تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای سفر به لبنان

سفر واژه‌ای رنگارنگ است که می‌توان رنگین بودن آن را با تمام وجود لمس کرد و به آن احترام گذاشت، اما این موضوع که به کجا سفر کنیم نیز مهم و کاملا سلیقه است.

در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا اطلاعاتی را پیرامون جاذبه‌های گردشگری لبنان در اختیار شما قرار دهد تا شاید بتواند کمکی به تعیین مقصد بعدی شما باشد!، پس با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به لبنان

معرفی بیروت

بیروت پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لبنان با واقع شدن در ساحل مدیترانه‌ای این کشور و داشتن تاریخی دور و دراز از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

گرچه این شهر بر اثر جنگ صدمات بسیاری دید، اما روزگاری آن را پاریس خاورمیانه می‌خواندند و این خود گواهی بر زیبایی‌های آن به شمار می‌رود.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به مادرید + بهترین زمان برای رزرو هتل

بیروت از آن دست شهر‌هایی است که در میان فرهنگ دوستان هم محبوبیت بالایی دارد، اما علاوه بر آن اگر به دنبال سواحل زیبا و شب زنده‌داری باشید، باز هم با مقصدی جذاب روبرو خواهید بود.

با تمام این جذابیت‌ها متاسفانه این شهر از زیرساخت‌های مناسب گردشگری چندانی برخوردار نیست و این موضوع می‌تواند تا حدودی باعث ناامیدی‌تان شود.

همچنین قیمت‌ها در این شهر معمولاً از آنچه انتظار دارید، گران‌تر خواهد بود.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به سوئد

با این وجود همه‌ی این مسائل باعث نمی‌شود تا نتوانید با یک برنامه‌ریزی صحیح از سفر به یکی از جاذبه‌های خاورمیانه و منطقه‌ی مدیترانه لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری عروس خاورمیانه

راهنمای سفر به لبنان

پاراگلایدر سواری

اگر در سفر به لبنان دنبال هیجان هستید، این گزینه مخصوص شماست.

پاراگلایدرسواری را بر فراز لبنان تجربه کنید. بر فراز کوه‌ها به سوی ساحل پرواز کنید و برخی از شگفت‌انگیزترین مناظر این کشور را از بالا تماشا کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به دبی

با پاراگلایدرسواری در سفر به لبنان چشم‌اندازی پانورامایی را تماشا می‌کنید که هرگز فراموش نخواهید کرد.

بازدید از غار جعیتا

در سفر به لبنان بازدید از غار جعیتا (Jeita Grotto) را حتماً در برنامه‌ سفرتان بگنجانید. مبلّغی به‌نام ویلیام تامسون (William Thomson) در سال ۱۸۳۶ این غار را کشف کرد.

غار جعیتا نام خود را از شهری در نزدیکی بیروت گرفته که در آن واقع شده است. این غار طی جنگ داخلی لبنان و در سال ۱۹۷۸ آسیب‌های فراوانی دید، اما در سال ۱۹۹۵ مجدداً برای بازدید عموم باز شد.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به مازندران + اماکن دیدنی

آنچه غار جعیتا را خاص می‌کند، صخره‌های آن است که برای تماشای‌شان باید به دل غار بروید. برای تماشای قسمت‌های داخلی غار، هم می‌توانید از قایق استفاده کنید و هم در مسیر تعبیه‌شده پیاده‌روی کنید.

شمال گردی

شمال لبنان، به‌ویژه شهر عکار (Akkar)، بزرگ‌ترین و زیباترین گستره‌های طبیعی این کشور را در دل خود جای داده است. عکار جواهری است که هنوز هم آن‌طور که باید و شاید توسط گردشگران کشف نشده است. گردش در این نواحی دشوار است، چون هنوز امکانات و وسایل راحتی لازم برای گردشگران در آن وجود ندارد، اما همیشه جایی برای ماندن پیدا می‌شود.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به آلمان + جاذبه‌های گردشگری آلمان

می‌توانید در عکار خودرویی کرایه کنید و مشغول کشف‌وشهود در این منطقه‌ی شگفت‌انگیز شوید. مناظری را که آنجا می‌بینید، در هیچ جای دیگری در سفر به لبنان پیدا نمی‌کنید!

