تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس 

دراین مقاله راجع بـه بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو صحبت می‌کنیم، البته این گیاه در اشکال مختلفی در بازار موجود اسـت کـه هر کدام خواص خودرا دارند. مـا امروز انواع اشکال اسطوخودوس رابه همراه بهترین خواص هر کدام رابه شـما معرفی خواهیم کرد و با این گیاه بنفش و فوق العاده زیبا و مفید بیشتر آشنا می‌شویم. در ادامه با مجله اینترنتی پارس ناز همراه باشید.

این گیاه بـه شکل‌ هاي مختلفی در بازار موجود اسـت:

= ژل حمام

= عصاره

= روغن خوشبو

= صابون

= چای

= دم‌کرده

= لوسیون

= گل خشک‌ شده

بـه درمان آکنه کمک میکند

روغن اسطوخودوس یکی از مواد طبیعی اسـت کـه می تواند در خلاص شدن از شر آکنه بشما کمک کند. این روغن دارای ویژگی‌هاي ضدالتهابی و ضدعفونی کننده اسـت کـه با باکتری‌ هایي کـه باعث تورم و آکنه میشوند می‌جنگد.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس رابه آرامی با استفاده از یک گوش پاک کن روی آکنه‌ها بمالید، و شاهد نتایج مطلوب آن باشید. بـه گزارش مرکز دکتری دانشگاه مریلند، رایحه درمانگرها با استفاده از اسطوخودوس بـه درمان آکنه می پردازند.

بـه درمان اگزما کمک میکند

اگزما می تواند یک شرایط آزاردهنده پوستی باشد، ولی تنها موقعی این اتفاق می‌افتد کـه فرد، روغن اسطوخودوس در معرض نداشته باشد.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

این روغن می تواند خارش را از بین ببرد و نشانه‌ هاي اگزما را کاهش دهد. هم چنین نواحی ملتهب رابا رطوبت‌ دهی بـه آن‌ها تسکین می دهد، و فرآیند درمان را تسریع می کند.

می تواند پوست را زهر‌ زدایی کند

باوجود انواع مختلف و مضر سموم محیطی و دیگر آلاینده‌هایي کـه پوست مـا در معرض آن‌ها قرار می گیرند، جای تعجب ندارد کـه سلامت پوست‌مان هرروز بیش از پیش در معرض خطر قرار می گیرد. ولی مـا برای رهایی از این اثرات سوء محیطی اسطو خودوس را در اختیار داریم.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

اسطوخودوس حاوی آنتی‌ اکسیدان‌هاي قدرتمندی اسـت کـه میتوانند با اثرات ویرانگر آلاینده‌ها بر پوست مقابله کنند. در مطالعه صورت گرفته در دانشکده دکتری دانشگاه هاوارد، در واشنگتن، بـه این نتیجه دست یافتند کـه روغن اسطوخودوس یکی از روغن‌ هاي خوشبو قدرتمندی اسـت کـه می تواند مانع رشد باکتری‌ هاي پوستی شود.

سوختگی را التیام می‌بخشد

ویژگی‌هاي ضدعفونی کننده و ضدالتهابی روغن اسطوخودوس دراین‌جا نیز مؤثر هستند. این روغن در التیام‌بخشیدن بـه سوختگی‌ ها نیز مؤثر اسـت، و هم چنین می تواند زخم‌هاي ناشی ازآن‌ها «یا زخم‌هاي ناشی از جراحات» را نیز درمان کند. بـه‌علاوه، روغن اسطوخودوس میتواند برای تسکین درد نیز استفاده شود.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

پس ازآن‌کـه ناحیه سوخته شده را 10 دقیقه زیر آب گرفتید، چند قطره روغن اسطوخودوس بـه آن ناحیه اضافه کنید. اینکار فرآیند درمان را تسریع میکند. بـه یاد داشته باشید کـه اگر دچار سوختگی شدید و جدی شده‌ اید باید بلافاصله بـه دکتر مراجعه کنید.

بـه درمان نیش حشرات کمک میکند

اگر چـه مسئله جدی نیست ولی نیش حشرات میتواند در کارهای روزانه‌تان اخلال ایجاد کند. ولی اگر روغن اسطوخودوس داشته باشید بـه‌اسانی میتوانید این معضل را برطرف کنید. چند قطره روغن اسطوخودوس روی محل نیش حشرات اضافه کنید وشاهد کاهش قابل توجه خارش و تورم آن باشید.روغن اسطوخودوس یک دافع خوب حشرات اسـت.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

از قدیم‌ الایام برای درمان نیش حشرات مورد استفاده قرار می‌گرفته اسـت. یک مطالعه استرالیایی انجام شده نشان داد کـه داده‌هاي علمی و بالینی نیز استفاده سنتی اسطوخودوس را تایید کرده‌اند. در استفاده از روغن اسطوخودوس برای درمان نیش حشرات در کودکان مراقب باشید. بـه استناد یافته‌هاي دانشگاه آریزونا، روغن اسطوخودوس نباید در کودکان زیر دو سال استفاده شود.

