تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شعار بیست و ششمین هفته کتاب انتخاب شد/ رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

شعار بیست و ششمین هفته کتاب انتخاب شد/ رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»/ سپهری: توجه رهبری مهم‌ترین دلگرمی برای نویسندگان است

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

کتاب زندگی شهید حججی به چاپ سوم رسید

کتاب «سربلند» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی است که به قلم محمدعلی جعفری نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

«سربلند» با استقبال کم نظیر عموم مردم رو به رو شده و در کمتر از ده روز به چاپ سوم و تیراژ ۷۵۰۰ نسخه رسیده است.

تمام خرید چاپ اول و دوم این کتاب توسط علاقمندان و کتاب فروشی‌های غیرسازمانی بوده و با توجه به اقبال عمومی، نشر شهید کاظمی در نظر دارد به زودی چاپ چهارم «سربلند» را در تیراژ ۲۵۰۰۰ جلد منتشر کند.

این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا می‌کند، ابعادی که از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان شهید روایت می‌شود.

شعار بیست و ششمین هفته کتاب انتخاب شد

نیکنام حسینی‌پور با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از دستور جلسات انتخاب شعار بود که پس از بررسی شعارهای پیشنهادی، شعار «حال خوش خواندن» به عنوان شعار بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

وی افزود: این شعار با توجه به رویکرد برگزاری هفته کتاب در تشویق مردم به کتابخوانی به عنوان شعار این دوره انتخاب شد. هدف از برگزاری هفته کتاب ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه بیشتر است.

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع بررسی نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس» - خاطرات بانوی کرُد کرمانشاهی از روز‌های مقاومت در برابر نیرو‌های متجاوز بعثی- از سوی مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی آغاز شد.

لزوم ارتباط بنیاد سعدی با دانشگاه در حوزه زبان شناسی

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی گفت: فعالیت‌های دانشگاه علامه طبلاطبایی خصوصاً در سال‌های اخیر موجب شده که این دانشگاه به یک دانشگاه قابل اعتماد در علوم انسانی و همچنین در حوزه رشته زبان‌شناسی تبدیل شود که فعالیت مستمر آن بسیار شایسته قدردانی است.

رئیس بنیاد سعدی با بیان اینکه رشته زبان‌شناسی در ۶۰ سال اخیر در ایران رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: مسائل موجود در زبان به لطف تقویت رشته زبا‌ن‌شناسی بسیار زیاد شده است که این نوید فعالیت‌های جدی‌تر را به ما می‌دهد. تخصص و تنوع امروز زبان‌شناسی نشانگر افزایش نیروی فعال در این رشته است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل بنیاد سعدی گفت: زبان فارسی برای چندین قرن زبان فرهنگی بخش وسیعی از آسیا بوده و از دور دست هند گرفته تا بوسنی و هرزگوین، چین، آسیای میانه و بین النهرین، زبان فارسی، «زبان فرهنگی» بوده است. این زبان جاذبه خاصی دارد و در دنیای امروز نیز انگیزه‌های دیگری برای یادگیری این زبان یافت شده است؛ بنابراین برای گسترش و آموزش زبان فارسی به تاسیس به یک بنیاد مستقل در کشور نیاز داشتیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شعار بیست و ششمین هفته کتاب انتخاب شد/ رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..