بازدید از آبشار باتارا جرج

آبشار باتارا جرج (Baatara Gorge Waterfall) هم جاذبه‌ طبیعی دیگری است که در تنورین واقع شده و یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در سفر به لبنان است. هنری کویفیت (Henri Coiffait) در سال ۱۹۵۲ این آبشار را کشف کرد، ولی تا همین اواخر هم محبوبیت چندانی نداشت، بلکه بیشتر محلی‌ها و گردشگر‌ها برای تماشای مناظر شگفت‌انگیز این منطقه، تا جای ممکن بالا می‌رفتند. زمین‌شناس‌ها می‌گویند این مکان میلیون‌ها سال قدمت دارد و چه‌بسا هم‌دوره‌ی دایناسور‌ها بوده است.

راهنمای سفر به لبنان

قدم زدن در حمرا

حمرا (Hamra) که به شانزلیزه‌ لبنان معروف است، مرکز فرهنگی و علمی بیروت محسوب می‌شود.

این محله بیشترین تعداد دانشگاه‌های لبنان را در خود جای داده و از یک تاریخ فرهنگی غنی برخوردار است، بنابراین قدم‌زدن در آن می‌تواند یکی از گزینه‌های گردشگری‌تان در سفر به لبنان باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به تایلند

در حمرا که هستید، در کنار دانشجویان و گردشگران و محلی‌ها راه می‌روید و حضور در فضایی متفاوت را تجربه می‌کنید.

بازار بیروت

اگر در سفر به لبنان دنبال خرید در مرکز مُد خاورمیانه هستید، به بازار بیروت (Beirut Souks) بروید. در این بازار مدرن، بسیاری از برند‌های بین‌المللی در حوزه‌ مُد مثل DKNY و Kenzo را می‌بینید. رستوران‌های فراوانی هم در این بازار پیدا می‌کنید. بازار بیروت همیشه پر از آدم‌های ذوق‌زده و رویداد‌های هیجان‌انگیز است!

بازدید از تل طرابلس

می‌خواهید بدانید زندگی در قرن بیست‌ویکم در شهر طرابلس لبنان (Tripoli) چگونه بوده است؟ پس در منطقه‌ تل (Tal) این شهر قدم بزنید. معماری این خیابان شما را شگفت‌زده می‌کند.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به روسیه

دیدنی‌های پنهانی که گردشگران هنگام قدم‌زدن در این منطقه کشف می‌کنند، آن را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌ها در سفر به لبنان تبدیل کرده است. تا وقتی در طرابلس هستید، حتما به غذاخوری‌ها هم سری بزنید و در کنار محلی‌ها غذاهایشان را تجربه کنید.

راهنمای سفر به لبنان

بازار قدیمی جیبل

در سفر به لبنان حتما سری هم به بازار‌های قدیمی شهر جیبل (Jbeil) بزنید. این گذرگاه‌های تماشایی، در طول روز اثری تاریخی هستند که گردشگران در آن‌ها گشت‌وگذار می‌کنند و شب‌ها، به پاتوقی برای دورهمی‌های دوستانه تبدیل می‌شود.

در این بازار‌های پر از شورِ زندگی قدم بزنید، عکس بگیرید و روز و شب خود را با خاطرات فوق‌العاده پر کنید!

گشت‌وگذار در بعلبک

در سفر به لبنان نباید ویرانه‌های رومی بعلبک (Baalbek) را فراموش کرد. معماری شگفت‌انگیزی که با شکوه بی‌نظیرش، مورخان و علاقه‌مندان به تاریخ را متعجب کرده و حال‌وهوای دنیای کهن را پیش چشم بازدیدکنندگانش به‌نمایش گذاشته است.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به اصفهان +دانلود فیلم گردشگری

در مسیر‌هایی راه بروید که رومی‌های باستان برای عبادت ژوپیتر و ونوس در آن‌ها قدم برمی‌داشتند. این شهر باستانی با این همه جاذبه‌ تاریخی، یکی از دیدنی‌های لبنان محسوب می‌شود و قطعاً ارزش صرف حداقل یک روز کامل از سفرتان را دارد.

راهنمای سفر به لبنان

بازدید از حریصا

حریصا (Harissa) خانه‌ بانوی لبنان (Lady of Lebanon)، مکانی مذهبی در این کشور است که یکی از جاذبه‌های گردشگری لبنان محسوب می‌شود.

سفر به این مکان فراموش‌نشدنی است؛ به‌ویژه اگر سوار تله‌کابین حریصا بشوید.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به مراکش+ جاذبه‌های گردشگری مراکش

مجسمه‌ بانوی لبنان که بر فراز جونیه (Jounieh) قرار گرفته، انرژی معنوی خاصی را به گردشگران منتقل می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای سفر به لبنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..