرد: بر فرض مثال زمانی که بازار سرمایه ما از 300 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان برسد هیچ تفاوتی برای ناشر و صنعتگر نخواهد داشت مگر اینکه یک فعل و انفعالاتی در بازار ثانویه بورس منتهی به تشویق گسیل منابع مالی به شرکت شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ابراز داشت: این منابع در قالب افزایش سرمایه یا انتشار اوراق که منجر به تامین مالی می شود، به شرکت وارد می شود که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم به منظور استفاده صحیح از این منابع صورت بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحریم موضوع جدیدی نیست/ بازار به روند مثبت ادامه می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..