تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخمک‌های فریزشده‌ای که شما را مادر می‌کند/ ارتباط مستقیم ناباروری با استعمال سیگار و قلیان

شیوا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مرضیه شیوا عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان و متخصص زنان و نازایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: زمانی که زوجی با مشکل ناباروری به پژوهشگاه رویان مراجعه می‌کنند، در مرحله اول با معاینات پزشکی صورت گرفته، پیشرفت ناباروری و اینکه کدام یک از زوجین عامل مشکل است، بررسی می شود.

وی بیان کرد: در بررسی‌ها و معاینات پزشکی حتما رحم، لوله و اینکه تخمک گذاری چگونه انجام گرفته است، بررسی خواهد شد، در این مرحله از سوالاتی نیز درباره سبک زندگی زوج پرسیده می شود مثلا اینکه آیا خانم یا آقا مصرف سیگار و قلیان داشته‌اند یا خیر؟ چرا که این موارد تأثیرات منفی زیادی بر باروری دارد.

بیشتر بخوانید: بیم و امید پشت درهای بسته رویان

تخمک‌های فریزشده‌ای که مادر شدن را به شما هدیه می‌دهد خانم ها بیشتر از آقایان مشکل ناباروری دارند

این متخصص زنان و نازایی ادامه داد: خانم‌ها بیشتر از آقایان مشکل ناباروری دارند چرا که متاسفانه در جامعه کنونی خانم‌ها هم سیگار و قلیان مصرف می کنند و این اتفاق کاملا به ضرر آن‌هاست؛ حتی اگر افراد در خانواده‌ای زندگی کنند که در آنجا سیگار و قلیان استفاده می‌شود باز هم فرد در معرض ناباروری قرار  خواهد گرفت.

شیوا تصریح کرد: اگر مشکلات باروری پیشرفت نکرده باشد، از طریق IUI اسپرم آقا شسته شده و در رحم قرار می‌گیرد، در این روش  اسپرم داخل رحم تزریق می‌شود؛ IVF روشی دیگر در درمان ناباروری است که در آن سلول‌های تخمک در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم، بارور شده و یک یا چند سلول تخم به دست آمده پس از گذشت چند مرحله تقسیم سلولی، در رحم قرار گرفته و به تدریج مراحل رشد جنین ادامه پیدا می کند.

تخمک‌های فریزشده‌ای که مادر شدن را به شما هدیه می‌دهد

وی افزود: در این مرحله جنین از نظر ژنتیکی بررسی می‌شود و پیش از قرار گرفتن در داخل رحم، سلامت جنین مورد بررسی قرار می گیرد.

خانواده هایی که فرزند ناقص دارند گزینه مناسبی برای PGD نیستند

در خانم های بالای 35 سال PGD انجام می‌شود، در این روش 16 الی 18 ساعت بعد از انجام لقاح، ‌تخمک‌ها ارزيابی شده و دسته ای كه 2 پيش هسته دارند، كشت می‌شوند، سپس در روز سوم هنگامی كه جنين در مرحله 6 تا 8 سلولی است يک يا 2 بلاستومر را جدا و ارزيابی می‌شود. در این مرحله نیز کروموزوم‌ها بررسی می‌شوند تا مشکلی نداشته باشد، در این بین خانواده‌هایی که فرزندان ناقص دارند گزینه ای مناسب برای این امر نیستند.

این متخصص زنان و نازایی تشریح کرد: در صورتی که آقا کاملا عقیم باشد، با بررسی داخل بیضه و لوله‌ها، وجود اسپرم مشخص می شود و در نهایت اگر خانم رحم نداشته باشد از رحم جایگزین استفاده می‌شود، اصولا در این افراد مشکلات تخمک گذاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: زوجین نابارور دیگر نگران شکست مکرر عمل IVF نباشند

شیوا بیان کرد: رحم جایگزین یا رحم اهدایی، روشی درمانی است که در آن فرد امکان نگهداری جنین را در رحم خود ندارد، از این رو مجبور است از رحم شخصی دیگر استفاده کند. در این مرحله اسپرم و تخمک زوجین در رحم شخصی دیگر که امکان باردار شدن دارد قرار داده می شود، از نظر قانون و اسلام رحم اجرایی هیچ مشکلی ندارد و تنها اسپرم و تخمک زوجین در رحم شخص دیگری قرار داده می‌شود و آن‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

تخمک‌های فریزشده‌ای که مادر شدن را به شما هدیه می‌دهد

وی گفت: در پژوهشگاه رویان تحقیقاتی نیز در حال انجام است؛ بطور نمونه اگر خانمی دچار یائسگی زودرس شود، پیش از شروع یائسگی از او تخمک گرفته شود و فریز می‌شود.

همچنین تخمک مبتلایان به سرطان که باید از شیمی درمانی استفاده کنند، فریز می شود تا بعد از اتمام دوره شیمی درمانی از آن استفاده کنند؛ تخمک خانم‌های سن بالایی که قصد باردار شدن مجدد را دارند نیز فریز شده و در واحد‌هایی در نظر گرفته شده در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شود.

شیوا یادآوری کرد: اقدامات درمانی این پژوهشگاه مربوط  به ناباروری است و پژوهشگران در تلاش هستند با استفاده از سلول‌های بنیادی اقدامات بهتری را انجام دهند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخمک‌های فریزشده‌ای که شما را مادر می‌کند/ ارتباط مستقیم ناباروری با استعمال سیگار و قلیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..