تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بايدها و نبايد‌هاي تغذيه‌اي در سالمندان

بايدها و نبايد‌هاي تغذيه‌اي در سالمندان

خبرگزاري آريا – عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به بايدها و نبايد‌هاي تغذيه‌اي سالمندان گفت: عادات غذايي مطلوب و صحيح در پيشگيري بيماري‌ها در سالمندان بسيار مؤثر است.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، آزيتا حکمت‌دوست در مورد تغذيه سالمندان اظهار داشت: سالمندان بايد از همه گروه‌هاي مواد غذايي استفاه کنند و لبنيات آنها حتماً کم چرب باشد. همچنين بايد توجه داشت رعايت اصول تغذيه صحيح سالمندان سبب مي‌شود فرد سال‌هاي عمر خود را با سلامت و نشاط و راحتي بيشتري طي کند و کمتر در معرض بيماري‌هاي شايع همچون فشار خون و چربي خون بالا، ديابت و پوکي استخوان قرار گيرد.
وي افزود: تغذيه سالمندان و عادات غذايي مطلوب و صحيح در پيشگيري از اين بيماري‌ها مؤثر است، در نتيجه اگر اصول تغذيه سالمندان رعايت شود کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع بيماري‌ها قرار مي‌گيرند و اين خود منجر به بهبود کيفيت زندگي آنان خواهد شد.
اين متخصص تغذيه بيان داشت: مصرف ۶ تا ۸ ليوان آب براي سالمندان ضروري است و توصيه مي‌شود روزانه ۵ تا ۸ واحد ميوه و سبزيجات، ۶ تا ۱۱ واحد نان و غلات بسته به وزن و قد خود، ۲ تا ۳ واحد لبنيات استفاده کنند. که هر واحد لبنيات معادل يک ليوان شير يا سه چهارم ليوان ماست است.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي خاطرنشان کرد: سالمندان بايد مصرف گوشت قرمز را به حداقل رسانده و بيشتر از گوشت ماهي و مرغ استفاه کنند همچنين مصرف سويا و حبوبات را فراموش نکنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بايدها و نبايد‌هاي تغذيه‌اي در سالمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..