تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترش همکاری‌ شبکه آموزش و مجمع جهانی تقریب مذاهب

در این دیدار احمدی افزادی با اشاره به  اهمیت رسالت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ضرورت تدوین سازوکارهای رسانه ای برای فعالیت های بزرگ تقریبی، تاکید کرد: رسانه ملی همچون سال های گذشته تلاش خواهد کرد با نقشه راهی مدون مجمع جهانی تقریب را در رسیدن به اهداف رسانه ای یاری دهد.

وی از بانوان، نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف دشمنان در جوامع اسلامی یاد کرد و افزود: در جنگ رسانه ای امروز باید تلاش کنیم تا با هر فرد به زبان خود سخن بگوییم. اصولا تولیدات هر رسانه در سه محور میل، نیاز و مصلحت شکل می گیرد و با توجه به خواست و نیاز نسل های نو برای ترجمه رسانه ای گفتمان وحدت، نمی توان تنها به زبان مصلحت با افراد سخن گفت.

مدیر شبکه آموزش سیما خواستار آن شد،  تا با تأسی به پیامبر اکرم(ص) به عنوان محور وحدت اسلامی و امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) به عنوان محور تقریب مذاهب، برنامه‌های ویژه مجمع به صورت ملایم و غیرمستقیم از روزهای پایانی صفر آغاز شود تا در شرایط حساس کنونی منطقه که همت دشمنان بر اختلاف افکنی و تشدید افتراقات میان اقوام و مذاهب است، زمینه های همدلی و نزدیکی میان اقوام و مذاهب کشورهای اسلامی و ایران بیشتر فراهم شود.

احمدی افزادی با اشاره به تاریخ هزاران ساله تمدن ایرانی ادامه داد: بسیاری از تمدن های جهان امروز منسوخ شده اند و فقط نامی از آنها به جای مانده  در حالی که ایران فارغ از جغرافیا همچون تمدنی کهن و بالنده و به عنوان قوی ترین میراث فرهنگی و علمی جهان اسلام نه تنها باقی مانده است بلکه در حال باززایی اندیشه های بزرگ اسلامی است.تمدنی که در آن اقوام مختلف در کنار یکدیگر قرن هاست در صلح و آرامش به سر برده اند و اجازه هیچگونه دست درازی به دشمنان نداده اند.

مدیر شبکه آموزش سیما با تاکید بر ضرورت توجه به مفهوم مهارت در ارتقاء وحدت و جلوگیری از تفرقه دینی و تمدنی، با ارائه راهکارهای عملی به اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب پیشنهاد کرد با طراحی نظام جامع رسانه ای ازجمله با تهیه بسته های تلویزیونی و رسانه ای تولید محتوای آموزشی به نسل های سوم و چهارم انقلاب را بر عهده گرفته و با توجه به ماموریت هریک از شبکه ها و نوع مخاطبان آنها این بسته های فرهنگی رسانه ای را توزیع کنند.

در ادامه حجت الاسلام کیایی نژاد  مشاور ارشد مجمع جهانی تقریب نیز با اشاره به حضور اقلیت های دینی و مذهبی دردوران دفاع مقدس گفت: مردم ما در تمامی بزنگاه های تاریخی کشور نشان داده اند فارغ از هر مذهب یا قومیتی  تنها به اسلام و ایران اسلامی می اندیشند. وی با تقدیر از فعالیت های رسانه ای سازمان صداو سیما در حوزه تقریب مذاهب اسلامی، خواستار همکاری تعلیمی در حوزه های اقوام و مذاهب توسط شبکه آموزش شد.

آصفری دیگر عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب در ادامه خواستار آن شد تا شبکه آموزش در برنامه های خود موضوعاتی همچون انسجام و یکپارچگی را در دستور کار قرار دهند و ادامه داد: شبکه هفت سیما به عنوان شبکه محور آموزش رسانه ملی در سبد فرهنگی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و می تواند با تولید برنامه های پرمحتوا نسل های جوان را با منابع و دستاوردهای ارزشمند کشور آشنا سازند.

عفت شریعتی مشاور دبیرکل و مدیرکل بانوان مجمع جهانی تقریب نیز با اشاره به برگزاری سی و دومین اجلاس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی به  نقش موثر تلویزیون در ایجاد الفت، وحدت و همدلی میان مذاهب افزود: شبکه آموزش به عنوان شبکه‌ای با ماموریت آموزشی به جوانان و نوجوانان می تواند در کنار سایر شبکه ها، بهترین همراه ما در روشنگری و تنویر افکار باشد.

وی از برگزاری سی و دومین مجمع در 5 آذرماه خبر داد و اضافه کرد: تقویت وحدت اسلامی از دستاوردهای نظام مقدس ماست و در تلاش برای رسیدن به این مهم همراهی رسانه ملی به عنوان موثرترین رسانه کشور با مخاطبان میلیونی را نیازمندیم.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترش همکاری‌ شبکه آموزش و مجمع جهانی تقریب مذاهب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..