تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور کمک کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر گفت: موضوع نجوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به توسعه گردشگری در کشور کمک کند.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در ادامه سفر خود به استان اصفهان، صبح روز پنجشنبه 12 مهر در این همایش که در نیاسر و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد افزود: گردشگری در حال حاضر رتبه سوم اقتصاد در دنیا را دارد و پیش بینی ها بر این است که این صنعت به رتبه اول در دنیا تبدیل خواهد شد. گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و همه باید کمک کنند تا این صنعت بیش از پیش توسعه یابد.

 گردشگری در سه بعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی می کند که در بعد اقتصادی این صنعت درآمدزا است و با حرکت این صنعت سایر بخش ها نیز به تحرک واداشته می شوند و حتی اقتصادهای درون شهری و کسب و کارهای کوچک رونق می گیرند. سرمایه گذاری حداقلی صنعت گردشگری یکی دیگر از ابعاد اقتصادی صنعت گردشگری است و با سرمایه گذاری اندک می توان در این صنعت شغل ایجاد کرد و سرعت ایجاد شغل نیز ویژگی بعدی اقتصادی این صنعت است.

در ابعاد فرهنگی نیز با توجه به ریشه های فرهنگی تاریخی ایران بزرگ یکی از بخش های مهمی که می تواند به این فرهنگ عمق ببخشد و به تعامل بین فرهنگ ها و ملت ها کمک کند، گردشگری است و اعتقاد داریم هر گردشگری که به ایران می آید، یک سفیر برای کشور ما است.

ایجاد درآمد و توزیع عادلانه ثروت یکی از مهمترین ویژگی های ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است ضمن این که جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر یکی دیگر از بعاد اجتماعی صنعت گردشگری است.

خوشبختانه یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه گردشگری، نجوم است و در کشور ما خوشبختانه سایت های مختلفی برای این فعالیت وجود دارد و این سایت ها می توانند ظرفیتی برای رونق گردشگری باشد.

در ابتدای فعالیت دولت تدبری و امید 125 هتل چهار و پنج ستاره داشتیم الان به 158 هتل رسیده است و در حال حاضر نیز 1900 پروژه با حجم سرمایه گذاری 43 هزارمیلیارد تومان در حال اجراست و از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و این آمادگی را داریم که از سرمایه گذاران پشتیبانی کنیم و افرادی که قصد دارند در این منطقه در حوزه گردشگری نجوم سرمایه گذاری کنند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

با وجود تمام تهدیدات شاهد افزایش 51 درصدی گردشگران ورودی به کشور در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که یک رقم بی سابقه است و در جلسه ای که با فعالان گردشگری داشتم اعلام کردند که ظرفیت های اقامتی آن ها تا 100درصد تکمیل شده است.

در ابیانه با سرریز گردشگر مواجهیم. در حال بررسی راهکارهای کنترل گردشگر در این روستای تاریخی هستیم و باید راهکاری اندیشید که سرریز گردشگران به روستاهای اطراف هم بروند.

گردشگری داخلی ما نیز رونق بسیار خوبی دارد و امیدوارم سال 1397 را با اتفاقات خوب در حوزه گردشگری به پایان برسانیم.

مونسان سپس به بازگشت سردیس سرباز هخامنشی به ایران اشاره کرد و افزود: این سردیس پنج روز قبل از حراج شناسایی شد و با همکاری نهاد ریاست جمهوری موفق شدیم حکم جلوگیری از حراج این شیء تاریخی را بگیریم و این شیء در سفر رئیس جمهوری به مقر سازمان ملل در نیویورک به کشور بازگشت و روز یکشنبه هفته آینده رونمایی می شود و این اثر بی نظیر تاریخی در شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد و به تخت جمشید باز خواهد گشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور کمک کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..