عضلات خسته را درمان میکند

مـا می دانیم پس از یک روز کار طولانی، عضلات‌مان چقدر خسته میشوند هم چنین میدانیم یک ماساژ خوب دراین شرایط چقدر عالی بنظر می رسد. دراین‌جا اسـت کـه روغن اسطوخودوس وارد عمل می شود و خواص اسطوخودوس بـه کارتان می آید. شـما می توانید با 4 تا 6 قطره از این روغن بـه یک تشت بزرگ آب گرم یک حمام اسطوخودوس داشته باشید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

دستان یا پاهای‌تان رابه مدت 10 دقیقه دراین تشت قراردهید، و حس آرامش و تازگی را تجربه کنید. روغن اسطوخودوس برای درمان عضلات خسته عالی اسـت، بـه‌ویژه برای دست‌ها و پاها. هم چنین میتوانید پیش از خوابیدن مقداری روغن اسطوخودوس بـه پاهای‌تان بزنید، اینکار جدای از آرام کردن پاهای خسته‌تان، میتواند نقاط و لکه‌هاي سخت پاهای‌تان را نرم کند و بـه آن آبرسانی می کند.

یک تونر خوب برای پوست اسـت

اسطوخودوس با التیام گردش خون، پوست‌تان را شاداب و سفت می‌کنددر نتیجه منابع کافی از اکسیژن و مواد غذایی را برای سلول‌هاي پوستی بـه همراه می‌آورد. این امر بـه سالم ماندن پوست کمک میکند و فرآیند احیای پوست را تسریع میکند. شـما می توانید رد خانه با آب و اسطوخودوس یک تونر بسازید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

100 میلی‌ لیتر آب را دریک کاسه بجوشانید و سپس غنچه‌ هاي اسطوخودوس را در آن بریزید تا کاملا در آب فرو بروند. درب ظرف را بگذارید وبگذارید این مخلوط چند ساعت خیس بخورد. این مخلوط را دریک بطری شیشه‌ اي تمیز بریزید ودر یخچال بگذارید. قسمتی از این آب اسطوخودوس را بر یک پارچه پنبه‌اي اسپری کنید و بـه آرامی صورت‌ تان را پاک کنید «اینکار را صبح بعد از شست و شوی صورتتان انجام دهید».

خواص اسطوخودوس برای مو

روغن‌هاي خوشبو بـه‌خاطر مزایای زیاد آن‌ها برای پوست و مو بـه شدت محبوب شده‌اند. روغن اسطوخودوس یکی از این روغن‌ هایي اسـت کـه میتواند رشد مو را تسریع کند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

و مشکلات مختلف مو را مانند ریزش، تاسی، شوره و غیره درمان کند. این روغن را می توان برای تقویت سلامت مو و پوست سر با یک روغن حامل رقیق کرد.

ریزش مو را کنترل می‌کند

روغن اسطوخودوس تأثیر شگرفی بر درمان ریزش مو دارد. این تأثیر بـه‌خاطر این اسـت کـه بی‌خوابی، استرس، اضطراب و افسردگی را، کـه دلایل رایج ریزش مو هستند، درمان میکند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

ماساژ منظم با این روغن، بـه‌واسطه‌ي افزایش گردش خون، بـه نظارت ریزش مو و التیام رشد مو کمک میکند. بـه استناد مطالعات اولیه صورت گرفته، وقتی روغن اسطوخودوس با گیاهان دیگر ترکیب شود، می تواند با ریزش مو مقابله کند.

طاسی منطقه‌ اي را درمان می کند

طاسی منطقه‌اي یک بیماری خودایمنی اسـت کـه با ریزش‌هاي لکه مانند مو مشخص می شود. ماساژ پوست سر در حالتی کـه خشک اسـت با روغن خوشبو اسطوخودوس هم بـه درمان این شرایط کمک می کند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

و هم در مدت چند ماه رشد قابل توجهی در مو هاي این قسمت‌ ها خواهید دید. یک مطالعه اسکاتلندی کارآمدی روغن‌ هاي خوشبو «ازجمله روغن اسطوخودوس» را در درمان طاسی منطقه‌ اي اثبات کرده اسـت.

شوره سر را درمان میکند

روغن خوشبو اسطوخودوس می تواند بـه خلاص شدن از شوره و خارش پوست سر کمک کند. 15 قطره روغن اسطوخودوس رابا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید و 10 ثانیه آنرا حرارت دهید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

پوست سرتان رابا این روغن مخلوط گرم ماساژ دهید و یک کلاه حمام بر سرتان بگذارید. پس از یک ساعت سرتان رابا یک شامپوی ملایم بشویید.

