تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح بوم گردی در روستای گاوازنگ/ سرمایه گذاری برای رستوران گردان و هتل ۵ ستاره گاوازنگ وجود ندارد

ساعت: 14:04 منتشر شده در مورخ: 1397/07/14 شناسه خبر: 1415740

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان زنجان در خصوص طرح جابه جایی روستای گاوازنگ گفت: در پی این هستیم چارچوب اصلی روستا به عنوان بوم گردی بماند و خود روستاییان در اجرای پروژه کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید امیدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با اشاره به طرح گردشگری گاوازنگ زنجان اظهار کرد: سالهاست طرح گردشگری گاوازنگ تعریف شده و در این دو دهه اخیر دستخوش تغییراتی هم بوده است.

وی تصریح کرد: این پروژه جزو پروژه‌هایی است که به سازمان همیاری زنجان واگذار شده و از زمانی که بنده مسئولیت سازمان را برعهده گرفتم و با سیاست‌هایی که هئیت مدیره دنبال می‌کند دنبال این هستیم که راهکارهای اجرایی و عملی را پیدا کنیم که به اجرای پروژه کمک کند.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان زنجان بیان کرد: یکی از موانع و موضوعاتی که در طرح گاوازنگ به صورت جدی مورد بحث است بحث جا‌به‌جایی روستا است.

وی عنوان کرد: در سیاست قبلی دنبال این بودند که کل روستا جا‌به‌جا شود و برخی از زمین‌ها نیز تملک شده و در رو به روی این روستا نیز شهرک مسکونی پیش‌بینی شده بود و برخی از قطعات زمین‌ها هم واگذار شده و قرار بوده کل روستا به محل مورد نظر جا‌به‌جا شود.

امیدی خاطر نشان کرد: در رویکرد جدید که هیئت مدیره در دست بررسی دارد و در نهایت با نظر معاون عمرانی استاندار تصمیم گیری می‌شود شاید در پی این خواهیم شد چارچوب اصلی روستا به عنوان بوم گردی بماند و خود روستاییان در اجرای پروژه کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه هنوز نهایی نشده و در حال مطالعه پروژه هستیم تا مراحل آن به صورت کامل طی شود.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان زنجان در خصوص تکمیل طرح گردشگر مجموعه گاوازنگ بیان کرد: طرح گردشگری گاوازنگ پازل‌های مختلفی دارد و زمان تکمیل پروژه نیز در حال حاضر مشخص نیست و زیر ساخت‌های منطقه هم کامل نیست و در حال حاضر در رایزنی برای تامین گاز آن منطقه و همچنین به دنبال تامین زیر ساخت آب نیز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در کنار اجرای زیر ساختها اجرای پروژه به صورت فاز به فاز انجام می‌شود.

امیدی بیان کرد: در مجموعه گاوازنک نرسیده به سد در ضلع غربی پروژه تحت عنوان فوت کورت در حال اجرا بوده که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از پازلهای طرح گردشگری مجموعه گاوازنگ بوده که امیدوایم که با تکرار آن و تکمیل بقیه فازها بتوانیم در اقتصاد گردشگری شهر زنجان تاثیر گذار باشیم.

وی همچنین در خصوص هتل 5 ستاره گاوازنگ عنوان کرد: با توجه به اینکه این پروژه کلنگ زنی هم شده بود ولی در زمان کلنگ‌زنی مجری و سرمایه گذار نداشته و به دنبال این هستیم برای هر دو هتل 5 ستاره و رستوران گردان سرمایه گذار جذب کنیم.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان زنجان خاطر نشان کرد: در دوران کلنگ زنی صرفا در حد کلنگ زنی و مطالعه بود و هیچ سرمایه گذاری که واقعا بیاید کار رو شروع کند شناسایی نشده است.

وی بیان کرد: از همه سرمایه گذاران استانی برای سرمایه گذاری در این پروژه دعوت می‌کنیم و هر چقدر هم بتوانیم از سرمایه گذار در اجرای پروژه حمایت خواهیم کرد ولی تا به امروز هیچ سرمایه گذاری اعلام آمادگی نکرده است.

امیدی خاطر نشان کرد: صحبت این است که حتما باید رستوران گردان و هتل 5 ستاره باشد که این دو پروژه سرمایه گذاری بالای نیاز دارد و ما اعتقاد داریم که می‌شود یک مقدار کار را سهل‌تر دید مثلا به جای رستوران گردان می‌شود یک رستواران معمولی را پیش‌بینی کرد و یا به هتل‌هایی با ستاره‌های پایین‌تر فکر کرد تا با سرمایه‌گذاریهای پایین‌تر بتوان پروژه‌ها را اجرا کرد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به موضوع نگاه کنیم موقعی سرمایه‌گذار جذب می‌شود که بازار خوبی پیش‌بینی شود و اینکه سرمایه گذاری سنگینی در آنجا انجام شده صرفا تنها به مراجعات خود شهرندان بسنده شود توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان زنجان بیان کرد: منطقه باید طوری تجهیز و تبلیغ شود که گردشگران خارج از استان نیز به این مجموعه بیایند و همچنین در این مجموعه هم گردشگر باید باشد تا زیر ساخت ایجاد شود و هم باید زیر‌های لازم ایجاد شود تا گردشگران حضور یابند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح بوم گردی در روستای گاوازنگ/ سرمایه گذاری برای رستوران گردان و هتل ۵ ستاره گاوازنگ وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..