تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷ تا فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار شیرخشک رژیمی تنها در ۴ روز!

از صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷ تا فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار شیرخشک رژیمی تنها در ۴ روز!به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌هایی متعدد مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷/ مادرانی که سلامت کودکشان را فدای تاریخ شیک و لاکچری می‌کنند

«فرزندم در تاریخ 96/6/6 به دنیا آمده است»، «تاریخ تولد فرزندم 97/7/7 است» اینها جملاتی است که برخی والدین و مادران باردار با افتخار آن را بیان می کنند، مد جدیدی که یکی دو سالی است باب شده و والدین به دنبال تولد فرزندشان در تاریخ تولد شیک و خاص هستند، برخی تاریخ های رُند را انتخاب می کنند و برخی والدین به دنبال آن هستند که هر طور شده نوزادشان در روزی که خودشان متولد شده اند یا در روزی مانند سالگرد ازدواجشان به دنیا بیاید و این  فرای همه مدهای لاکچری بازها از جمله تزئین اتاق زایمان مادر باردار است.

امروز تاریخ خاص و به اصطلاح شیک و لاکچری در سال ۹۷ است، ۹۷/۷/۷ تاریخی که بر اساس اخبار رسیده به دست ما موجب شلوغی بخش های زنان و  اتاق های عمل در برخی بیمارستان های خصوصی شده است، از طرفی برخی پدر و مادرها به دلیل اینکه سه عدد هفت در تاریخ امروز وجود دارد و هفت را عدد خوش شانسی می دانند، اصرار دارند که نوزادشان امروز متولد شود.

رئیسی  گفت: سزارین الکتیو یا اختیاری در جامعه رواج پیدا کرده است که باید به عنوان چالش جدی به آن نگاه کنیم‌؛ زایمان‌ باید به صورت طبیعی باشد، متاسفانه شاهد آن هستیم که  که برخی والدین تمایل دارند تاریخ تولد نوزادشان را خود انتخاب کنند و در نظر می گیرند که نوزادشان در روز ازدواج یا تاریخ های ویژه ای به دنیا آید و تاریخ سزارین را بر اساس آن انتخاب می کنند اما دستکاری تاریخ تولد فاجعه بوده و این گونه رفتار کردن با سلامت نوزادان و نسل آینده کشور نگران کننده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: باید توجه کرد که دستکاری در تاریخ زایمان‌ها، میزان بستری نوزاد در NICU و حتی مرگ نوزادان را افزایش می‌دهد و واقعا باید خانواده‌ها را از این کار منع کنیم.

واکنش سرپرست وزارت رفاه به قیمت ۸ میلیونی سمعک/ آیا ارز دولتی به تجهیزات پزشکی توانبخشی تعلق می‌گیرد؟

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی درباره افزایش قیمت نجومی سمعک و تجهیزات پزشکی توانبخشی که سازمان بهزیستی و ناشنوایان را دچار  کرده است، گفت: مقرر شده است که به لوازم مورد نیاز عزیزانی که در حوزه توانبخشی نیازمند تجهیزاتی چون سمعک و ویلچر هستند، ارز دولتی تخصیص پیدا کند و این قیمت ها برای محصولاتی چون سمعک موقتی است.

وی ادامه داد: در شورایی که ارز دولتی برای واردات کالاها را تخصیص می دهند، در حال بحث و رایزنی هستیم و ظرف یک ماه تا 45 روز آینده میزان ارز دولتی تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی توانبخشی مشخص و واردات تجهیزات پزشکی توانبخشی چون دارو و تجهیزات پزشکی ضروری مشمول ارز دولتی خواهد شد.

300 تا 500 میلیون هزینه پیوند کبد/ 35 درصد تهرانی‌ها کبد چرب دارند/ نان‌هایی که کبدتان را چرب می‌کند

هاشمی‌کنی متخصص رژیم درمانی و تغذیه و مدیر کلینیک کبد بیمارستان مدرس اظهار کرد: کلینیک کبد چرب بیمارستان مدرس اولین مرکز درمان قطعی عارضه چربی کبد در کشور است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به عارضه کبد چرب در تهران بین 30 تا 35 درصد است و متأسفانه این بیماری بدون عوارض، بی صدا و خطرناک است و اگر افراد اطلاعات دقیقی در خصوص بیماری نداشته باشند، به مرور زمان باعث از بین رفتن سلول‌های کبدی بر اثر رسوب چربی می‌شود.

مدیر کلینیک کبد چرب بیمارستان مدرس تأکید کرد: مصرف موادغذایی چرب باعث ایجاد عارضه کبد چرب و منتج به سیروز کبدی و در نهایت نارسایی کبدی می شود و متأسفانه هزینه‌های پیوند کبد در ایران بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه هزینه پیوند کبد بین 300 تا 500 میلیون تومان است، افزود: اگر افراد در مراحل اولیه عارضه کبد چرب متوجه این بیماری‌ شود، با هزینه‌های بسیار کم و درمان ساده التیام پیدا می‌کنند، با برنامه‌ غذایی مناسب و حتی داروهای گیاهی طی 45 روز کبد چرب نوع 3 درمان می‌شود.

فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک رژیمی تنها در ۴ روز! / واردات شیرخشک ۳۳ درصد افزایش داشته است

مهناز خانوی مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی به دو دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: یک دسته از این شیر خشک‌ها به نوزادان بیماری تعلق می گیرد که توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص مرتبط ویزیت شده و پس از انجام آزمایشات و اثبات بیماری خاص، اطلاعات آن ها در سامانه حامی ثبت شده و شیرخشک مورد نیاز آن ها با پست به درب منازل ارسال و یا به داروخانه مشخصی در محدوده دسترسی آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اخیر تامین این دسته از شیرخشک ها در بازار، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر تغییر شرایط و قیمت ارز، اعمال بخشنامه ها و دستورالعمل های نظارتی بر فراورده هایی که ارز رسمی به آنها تعلق می گیرد، در کنار تغییرات فرایند ترخیص گمرکی کالاهای وارداتی، بر ورود به موقع این دسته از شیرخشک ها به داروخانه ها تاثیر داشت که پیرو پیگیری‌های مکرر صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو و با همکاری نهادهای مرتبط، شیرخشک های مورد نیاز در حد کفایت تامین شده و توزیع آنها نیز در سطح داروخانه ها آغاز شده است.

خانوی شرایط ویژه فوق را دلیل به وجود آمدن مشکلاتی در تامین به موقع این فراورده ها عنوان کرد و اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل اثرشلاقی بازار و خرید بیش از حد نیاز مصرف کنندگان بوده است؛ بطوریکه در دوهفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک از یک برند خاص در یک روز از گمرک ترخیص و در سطح عرضه توزیع شد که در شرایط مشابه سال قبل پاسخگوی نیاز بیش از 8 هفته بازار از برند مذکور بود، اما در کمتر از 4 روز فراورده در بازار نایاب شد. همچنین بر اساس آمار گشایش های انجام شده و ترخیص های صورت گرفته در حال حاضر تخصیص ارز و واردات این محصولات ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است، در حالیکه دسترسی مردم نامناسب تر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است

بیش از ٢هزار مورد کودک آزاری در سال ۹۵/ آمار کودک آزاری در ایران واقعی نیست

کتایون رازجویان دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران به روانپزشکی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در همایش امسال مورد بحث قرار خواهد گرفت و در حال حاضر در جامعه شایسته توجه بیشتری می باشد مسئله کودک آزاری در فرم های فیزیکی٬ عاطفی و جنسی است که برای پیشگیری و تشخیص به موقع و اقدامات درمانی اجتماعی مناسب نیازمند آگاه سازی و همکاری نهادهای مختلف از  جمله وزارت بهداشت٬  بهزیستی٬ آموزش و پرورش و مراجع قانونی است.

وی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند. این تعریف آسیب جسمانی، روانی، جنسی و بهره‌کشی از افراد زیر ١٨‌سال را دربرمی‌گیرد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: متاسفانه آمارهای ما در این زمینه به دلیل حساسیت موضوع و عدم گزارش تمام موارد ناقص است ولی طبق گفته رئیس اورژانس اجتماعی آمار کودک‌آزاری  در ‌سال ٩٥، ٢هزار و ٧٦٥ مورد بوده است گرچه به نظر می رسد آمار واقعی باید بیش از این باشد.

افزایش ۵ برابری قیمت فریم و عدسی عینک/ گرانی، بینایی افراد را نشانه گرفته است

افشین محمدی، عضو انجمن اپتومتری ایراندر ارتباط با تأثیر نوسانات ارزی در وسایل و تجهیزات اپتومتری اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اجناسی همچون فریم عینک،‌ عدسی عینک و لنزهای تماسی 4 تا 5 برابر شده است و خانواده‌ها زمانی که با مشکل معیشتی مواجه باشند مسائل درمانی را در اولویت خود قرار نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قیمت یک عدسی عینک از 40 هزار تومان به 150 تا 200 هزار تومان رسیده است، گفت: این مسئله بینایی افراد را تهدید می‌کند از طرفی برخی مبتلا به تنبلی چشم هستند که باید مشکل‌شان سریع درمان شود و استفاده به موقع عینک در پیشگیری از تبعات بعدی بسیار حائز اهمیت است.

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت به کجا رسید؟

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی درباره میزان مطالبات پرداخت شده از سوی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بنابر اولتیماتوم داده شده مجلس گفت: از 4 هزار میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان را پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: این هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت و موجب تحرک خوبی شد.

سرپرست وزارت رفاه یادآوری کرد: مابقی مطالبات وزارت بهداشت طبق برنامه زمانبندی شده پرداخت خواهد شد.

امید است با پرداخت به موقع مشکلات بیمارستان ها، شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی حل شود و در دوران تحریم ها مردم دچار مشکل در حوزه سلامت نشوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷ تا فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار شیرخشک رژیمی تنها در ۴ روز!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..