تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اربعین ظرفیتی است که باید از حوزه فرهنگی به آن ورود کنیم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

اربعین ظرفیتی است که باید از حوزه فرهنگی به آن ورود کنیمبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌امین جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار استان‌های شرق و غرب کشور امروز شنبه( ١٤مهرماه) در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما نباید از ظرفیت اربعین غافل باشیم، اظهار داشت: اربعین یک ظرفیت است که باید از طریق حوزه فرهنگی در آن ورود پیدا کنیم.

وی افزود: امروز دنیا از تنوع فرهنگی استقبال می‌کند و اگر این تنوع فرهنگی تقویت شود دیگر دشمن نمی‌تواند بر اقوام ما سرمایه گذاری کند.

حسینی افزود: ایجاد پیمان‌ها و تاسیسات فرهنگی، گسترش مراودات فرهنگی و اجتماعی، حمایت از تولیدات فرهنگی محلی و عرضه عمومی آنها، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، تقویت وابستگی‌های ملی، حفظ و تقویت زبان و آداب و رسوم محلی و تنوع‌پذیری قومی و مذهبی از جمله مولفه‌های مهم چارچوب روابط فرهنگی ما است.

در ادامه این نشست سید مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه امروز شبکه‌های مجازی تاثیر زیادی بر فرهنگ کشورها گذاشته اند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت داشته‌های خود در رسانه‌های مجازی «شبکه ملی فرهنگ» را ایجاد کرده که در حال حاضر دارای ٣٠٠ مرکز در سراسر کشور است.

موسویان با اشاره به خدمات شبکه ملی فرهنگ بیان کرد: این شبکه توانسته دوهزار شغل ایجاد کند و در صنعت هم برای ایجاد یک شغل،سرمایه‌گذاری حدود ٣٠٠ میلیون تومانی نیاز است اما ما در فضای مجازی تنها ده میلیون تومان نیاز داریم تا شغل ایجاد شود و از این مشاغل روزانه ده هزار نفر از خدمات دیجیتال بهره می‌برند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پایان گفت: در عرصه کارهای دیجیتال فرهنگی هم اقدامات خوبی براساس اقوام و فرهنگ‌های استانی خود انجام دادیم که برای نمونه می‌توان به ایجاد سایتی برای ارائه محصولات استان‌های شرقی و غربی، ایجاد کتابخانه‌های مشترک با همسایگان و یا آموزش‌هایی برای کشورهای هدف اشاره کرد.

انتهای پیام/

صحبت های مهم معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اربعین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اربعین ظرفیتی است که باید از حوزه فرهنگی به آن ورود کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..