تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار؛ عفونت ادراری کودکان را جدی بگیرید

عفونت ادراری در کودکان را جدی بگیریدبهنام ثبوتی فوق تخصص عفونی کودکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ی عفونت ادراری کودکان گفت: عفونت ادراری در کودکان بسیار شایع است. علائم بالینی معمولا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است.چون در سن‌های پایین علائم اختصاصی ندارد و ممکن است با یک تب و بی‌قراری شروع شود‌ و طبیعتا تشخیص آن برای نوزادان زیر ۲ سال به تاخیر می‌افتد. از جمله علائم اختصاصی می‌توان به سوزش ادرار‌، تکرر ادرار ، درد پهلو و استفراغ را نام برد.

وی افزود: یبوست مزمن، عدم رعایت مسائل بهداشتی، نشستن در وان یا تشت در حمام می‌تواند خطر مبتلا شدن به عفونت را در کودکان افزایش دهد.

اختلالات جنینی موثر در عفونت ادراری نوزاد

بعضی از کودکان در دوران جنینی یعنی به‌طور مادرزادی، اختلالات ساختاری دارند. از جمله این اختلالات شامل اشکال در لگن، لگنچه ی کلیه یا مثانه، رفلاکس ادرار یعنی برگشت ادرار از مثانه به سمت کلیه، به درستی منقبض و منبسط نشدن مثانه و تک کلیه بودن است. در این افراد ریسک عفونت ادراری خیلی بیشتر است.

متخصص عفونی کودکان ادامه داد:از نظر ساختاری عفونت ادراری یا در مثانه است یا کلیه را در گیر می‌کند که اصطلاحا به آن التهاب بافت کلیه می‌گویند. در التهاب بافت کلیه علائم بالینی و آزمایشگاهی خیلی شدید است و گلبول‌های سفید در خون بالا می‌رود‌ و واکنش‌های التهابی داریم.در سن زیر ۳ ماه این عفونت ممکن است وارد خون شود و خطرناک است.

ثبوتی درباره‌ی درمان این بیماری اظهار کرد:قبل از درمان،تشخیص با استفاده از اسکن کلیه انجام می‌شود.همچنین فشار خون بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد به دلیل اینکه ممکن است عفونت زمینه‌ای برای،بیماری فشار خون بالا در سن بالا ایجاد کند. درمان،به وسیله‌ی قرص‌های آنتی بیوتیک و تزریق وردیدی انجام می‌شود.اگر در اثر عفونت، کلیه فرد درگیر شود ، باید در بیمارستان بستری شود و از تزریق وریدی برای بهبود حال بیمار استفاده می‌شود. بعد از بستری شدن که بین ۷ تا ۱۰ روز است وضعیت بیمار باید با کشت ادرار بررسی شود.اگر جواب منفی بود تا ۳ نوبت هر ۳ ماه یک بار، بعد هر ۶ ماه یک بار تا ۲ سال این پیگیری‌ها باید انجام شود.

تعویض به موقع پوشک نوزاد، کاهش ابتلا به عفونت ادرار

وی ادامه داد: به مادرها توصیه می‌کنم از تماس طولانی بدن نوزاد با پوشک آلوده خودداری کنند و پوشک را سریع عوض کنند و در سن بالاتر لباس‌های زیر فرزندان خود را زود به زود عوض کرده و علائم بهداشتی را رعایت کنند.

ثبوتی افزود: یک نکته‌ی بسیار مهم این است که گاهی وقت‌ها عفونت‌های مقاوم و پایدار در اطراف محل پوشک ممکن است با قارچ همراه باشد و برخلاف استفاده از پمادهای موضعی درمان نشود.این خود می‌تواند زمینه ساز عفونت ادراری باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار؛ عفونت ادراری کودکان را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..