تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلیل کثرت امام‌زاده‌ها در ایران چیست؟ +فیلم

چرا ایران این همه امامزاده دارد در صورتی که امامان ما در عراق و عربستان بوده‌اند؟+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از سؤالاتی که غالبا ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند این است که چرا ایران امام‌زاده‌های زیادی را در خود جای داده است، در حالی که امامان ما همگی در عراق و عربستان زندگی کرده‌اند؛ امام‌زاده‌هایی که شدت ارادت ایرانی‌ها به آن‌ها و بقعه‌های متبرکشان به جهت انتساب آن‌ها به معصومین بوده و همیشه در بین ایرانیان دارای احترام و ارزش بوده اند.

به این سوال پاسخ‌های گوناگونی داده شده اما سازمان اوقاف و امور خیریه اطلاعات موثقی را در این خصوص ارائه داده است. سالیان دور زمانی که بنی‌امیه و بنی‌عباس جانشینی پیامبر و حکومت مسلمین را به زور و با قدرت غصب کردند، به طور رسمی دشمنی آن‌ها با فرزندان رسول خدا آغاز شد. در این بین ایرانی‌ها به دلیل میزان علاقه و ارادت به اهل بیت میزبان خوبی برای آنان بودند.

سفر اجباری امام رضا‌(ع) به خراسان در سال 200 هجری قمری نیز یکی از دلایل کثرت وجود امام‌زاده‌ها در ایران است، چرا که به دنبال این سفر بسیاری از امام‌زاده‌ها وارد ایران شدند. برخی از این امام‌زاده‌های مسافر به مقصد خود رسیده و برخی دیگر در راه توسط خلفای غاصب به شهادت رسیدند.

ویدئوی زیر توضیحات مکفی درباره دلایل کثرت امام‌زاده‌ها در ایران را ارائه کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلیل کثرت امام‌زاده‌ها در ایران چیست؟ +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..