تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولد روزانه 20 کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در کشور

سلامت نیوز دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی با بیان اینکه روزانه 20 کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در کشور متولد می‌شوند، توضیح داد: در حال حاضر 80 درصد نوزادان کشور تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گیتا موللی دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی در نشست خبری روز جهانی ناشنوایان اظهار داشت: کم شنوایی شایع‌ترین نقص مادرزادی است و براساس سازمان جهانی بهداشت 6.8 بار بیماری‌ها مربوط به اختلالات شنوایی ناتوان‌کننده بوده که این آمار میزان بار اقتصادی کشورها را بسیار بالا برده است.

وی افزود: کشور ما از پرتعدادترین کشورها درخصوص داشتن متخصصان شنوایی سنجی است و خوشبختانه در این زمینه پیشرفت خوبی داشته‌ایم. به طوری که کارشناسان ما این توانایی را دارند که کم شنوایی نوزاد را بلافاصله پس از ترخیص از زایشگاه تشخیص دهند.

موللی افزود: علی‌رغم تمام مشکلات پیش رو ما از کشورهای پیشرفته در این زمینه هستیم و در حال حاضر برای هشتاد درصد از نوزادان غربالگری شنوایی انجام شده است.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی با بیان اینکه روزانه 20 کودک مبتلا به کم شنوایی در کشور به دنیا می‌آیند، گفت: کم شنوایی از پراسترس‌ترین معلولیت‌ها از دیدگاه خانواده است به دلیل اینکه از هزینه‌های زیادی برای خانواده برخوردار بوده و تشخیص به موقع آن می‌تواند از تحمیل هزینه‌ها جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: استانداردهای جهانی می‌گویند که پس از گذشت 6 ماه از اجرای طرح غربالگری باید 90 درصد نوزادان تحت پوشش این طرح قرار گیرند در حالی که ما پس از گذشت 13 سال از اجرای این طرح توانسته‌ایم 80 درصد نوزادان را تحت پوشش قرار دهیم و لازم است از ظرفیت اودیولوژیست‌ها استفاده بیشتری صورت گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولد روزانه 20 کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..