تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزیابی وضعیت کنونی بازار سرمایه

 

 

ورود نقدینگی‌ جدید به بازار سرمایه، عاملی برای صعود شاخص و افرایش حجم و ارزش معاملات بود.

موسی احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی با بیان این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: التهابات پیش آمده در بازارهای موازی ارز و سکه، باعث شد تا مردم برای حضور در بازار سرمایه ترغیب شوند اما این بازار در کنار روند رو به رشد خود، با رفتار هیجانی تازه واردان روبرو شد.

به گفته احمدی، برخی از صنایع از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و معدنی از عوامل بنیادین  و افق کسب و کار خوبی برخوردارند اما طی چند روز گذشته در برخی بخش ها با رشد هیجانی رو به رو بودیم که این مساله بیم مواجهه با مشکلاتی را در ذهن کارشناسان ایجاد کرده است.

وی افزود: اجتناب از کاهش ارزش پول و عطش برخورداری از بازده های بالا باعث شد افراد جدیدی با سطوح مختلف سواد مالی و سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه وارد شوند که ویژگی آنها مشخصا رفتار هیجانی است و این خصیصه نوسانات اخیر در بازار سرمایه را رقم زد.

این تحلیلگر بازارهای مالی ادامه داد:  این تجربه یادآوری می کند که سرمایه گذاران جدید برای ورود به بازار سرمایه باید از تخصص لازم برخوردار باشند در غیر این صورت مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

احمدی ادامه داد: مراجعه به نهادهای مالی و پردازشگری اطلاعات، رجوع به مشاور و سرمایه گذاری در صندوق ها مهمترین فاکتور های کنترل ریسک هستند.

وی یادآور شد: طبق تعاریف بانک جهانی، برخورداری از زیرساخت های مالی مناسب مانند ارتقاء سطح شفافیت، فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، سامانه‌های انتقال و تسویه وجوه، ارتقاء سطح فرهنگ اعتباری سرمایه‌گذاران و سامانه وثایق، لازمه بازارهای پول و سرمایه کارا است.

احمدی با تاکید بر ضرورت هدایت نقدینگی به بازار سرمایه افزود: در صورتی که فکری به حال مهار نقدینگی نشود و سازو کارها و نهادهای مورد نیاز در بازار  دیده نشود، می تواند آثار نامناسبی به همراه داشته باشد اما هدایت نقدینگی به بازار سرمایه بدون فرهنگ سازی نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که به منظور پیشگیری از این موضوع، باید زیرساخت های یادشده را تقویت کرد.

این تحلیلگر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به روند تغییرات نرخ ارز و تأثیرپذیری متفاوت بازارهای مختلف موازی، روند مثبت بازار سرمایه همچنان قابل تصور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزیابی وضعیت کنونی بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..