تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف مايعات ساده ترين راه پيشگيري از يبوست

مصرف مايعات ساده ترين راه پيشگيري از يبوست

خبرگزاري آريا – يک فوق تخصص گوارش، مصرف آب، مايعات، سبزيجات و ميوه‌هاي داراي فيبر و ورزش را مهم‌ترين عامل پيشگيري از يبوست و درمان آن خواند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، حافظ فاخري در گفتگو با مهر در رابطه با عوامل ابتلا به يبوست، گفت: يبوست يکي از شايع‌ترين بيماري‌هاي گوارشي است که با مراقبت هاي ابتدايي مي‌توان از آن پيشگيري کرد.
فاخري عدم مصرف کافي مايعات را مهم ترين دليل بروز يبوست خواند و بيان کرد: مصرف آب و مايعات اصلي ترين نقش در يبوست را دارند، به همين دليل براي پيشگيري از اين بيماري بايد حداقل روزانه ۸ ليوان آب مصرف شود.
وي توضيح داد: نوشيدن آب نيز بايد به صورت يک ساعت قبل يا بعد غذا باشد و به صورت يک جا مقدار زيادي آب مصرف نشود.
اين متخصص گوارش استفاده از ميوه و سبزيجات را عامل ديگري در پيشگيري از يبوست خواند و عنوان کرد: مصرف اين دسته از خوراکي ها به دليل داشتن فيبر فراوان موجب نرمي و عدم يبوست خواهد شد.
فاخري توضيح داد: درنتيجه در کنار مصرف پروتئين ها، استفاده از سبزيجات و ميوه‌هاي فصل به دليل داشتن فيبر بالا ضروري است.
وي ورزش نکردن و عدم تحرک را عامل ديگر ابتلا به يبوست خواند و تصريح کرد: عدم تحرک و نشستن هاي طولاني مدت با کند کردن سرعت حرکات معده، علت عمده ابتلا به يبوست است.
اين استاد دانشگاه ورزش روزانه و داشتن حداقل نيم ساعت پياده روي در روز را براي عدم ابتلا به يبوست ضروري دانست.
فاخري استرس و فشارهاي روحي را دليل ديگر بيماري يبوست خواند و تصريح کرد: وجود استرس و فشارهاي روحي و رواني روي حرکات روده تاثير گذاشته و دليل مهم ديگري در بروز يبوست خواهد بود.
وي با بيان اينکه تنها ۱۰ درصد از عوامل بروز يبوست بيماري‌هاي گوارشي و مربوط به روده خواهد بود، خاطرنشان کرد: به طور کلي شايع ترين دلايل ابتلا به يبوست مصرف کم مايعات، عدم تحرک، عدم مصرف سبزيجات فيبردار و استرس بوده و تنها درصدي کمي از آن ناشي از بيماري است.
اين متخصص گوارش تاکيد کرد: اين درصد کم نيز با مراجعه به پزشک و مصرف دارو قابل درمان است و مراقبت هاي ابتدايي و ساده براي درمان و پيشگيري از اين بيماري کافي است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف مايعات ساده ترين راه پيشگيري از يبوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..