تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعاهای جنجالی منتظری درباره حادثه حج سال 65 و پاسخ شمخانی

احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی 6 نیروی نظامی انجام شده که با آیت‌الله هاشمی کار می‌کرده‌اند،او مدعی می‌شود در این‌باره علی شمخانی اطلاعات تکمیلی دارد

آقای هاشمی خیلی ناراحت بودند که چرا آیت الله منتظری این مطالب را افشا کرده است

احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی 6 نفر نیروی نظامی انجام شده که با آیت‌الله هاشمی کار می‌کرده‌اند،او مدعی می‌شود در این‌باره علی شمخانی اطلاعات تکمیلی دارد؛ ولی شمخانی می‌گوید آن زمان درگیر جبهه بوده و اطلاعی ندارد.

بخشی از ادعاهای احمد منتظری در مصاحبه‌ تصویری با برنامه خشت خام:

* سال 65 آیت‌الله منتظری نامه‌ای به آیت‌الله خمینی می‌نویسند و این ماجرا را شرح می‌دهند که شش نفر از نیروهای نظامی این اقدام را انجام داده‌اند که یک نفرشان آمده به من توضیح داده که ما این کار را کردیم و بعد در نهایت دیدند که کار بدی شده و ماجرا لو رفته و آقای کروبی به عنوان نماینده امام(ره) در حج مجبور شده رسما از ملک فهد عذرخواهی کند، گفتند چه کار کنیم، بعد گفته‌اند که سید مهدی هاشمی که اشکالات دیگری هم داشته، این اشکال را هم متوجه ایشان کنیم تا پرونده بسته شود.

* این را صریحا آیت‌الله منتظری نوشته‌اند که در سال 65 هم خودشان هم آقای هاشمی و هم امام(ره) در قید حیات بودند و هیچ وقت این ماجرا تکذیب نشده است):

* در خاطراتی هم که از ایشان در سال 76 منتشر شده، هست که در سال 65 نامه به دست امام(ره) رسیده و آقای هاشمی هم خاطرات را خوانده بودند و من خودم یک بار خدمت آقای هاشمی در مجمع رسیدم و ایشان از این قضیه خیلی ناراحت بودند و می‌گفتند چرا ایشان این‌ها را نوشته و چرا یک مطالب سری را افشا کرده است و من گفتم حتما حجتی بوده است. در آن جلسه من به همراه آیت‌الله ایازی به مجمع تشخیص مصلحت خدمتشان رفته بودیم.

* آیت‌الله منتظری پیغامی داده بودند که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این را تشخیص ندهد که جدا کردن منتظری از نظام به ضرر نظام است، چنین مجمعی را باید درش را گل گرفت. بعد آقای هاشمی هم جوابی داشتند. من در آن جلسه دیدم که آقای هاشمی خاطرات را خوانده‌اند و اشکال داشتند به اینکه چرا مطالب سری را فاش کرده‌اند.

* در پاسخ به این سوال که (اگر منبع آیت الله منتظری، فقط اظهارات یکی از اعضای این تیم که طبیعتا متهم بوده و برای دفاع از خودش، ممکن است نام دیگر مسئولان را مطرح کرده باشد، می توان به این اظهارات استناد کرد؟): ماجرا این است که یکی از شش نظامی، شخصا به آقای منتظری گزارش داده بود که ما با ایشان(هاشمی رفسنجانی) کار می‌کردیم. بهرحال تکذیب هم در عالم سیاست راحت است.

*(این مطلب از کجا آمده و منبع شما چیست؟): با استناد به اینکه در سال 65 یک نفر از شش نفری که این کار را کردند و در ساک 150 نفر از حجاج،‌ مواد منفجره گذاشتند، آمده گزارش داده که با آقای هاشمی کار می‌کرده‌اند.

الان برای این سخن شما منبعی در دسترس نیست. اینکه یک عده با هاشمی رفسنجانی کار می‌کرده‌اند، بنابراین دست به هر اقدامی می‌زدند هاشمی رفسنجانی هم مطلع بوده به نظر دلیل محکمی نیست. آیا می‌توان گفت هرکس با آیت‌الله منتظری کار می‌کرده پس مرحوم منتظری در جریان اقداماتشان بوده است؟

ممکن است خودسرانه این کار را کرده باشند. بله این درست هست که صرف اینکه با آقای هاشمی کار می‌کردند دلیل بر اطلاع آقای هاشمی رفسنجانی نیست.

* (شما آن شش نفر یا آن فردی که آمد به مرحوم منتظری گزارش داد را می‌شناسید؟‌): خیر! من هیچکدامشان را نمی‌شناسم.

منبع دیگری برای روشن شدن بهتر قضیه ندارید؟

این ماجرا یک راوی دارد آن هم آقای منتظری است که گفت یک نفر پیش من آمد و ماجرا را تعریف کرد. با توجه به نامه‌ای که مرحوم منتظری بر اساس روایت این فرد به امام(ره) نوشتند، معلوم است که آن فرد ناشناس نبوده، لابد یکی از کسانی بوده که از قدیم با ایشان (مرحوم منتظری) در ارتباط بوده است و فرد مجهول الهویه‌ای نبوده است. ولی نمی‌خواستند که نامی از ایشان ببرند. شما می‌توانید از آقای شمخانی در این باره اطلاع دقیقی بگیرید.

* (آقای شمخانی چطور در جریان این اتفاق بودند که شما به ایشان ارجاع می‌دهید؟‌): نمی‌خواهم توضیح بدهم. ایشان می‌تواند اطلاعاتتان را تکمیل کند. مطلع هستند.

در همین خصوص، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما اعلام کرد که در جریان این ماجرا قرار ندارد و در آن برهه، درگیر جبهه های دفاع مقدس بوده است.

گفتنی است ادعاهای احمد منتظری، تکرار اعترافات سیدمهدی هاشمی است که البته برخلاف نسخه جدید آن که منکر نقش او در حادثه عربستان می باشد، سید مهدی هاشمی دخالت تیم خود در طراحی این حادثه را می پذیرد، اما مانند سایر اعترافاتش برای به تاخیر انداختن روند محاکمه و صدور حکم مجازات، دیگر مسئولان کشور را نیز در این موضوع دخیل می داند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعاهای جنجالی منتظری درباره حادثه حج سال 65 و پاسخ شمخانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..