تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استرس شغلي زنان را «نابارور» مي‌کند

استرس شغلي زنان را «نابارور» مي‌کند

خبرگزاري آريا – نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، استرس شغلي باروري زنان را به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌دهد و آنها را با چالش‌هاي زيادي مواجه مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، استرس شغلي موجب ناباروري در زنان مي‌شود.
اين تحقيقات که توسط دانشمندان دانشگاه بوستون صورت گرفته بيانگر آن است، زناني که در محيط کار تحت فشارهاي رواني قرار دارند، شانس بارداري را به ميزان يک چهارم از دست مي‌دهند.
اين بررسي بر روي ۵ هزار زن انجام شده و نشان داده است، هرچه ميزان استرس و فشار در محيط کار بيشتر باشد، قدرت باروري زنان بيشتر کاهش مي‌يابد.
به گفته پژوهشگران، هيپوتالاموس مغز تنظيم کننده پاسخ بدن به اضطراب و استرس و هورمون‌هاي جنسي است به همين استرس مي‌تواند يکي از عوامل مهم ناباروري در زنان باشد.
براساس اين بررسي، زنان با ميزان بالاي آلفا- آميلاز، آنزيمي که با استرس ارتباط دارد، سخت‌تر باردار مي‌شوند.
محقق ارشد اين مطالعه مي‌گويد: «زناني که از استرس شغلي دچار ناباروري مي‌شوند تحت تأثير استرس ناباروري هم قرار مي‌گيرند و مجموع اين استرس‌ها احتمال باروري آنها را به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌دهد».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استرس شغلي زنان را «نابارور» مي‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..