بـه درمان شپش سر کمک میکند

از آنجایی‌کـه روغن اسطوخودوس یک ضدعفونی کننده خوب اسـت میتواند شپش و رشک‌ها را از سرتان پاک کند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

ماساژ دادن سرتان با این روغن می تواند شپش و رشک‌ها را از بین ببرد. برای خلاص شدن از شر شپش‌ها، 20 دقیقه قبل از شامپو زدن، سرتان را روغن اسطوخودوس ماساژ دهید.

حالت‌ دهنده خوبی برای مو اسـت

اسطوخودوس میتواند بـه‌عنوان یک حالت دهنده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. شـما می توانید با جوشاندن یک چهارم فنجان اسطوخودوس خشک در دو فنجان آب و افزودن چند قطره روغن اسطوخودوس، مایع نرم‌کننده بسازید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

سرتان رابا آن بشویید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سرتان بماند. اینکار باعث شفاف و خوشبو شدن مو هاي‌تان میشود، و شوره را نیز درمان میکند.

گره‌ هاي مو را از بین می برد

با ساخت یک اسپری خانگی با گره‌ هاي مو خداحافظی کنید. گل‌هاي اسطوخودوس را دریک فنجان آب گرم بخیسانید و بگذارید یک شب بماند. سپس گل‌ها را از آب خارج کنید و آب ظرف را دریک بطری اسپری‌ دار بریزید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

نصف قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا، نصف قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E و 30 قطره روغن اسطوخودوس در آن بریزید. ازآن‌جاییکه پایه‌ي این اسپری آب اسـت، میتوانید تا یک ماه آنرا در یخچال نگه داری کنید. در زمان استفاده خوب تکان دهید و یک یا دو اسپری روی مو بزنید و مو هاي‌تان را شانه کنید.

خواص اسطوخودوس برای سلامتی

همان‌ طور کـه پیشتر گفته شد، اسطوخودوس نقش مهمی در رایحه‌درمانی ایفا مي‌کند. استفاده از گل‌هاي اسطوخودوس و هم چنین روغن اسطوخودوس مزایای مختلفی برای سلامتی دارد.

بـه درمان بی‌خوابی کمک میکند

روغن خوشبو اسطوخودوس یک درمان سنتی برای داشتن خواب خوب اسـت. در افسانه‌هاي قدیم، مردم غالبا بالش‌هاي‌شان رابا گل‌هاي اسطوخودوس پر میکردند تا خواب اسانی داشته باشند. این گیاه برای کسانی کـه بـه بی‌خوابی دچار هستند، سندرم پای بی‌قراردارند و دچار خستگی هستند عالی اسـت؛ زیرا سیستم عصبی را آرام میکند و خواب و آرامش رابه بدن القا می کند.

این امر بـه‌خاطر رایحه آن اسـت کـه باعث می شود در قسمت‌هایي از مغز کـه مسئول آرامش هستند امواج آلفا تولید شوند، در نتیجه خوابیدن را تسریع میکند. شـما می توانید با ترکیب کردن ۵-۶ قطره روغن خوشبو اسطوخودوس با نصف فنجان آب تقطیر شده و ۱ قاشق چایخوری روغن فندق اسپری خواب‌آور خودتان را بسازید.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

این ترکیب را دریک بطری اسپری‌دار بریزید و پیش از خواب روی پوست تمیز و فلحفه‌ها اسپری کنید. چای اسطوخودوس از گل‌هاي خشک‌شده اسطوخودوس تشکیل شده‌اسـت ودر این زمینه مؤثر اسـت.

به درمان اضطراب و افسردگی کمک می‌کند

روغن خوشبو اسطوخودوس در درمان اضطراب و افسردگی مؤثر اسـت زیرا تأثیرات آرامش بخش، تسکین دهنده، و ضدتشنجی دارد. غالبا در درمان‌هاي گیاهی آرامش‌بخشی و درمان بیقراری استفاده می شود.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

شـما می توانید مقداری از این گیاه در گوشه اتاق‌تان قرار دهید یا چند ساقه آنرا در گلدان کوچکی بگذارید. رایحه آرامش‌بخش آن استرس را از بین می برد، و دافع حشرات نیز اسـت.

سردرد را درمان میکند

اسطوخودوس در تسکین سردردهای میگرنی و جلوگیري از بروز سردرد مؤثر ظاهر شده اسـت. ماساژ دادن شقیقه،‌ گردن و پیشانی با روغن اسطوخودوس، درد گردن و تنش سر را از بین می برد.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

اسطوخودوس می تواند انواع سردرد را مانند میگرن، سردردهای عمومی، سردردهای ناشی از اختلالات گوارشی، سردردهای عسبی، سردردهای سینوسی و سردردهای تنشی را درمان میکند.

