تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهارات معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص باغستان‌های قزوین

اظهارات معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص باغستان‌های قزوینمحمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت فعلی باغستان قزوین گفت: اهمیت و ارزش باغستان‌های سنتی قزوین بر هیچ کسی پوشیده نیست و این باغ‌ها تهدیدات طبیعی دشتستان قزوین را کنترل می کنند. متاسفانه توسعه‌های مدرن باعث می‌شود گروهی از افراد فکر‌های دیگری کنند و بخشی از محوطه‌هایی که ارزش ملی و جهانی دارند را تخریب کنند؛ این میراث طبیعی به شرط ساماندهی ارزش جهانی پیدا می‌کنند. ما به سمت ساماندهی باغستان‌های سنتی قزوین هم رفتیم و خوشبختانه در آن زمان شهرداری و مجموعه مدیریت شهری درخواست کردند که باغستان‌ها را ثبت کنیم. البته خشک شدن شبانه درخت‌های این باغستان و رسیدگی به وضعیت آن‌ها برعهده جهاد کشاورزی و شهرداری است. سازمان باغستان‌های سنتی نیز باید به این امر کمک کند.

وی همچنین از تمایل برخی کشور‌ها به احداث گالری دائمی در کشورمان خبر داد و اظهار کرد: احداث گالری دائم یک کشور در کشور دیگر معمول است و این کار به شرط آنکه از نظر موزه و تجهیزات موزه‌ای آماده باشیم، خیلی خوب است.

طالبیان افزود: ما همیشه برای توسعه موزه ملی و آماده سازی میدان مشق تلاش کردیم؛ زیرا اگر فضای فیزیکی مناسبی نداشته باشیم نمی‌توانیم گالری‌های دائمی کشور‌های دیگر را در کشورمان داشته باشیم. ما برای احداث گالری‌های دائمی کشور‌های دیگر در کشورمان دنبال ساختمان‌های تاریخی هستیم.

گفتنی است؛ مجموعه باغ‌هایی که نیمه جنوبی شهر قزوین را دربرگرفته‌اند با نام باغستان‌های سنتی قزوین شناخته می‌شوند. این باغستان‌ها مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار دارند و قدمتشان به بیش از یک هزار سال قبل برمی‌گردد.

باغستان‌های قزوین در مسیر ثبت جهانی قرار دارند؛ اما در سال‌های اخیر برخی از افراد سودجو تلاش می‌کنند بخشی از این باغستان‌ها را تخریب کنند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهارات معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص باغستان‌های قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..