تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل ديابت با ورزش

کنترل ديابت با ورزش

خبرگزاري آريا – ورزش، کليدي طلايي براي داشتن زندگي با کيفيت بهتر است. فعاليت بدني منظم نه تنها منجر به کاهش وزن مي‌شود، بلکه ميزان خطر ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي مزمن را نيز کاهش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، انجام يک فعاليت بدني که از آن لذت ببريد و بتوانيد آن را قسمتي از برنامه معمول روزانه زندگي خود قرار دهيد، کليدي براي يک زندگي سالم و طولاني است.
جالب است که بدانيد ورزش در کنترل بيماري‌ها و نيز درمان آنها هم مي‌تواند تاثيرگذار باشد. امروزه تحقيقات نشان داده‌اند که تحرک بدني هرچند کم و در هر سني مي‌تواند مفيد باشد.
توصيه عمومي آن است که هر فرد بايد روزانه در مجموع بين نيم تا يک ساعت فعاليت بدني داشته باشد.
فعاليت بدني يک جزء ضروري از برنامه کاهش وزن است که اين فعاليت بدني با حفظ توده با ارزش ماهيچه‌اي، کاهش چربي را به حداکثر مي‌رساند.
از طرفي بيش از هشت درصد جامعه ما از بيماري ديابت که روند رو به رشد آن به دليل شهرنشيني و عوامل ديگر به شکل نگران کننده‌اي خودنمايي مي‌کند، رنج مي‌برند و اتفاقا اکثريت مبتلايان به اين بيماري تا مدت‌ها از ابتلاي خود به اين بيماري مطلع نيستند.
انجام فعاليت بدني علاوه بر آن که مي‌تواند سير کاهش وزن را تسريع کند و از آن طريق در تنظيم ميزان قند خون موثر باشد، حتي به طور مستقل و بدون کاهش وزن نيز به پيشگيري و يا کنترل بيماري ديابت کمک خواهد کرد.
کاهش وزن، مي‌تواند حساسيت به انسولين را افزايش داده، سطوح کلسترول و قند خون را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد. تمام اين نتايج در سلامت بيماران ديابتي حائز اهميت است. بايد توجه کرد که روزانه يک ساعت پياده‌روي ريسک ابتلا به ديابت نوع دو را ۳۴ درصد کاهش مي‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل ديابت با ورزش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..