بـه هضم مناسب کمک می کند

امروزه سوءهاضمه یک مشکل رایج اسـت،‌کـه با دردهای شکمی، استفراغ، آروغ زدن و حس سوزش در دل همراه اسـت کـه بـه زخم معده منجر می شود. اسطوخودوس با نرم کردن پوشش دستگاه گوارش و کمک بـه آزاد شدن صفرا، بـه بدن کمک میکند تا چربی را هضم کند. نوشیدن چای اسطوخودوس روش خوبی برای تسکین اختلالات عصبی روده و هضم اسـت.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

برای این منظور یک قاشق غذاخوری غنچه اسطوخودوس رابا آب بجوشانید و از این آب برای دم کردن چای استفاده کنید. یک مطالعه ایرانی انجام شده درباره اسطوخودوس نشان داد کـه این گیاه در درمان سو هاضمه، و دیگر مشکلات شکمی مانند باد شکم و شکم درد مؤثر اسـت.

زخم‌ها را التیام می‌بخشد

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدعفونی کننده قوی اسـت. استفاده موضعی از این روغن بر جراحت ‌ها، بریدگی‌ها، و خراش‌ها باعث افزایش رشد سلولی اسـت،‌در نتیجه التیام زخمها را تسریع می کند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

خواص ضدمیکروبی آن از زخم‌ها در برابر عفونت محافظت میکنند. شـما میتوانید روغن اسطوخودوس رابا روغن زیتون یا جوجوبا رقیق کنید «با نسبت ۱ قسمت اسطوخودوس و ۱۰ برابر زیتون یا جوجوبا» و بـه زخم بزنید.

تهوع را از بین می برد

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

روغن خوشبو اسطوخودوس در تسکین نشانه‌هاي تهوع یا بیماری سفر مؤثر اسـت. بـه این منظور، یک قطره روغن اسطوخودوس را روی یک طرف زبان، پشت گوش‌ها یا زیر ناف بریزید.

نفخ معده را کاهش میدهد

رشد باکتری‌هاي بد در بدن می توانند بـه نفخ معده منجر شوند.اسطوخودوس حاوی پلی‌فنول‌هایي اسـت کـه بـه کاهش باکتری‌هاي بد در خون‌تان کمک می کنند، درنتیجه در خلاص شدن از نفخ معده مؤثر هستند.

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

اگر از نفخ معده رنج میبرید، می توانید اسطوخودوس خشک شده را روی ماست یونانی‌تان بریزید. اینکار نفخ را از بین میبرد و هضم را التیام می‌بخشد.

عملکردهای شناختی مغز را التیام می‌بخشد

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نه تنها باعث التیام خلق و خو میشود، بلکه بـه استناد تحقیقات انجام شده دراین زمینه رایحه‌ي اسطوخودوس باعث سرعتی‌تر و دقیقتر شدن عملکردهای افراد می شود.

از قلب محافظت می کند

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

خواص آرامش‌بخش اسطوخودوس، کـه بـه‌خاطر ترکیبات ارگانیک و آنتی‌ اکسیدان هاي موجود در آن اسـت، بـه کاهش فشار خون و از بین رفتن فشار درون رگ‌هاي خونی کمک می کند. بـه این ترتیب از بروز تصلب شرایین و دیگر مشکلات قلبی عروقی پیش گیری می کند و خطر حمله قلبی یا سکته را پایین می‌آورد.

عطر طبیعی اسـت

روغن اسطوخودوس جای گزین غیرشیمیایی و سالمی برای عطرها و اودکلن‌ها اسـت. شـما می توانید کمی از این روغن رابه پشت گردن یا مچ دست‌تان بزنید تا هم بوی خوشی بدهید و هم حس خوبی داشته باشید.

با چشم بند اسطوخودوس خستگی چشم را برطرف کنید

بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس

در زمان خواب با یک چشم بند مناسب خستگی چشمانتان را از بین ببرید. یک تکه پارچه بردارید و دو سوم اسطوخودوس خشک شده و یک سوم برنج ارگانیک یا دانۀ کتان بریزید و درب آنرا بدوزید ودر زمان خواب روی چشم‌ هایتان بگذارید.

خوشبو کنندۀ مناسبی برای حوله و لباس اسـت

یکیدیگر از خواصِ اسطوخودوس خوشبوکنندگی آن اسـت. مقداری اسطوخودوس خشک شده را دریک کیسۀ نخی بریزید قبل ازآن‌کـه از خشک‌ کن استفاده کنید این کیسه رابه همراه لباسها داخل خودرو لباسشویی بیاندازید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین خواص اسطوخودوس برای پوست و مو + انواع اشکال اسطوخودوس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..