تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای اولین بار؛ بیومهندسی کامل بافت مری انسان در آزمایشگاه

بیومهندسی کامل بافت مری انسان برای اولین بار در آزمایشگاهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان در حال تلاش برای بیومهندسی کامل سیستم گوارشی انسان در آزمایشگاه هستند و برای اولین بار توانسته اند به طور کامل بافت مری انسان را در آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان( PSCs ) رشد دهند.

مری لوله ای عضلانی است که به طور فعال غذا را از دهان به معده منتقل می کند. این ارگان می تواند در اثر بیماری های مادرزادی مانند آترزی مری و یا جهش های ژنتیکی آسیب ببیند. علاوه بر این، بیماری هایی متعدد وجود دارند که ممکن است در بزرگسالی باعث آسیب جدی در مری شوند،  برخی از این بیماری ها عبارتند از سرطان مری، بیماری ریفلاکس معده (GERD) یا یک بیماری نادر به نام آشالازی، که با تاثیر گذاشتن بر عضلات مری، مانع انقباض مری و عبور مواد غذایی می شود.

محققان معتقدند برای درمان این مشکلات، نیاز به درک دقیق تر مکانیسم های ژنتیکی و بیوشیمیایی زمینه ساز بیماری های مری دارند تا از این طریق مدل هایی قوی، عملکردی و هماهنگ ژنتیکی از بافت مری انسان تهیه کنند که از سلولهای خود او رشد یافته اند .

دانشمندان در این روش جدید ،از PSCs های انسانی برای تولید مری با روش گام به گام و با استفاده از سیگنال های ژنتیکی _ بیوشیمیایی که الگو و شکل اندودرم جنینی و بافت های پیش رونده را تشکیل می دهند، استفاده کردند.

انتهای پیام/

سلول های بنیادی پرتوان( PSCs )به کمک بیماری های مری انسان می آیند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای اولین بار؛ بیومهندسی کامل بافت مری انسان در آزمایشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..