تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار رمان توماس هریس پس از ۱۳ سال

۷۸۱۰۱۳

۹۷ بازدید

ایبنا: توماس هریس، نویسنده و خالق یکی از معروف‌ترین هیولاهای ادبیات، هانیبال لکتر، بیش از یک دهه پس از انتشار آخرین رمانش قرار است رمان جدیدی منتشر کند.

انتشار رمان توماس هریس پس از ۱۳ سال

این رمان که هنوز نام ندارد از سال ۲۰۰۴ تدارک دیده شده، وقتی هریس قراردادی برای دو کتاب ۸-شخصیته بسته است. اولی در سال ۲۰۰۶ با عنوان «خیزش هانیبال» منتشر شد اما هیچ جزئیاتی از دومی فاش نشد.در سال ۲۰۰۷ نماینده هریس، مورت جنکلو به اینترتینیمنت ویکلی گفت «هیچ ایده‌ای ندارم که کتاب بعدی تام چه خواهد بود. شاید اصلا شامل کاراکتر هانیبال نباشد. قراردادش چنین چیزی را نمی‌گوید. او یکی از نویسندگان مهم امریکایی است و چیزی را که انتخاب می‌کند، هر زمانی که انتخاب کند می‌نویسد.»

این رمان که خبرش روز چهارشنبه از سوی انتشارات ویلیام هینمن منتشر شد، در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. این ناشر کتاب را مستقل توصیف کرد و تصدیق کرد که لکتر در آن نقشی ندارد.

جیسون آرتور، ناشر انتشارات ویلیام هینمن گفت «هیچ شکی نیست که توماس هریس یکی از برجسته‌ترین نویسندگان چهار دهه اخیر است و انتشار اولین رمانش پس از ۱۳ سال –اولین رمان غیر-هانیبالی‌اش در طول ۴۰ سال- یک رویداد بااهمیت در صنعت نشر است.»

هریس تاکنون تنها یک کتاب غیر-هانیبالی نوشته: اولین رمانش در سال ۱۹۷۵ با نام «یکشنبه سیاه» که الهام‌گرفته از حادثه المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ است.

چهار رمان بعدی او با تمرکز بر «هیولای بزرگ داستانیِ زمان ما» -آن‌طور که استفن کینگ، نویسنده ژانر وحشت یک بار لکتر را توصیف کرد- نوشته شد. لکتر در اولین حضورش یک نقش کوتاه اما به یادماندنی را در «اژدهای سرخ» در سال ۱۹۸۱ بازی کرد. حتی خود هریس هم از چیزی که خلق کرده بود می‌ترسید و در سال ۲۰۰۰ گفت «در حضور دکتر لکتر راحت نیستم، اصلا مطمئن نیستم که دکتر قادر به دیدنم نباشد.»

این رمان به موفقیت رسید و در ۱۹۸۷ دنباله آن «سکوت بره‌ها» منتشر شد که در آن لکتر به نقطه عطف خود دست پیدا کرد. پس از اقتباس سینمایی این اثر در ۱۹۹۱ با بازی آنتونی هاپکینز در نقش لکتر و جودی فاستر در نقش استارلینگ که تبدیل شد به یکی از تنها سه فیلمی که تاکنون پنج جایزه عمده اسکار را یک‌جا برده است، هریس به یک نویسنده پرفروش تبدیل شد و لکتر جلوتر رفت و به مرکز توجهات بدل شد.

در سال ۲۰۰۰ دنباله آن «هانیبال» منتشر شد که در آن استارلینگ رد لکتر را در ایتالیا پیدا می‌کند و در سال ۲۰۰۶ در «خیزش هانیبال» این شخصیت را نشان می‌دهد که در کودکی در لیتوانی از دست نازی‌ها فرار می‌کرده.

«خیزش هانیبال» فروش نجومی معادل ۱.۵ میلیون نسخه را داشت اما با تحسین‌هایی مشابه با آثار پیشین روبه‌رو نشد.

هریس، علی‌رغم مقام پرفروشی که دارد مدت‌ها در معرض دید عموم نبوده و مصاحبه نکرده و زمانش را بین خانه‌هایش در فلوریدای جنوبی و لانگ ایلند تقسیم می‌کرده است. در سال ۱۹۹۱ در یک گفت‌وگوی تلفنی با مجله نیویورک گفت که با اینکه از جواب دادن به ایمیل طرفداران و ژست گرفتن برای دوربین‌ها لذت می‌برد اما از مصاحبه خوشش نمی‌آید. «درنتیجه فقط کار می‌کنم و سعی می‌کنم چیزهایی که می‌خواهم بگویم را در کتاب‌هایم بیاورم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار رمان توماس هریس پس از ۱۳ سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..